Practice
Na weken eindelijke de goede kogels in bezit (bedankt Anko) en kan dus mijn "trainer" afbouwen.
Afgelopen week ook twee avonden wezen vliegen en heb voornamelijk gehoverd en wat zaken aangepast. Er stond een stevige bries dus kon eens goed kijken wat de aanpassingen deden. Op zich vloog de heli vrij goed alleen heb ik het zwaarte punt iets naar voren aangepast , verder heb ik tijdens deze oefen sessies wat posities veranderd van de gewichten op de paddlestang. Het resultaat is nu eindelijk een goed hoverede heli.
Tijdens de hover sessies oefen ik nu alleen maar de 2 F3C figuren en vlieg ze met wisselend succes. Soms zien ze er heel goed uit maar het kan ook gebeuren dat ze flink uit de bocht vliegen. Afijn het begin is er en heb er alle vertrouwen in.
Buiten het hoveren moet ik ook tijd steken in de FF figuren, gisteren avond had ik al een training avond gepland voor de wedstrijd van morgen dus gisteren naar mijn wildvlieg plek (die toevallig gemaaid was). Helaas moesten we gisterenmiddag laat besluiten om de wedstrijden af te lassen wegens te weinig aanmeldingen. Ik richt mij nu volledig op de F3C figuren, eerst even een paar rollen en loopings en vervolgens de Candle proberen. De candle iets voorzichtiger dan voor geschreven n.l. op het hoogste punt een flip en het ging eigenlijk wel lekker.
Daarna de achterwaartse halve loop proberen van de pullback, ik heb ze diverse malen gedaan en voor mij was het al heel wat. Een ander ding wat ik wilde proberen was inverted vliegen. Ik ging nogmaals de split S proberen en kijken of ik een paar seconden inverted kon vliegen. Aanvliegen.....halve roll....(YES) en halve looping naar beneden...Pitch... (huuu:schrik

PITCH!!
De heli deed niets en voordat ik het in de gaten had......BAF.....
Ik had nog in een reactie wel de autorotatie schakelaar omgezet maar hij lag in het gras..........te branden...SHIT!! FIK....Rennen .......
Bij de heli aangekomen zag ik al een brandende regelaar, accu los en kon het vrij snel doven. Dus de boel bij elkaar pakken en naar huis:
Dit mijn eerste crash met een van machines, uiteraard balen maar het hoort erbij. Wel zuur nu hij eigenlijk heel goed vloog, ben er alleen nog niet echt uit of het de regelaar was of dat ik een fout maakte maar dat maakt nu toch niet meer uit.
De regelaar is echt uitgefikt:
Vandaag de schade bekeken, en valt toch een beetje tegen. De heli is eigenlijk in een glijvlucht op de grond terecht gekomen want de de gehele voorkant is onbeschadigd. Zelfs de canopy heeft geen krasje maar toch een hoop schade:
-Bladen
-Regelaar
-Hoofd- en autorotatie tandwielen
-Complete staartbuis met aandrijving
-Landing gear
-Paddle stang
-Tandwielen BLS 251
-En nog te bekijken de assen en lagers.
We gaan du nu eerst werk maken om de trainer vlieg klaar te maken en gaan daarmee aan de slag. Verder dus weer een beetje sparen om mijn wedstrijd model voor de laatste wedstrijd in september klaar te hebben. De planning is nu echt dat ik serieus mee ga doen met de grote jongens dus veel vliegen en niet crashen