Toldijk en weerzien met Jos
Afgelopen weekend was er een internationale F3C wedstrijd in Toldijk, uiteraard moest ik daar heen om deze mannen te zien vliegen. De andere, voor mij, nog belangrijkere reden was het weerzien van mijn "vriend voor het leven" de Belgische F3C piloot Jos Kenens:
Jos is al jaren een bekende binnen de F3C wereld en bouwt zijn heli incl. romp geheel zelf. Het was een heerlijk weerzien van beide kanten en heb deze dag uitgebreid bij kunnen kletsen.
Verder op deze dag vele vluchten gezien en het was voor de F3C liefhebbers genieten. Ook weer een weerzien met Steven die een paar fantastische "hartslag 200+" figuren heeft laten zien. Voor mij is Steven wel het voorbeeld van doorzetten en dat ik mijn doel voor ogen hou. Op dit soort dagen krijg ik alleen maar weer meer kriebels om te oefenen om z.s.m. mee te kunnen doen met deze klasse.
Op dit moment is mijn hobbyhok meer een bouwplaats van problemen, heb met een van de heli's nog steeds een issue met de tuimelschijf dat ik niet opgelost krijg.
Aan de andere zijde ben ik dus mijn training model aan het opbouwen, echter heb ik daar een probleem waar ik langzamerhand gek van aanhet worden ben. Deze heli bouw op met onderdelen die ik heb liggen (zover als het kan). Ik had een setje Align servo's liggen echter zonder servo horns. Maar geen probleem, ik heb nog een 600 en sloop ze daar wel vanaf.
Dus de horns erop gezet , links erop drukken ..... shit dat gaat wel erg makkelijk. Hmmm, de 600 size kogels zijn dus kleiner, dus op zoek naar een los setje kogels voor op de servo horn. Deze zijn dus NIET te vinden heb uren gegoogld maar helaas, toen even contact gezocht met Rob, gelukkig deze had er nog wel een paar liggen dus opgelost. NIET dus, ook deze passen niet, heb dit aan Rob verteld en deze was hoogst verbaast omdat het wel degelijk 700 size kogels waren.

Dus maar een nieuw setje ball links besteld, volgende dag in huis en .......ook deze paste niet , Go#$%%# waarom past dit nou niet. Toen de telefoon gepast en Sam gebeld, na een kwartier kwamen volgens Sam de "goede" :nooo: naar mij toe. Helaas ook deze zijn weer te klein.
Ben nu 14 dagen verder heb nieuwe kogels en nieuwe links maar passen niet. Ik ben nu eigenlijk genoodzaakt om een nieuwe set servo horns met kogels te kopen. Ik snap er helemaal niets van waarom dit niet past, Of de kogels zijn te klein of de links te ruim..........GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR