aanloop naar 3e wedstrijd
Nog een kleine week te gaan en dan vliegen we alweer de 3e wedstrijdronde van het jaar. En het is echt niet te geloven maar ook nu weer geen enkel figuur getraind dus een voorbereiding die helemaal RUK! is. Sinds Odoorn maar een paar vluchten kunnen maken vanwege andere zaken.
Ik heb vorige week wel de Trex 700 en Trex 600 uitgelaten maar ik heb toen alleen maar rond gevlogen , ver weg gevlogen , doellandingen en rechter bochten geoefend. Verder geen enkel figuur geprobeerd dus ik zal wel voor de 3e keer op rij dezelfde figuren gaan vliegen ben ik bang.
Het loopt dit seizoen helemaal niet zoals ik had verwacht, in de aanloop naar de 1e wedstrijd wel veel gevlogen en sindsdien (7 weken) 1 of 2 keer. Op deze wijze schiet het dus niet op en zal toch wat tijd moeten gaan reserveren om te oefenen anders sta ik straks achter een rollator in de piloten cirkel in een poging om de F3C klasse te halen.
Niet gevlogen maar wel mijn 2e heli voorzien van de nieuwe Align kop en ben even een avond bij Rob geweest om hem af te stellen. Ondanks dat Rob mij geholpen heeft met mijn 1e heli was het toch weer een leerzame avond en heb weer een paar kleine aandachtspuntjes opgestoken. De heli staat dus klaar en hoop dat ik hem deze week kan 'invliegen' en er een wedstrijdronde mee kan vliegen in Venlo. Helaas zijn de weersverwachtingen de komende dagen slecht en zal een poging doen om het tussen de buien door te doen. Ik ben de afgelopen weken al 2 keer voor niets onderweg gegaan omdat het, bij het veld aangekomen, met bakken uit de hemel kwam. Ik heb dus wel pogingen gedaan om te vliegen maar helaas het mocht gebeuren.
Als ik nu eens een jaartje terug kijk dan is er toch een hoop gebeurt, vorig jaar ben ik voor het eerst in Meerhout wezen kijken en nu een jaar later heb ik 2 Trex-en 700F3C met alles erop en eraan .....
Oude kop:
Nieuwe kop:
Even een overzicht van de aanpassingen:
-Nieuw design rotorkop
-Rotor tech bladen (Scott Gray)
-Turnigy bec
-NHP heckrotor bladen
-Quick Uk heckrotor blad grips
-Plastic hevel heckrotor aansturing
-Hirobo Freya paddels (voorlopig)
-K&S paddlestang gewichten
Nou zullen er weer mensen roepen dat het nu achteraf toch weer een dure heli is maar dat valt echt mee. Na verkoop van alle onderdelen die ik vervangen heb kosten deze aanpassingen ongeveer €130 /€140 euro. 1 heli heeft met bovenstaande aanpassingen rond de €1200 euro gekost (zonder accu) en dat is mijn inziens een betaalbare investering. En verder zijn alle onderdelen binnen enkele dagen leverbaar en dat is eigenlijk een van de grootste voordelen van deze heli.
Ik wil de komende weken toch wel kijken wat er gebeurt als ik er een GY520 gyro op monteer (heb ik toch nog liggen).
Vooruit kijkend zie ik de komende maanden de voorbereidingen voor volgend jaar. Ik wil volgend jaar toch wel een keertje op het 'podium' staan en moet dus nu beginnen omdat doel van volgend jaar te halen. Ook ga de eerst serieuze pogingen doen om de F3C hover figuren te oefenen, ik verwacht ze wel te kunnen vliegen alleen zal de uitvoering nog niet zo netjes zijn. Mocht ik deze figuren de komende maanden een beetje onder de knie hebben dan weet ik niet of het mogelijk is maar dan zal ik eens vragen aan de wedstrijd leiding of ik dan alleen de hover figuren in de F3C klassen mag vliegen. Dan is er in ieder geval een serieuze stap genomen richting de F3C klasse

. Misschien loop ik nu wel weer te hard van stapel maar dan kan ik er alvast van 'dromen'.
Tot in Venlo en ik hoop niet dat we onze zuidwester mee hoeven te nemen.