Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Om een lang verhaal kort te maken, ik mag daar niet meer vliegen! Jammer maar het is niet anders, dus vanaf nu maar elke keer naar het veld van de club.
En waarom zou je volgens hun daar niet mogen vliegen?
ik vlieg hier al 2 jaar en er is regelmatig politie langs gekomen maar nog nooit gestopt. Nu dus wel en een gewaarschuwd mens telt voor twee, de agent had mij zo ie zo een boete van €150 kunnen geven.
Wij hebben ook een aantal jaar op een "wildvlieg" locatie gelest.... Groet, Bert
Voor de duidelijkheid, vliegen binnen de bebouwde kom is op zichzelf niet verboden.Daarna begon hij over het vliegen op een niet toegestane plek binnen de bebouwde kom,
Voor de duidelijkheid, vliegen binnen de bebouwde kom is op zichzelf niet verboden.
Vliegen boven wegen en gebouwen daarentegen wel, weet niet of je horizontaal ook verplicht een bepaalde afstand moet aanhouden op wegen of gebouwen.
Artikel 5.4 van de Wet luchtvaart verbiedt het om boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder begrepen, dan wel boven mensenmenigten, aan het luchtverkeer deel te nemen op een zodanige hoogte dat het niet meer mogelijk is een noodlanding uit te voeren zonder personen of zaken op het aardoppervlak in gevaar te brengen.
de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten
bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder
begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of
voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met
uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en
wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom;
Dit lijkt het vliegen in industrie-gebieden dus wel te beperken. Het deel betreffende noodlandingen komt juist uit de luchtvaartwet. En aaneengesloten bebouwing zou wellicht als de bebouwde kom beschouwd kunnen worden. Maar de uitzondering van 30km zones binnen de bebouwde kom is dan weer enigszins vreemd.