Het is even stil geweest maar dat wil niet zeggen dat ik stil heb gezeten. Ik heb even een paar weken een dip gehad, mede door het zeer warme weer want ik had echt geen puf om te vliegen bij 30+.
Maar de afgelopen weken (gelukkig iets koeler) heb ik wel regelmatig gevlogen, ik vlieg soms 3 a 4 dagen achter elkaar, 1 of 2 acculadingen op mijn veldje om de hoek. Nadeel van dit veldje is dat ik er niet kan rondvliegen om figuren te oefenen. Maar ik heb gewoon geen zin om 25 minuten heen en terug te rijden op een avond dus kies ik ervoor om doordeweeks even snel om de hoek te vliegen. Ik oefen daar autoroteren, achteruit vliegen en oefen nu de aanvliegroutes van de autorotatie. Dus op je aan vliegen en voorlangs de heli neerzetten, en ben nu zowel links als recht aanvliegen aan het oefenen en gaat eigenlijk wel goed. Dagelijks deze routines vliegen werkt bij mij het beste, ook de autorotatie oefen ik van beide kanten. Eerst vloog ik de auto eigenlijk maar van 1 kant vanwege de windrichting, nu het de laatste weken soms windstil is kan ik de auto ook van de andere zijde oefenen. Was in het begin erg lastig maar is nu geen probleem, wel lastig is het landen voor mijn neus. Zeker tijdens windstil weer is het voor mij lastig om de heli op tijd af te vangen maar het gaat elke keer weer een stukje beter, ik lijk wel een beetje verslaaft aan die auto's

.Ik ga de autorotatie daarom ook in Vlissingen vliegen.
Ik ben dus wel maar 1 keer naar mijn grote wildvlieg veldje geweest en daar uiteraard wel de roll, looping en pull back gevlogen en die waren zeker niet naar het zin. Daar moet ik de komende weken nog even aandacht aan besteden.
Verder ben ik vol op aan het simmen, ik ben alleen maar de nieuwe figuren aan het simmen en zowaar ze lukken steeds beter. Echter heb ik de afgelopen week wel met de echte heli al geprobeerd om de halve achterwaartse looping te vliegen. Met het simmen gaat het heel redelijk maar zodra ik nieuwe zaken met de echte heli wil proberen dan lijkt wel of mijn "mind setting" in de "in weet niet meer hoe ik het moet doen modus" komt te staan :nooo:.
Maar mijn "strijdplan" om volgend jaar mee te vliegen in de F3C is volop aan de gang en ik heb nog 8 maanden de tijd om mijn doel te bereiken. Het komt steeds dichterbij en heb er vertrouwen in dat het volgend jaar gaat gebeuren. Misschien dat ik niet alle figuren durf/kan vliegen maar er zitten er een paar bij die zeker te doen zijn.
Ook de 2e heli heb ik voorzien van een korte paddlestang en heb ook diverse vluchten achter de rug met de power dekker. Ik ben de laatste finetuning zaken (toerentallen) aan het goed zetten en dan vliegt deze heli ook prima. Het is nog even moeilijk te beoordelen of hij zuiniger is dan de standaard Align want ik merk wel dat mijn accu's aan het einde van hun latijn zijn. Ik ga daarom deze winter 3 nieuwe pakketten aanschaffen.
Tenslotte: ik had wel iets vreemd met de regelaar, ik heb 1 vlucht gemaakt tijdens een zeer warme avond (30+) en wilde overschakelen van Idle up 1 naar Idle up 2 maar er gebeurde NIETS

. Diverse malen geprobeerd maar de toeren gingen niet omhoog. Ik ben maar gestop en naar huis gegaan, daar de logfiles bekeken maar geen gekke zaken gezien. De temperatuur was niet veel anders dan voorheen. De volgende dag wel weer even naar het veldje om te kijken of Idle up 2 werkte, heli optoeren schakelaar om en hup de toeren waren er weer??? Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het was.
Komende weken nog even trainen voor Vlissingen, ik kijk er nu al naar uit.