ik dacht even Kernaval te lezen
dit topic gaat echt alle kanten uit 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En een catamaran op golven ligt ook niet lekkerGrootste afstand die ik weet binnen europa zijn de cats tussen Denemarken en Noorwegen. Erg snel maar echt alleen toeristen en en verdwaalde vrachtwagen. Geen zware ladingen.
Ja...Ik zit niet meer in de boten maar er zijn jachten van 80 en meer meter die van aluminium gebouwd zijn en 50 km/u halen.
Sterker nog, ze zijn nu bezig met een 100 meter jacht dat dat ook kan halen.
De romp kan het dus wel aan, de aandrijving ook.
Heu.... ehm... JA... Als je de dingen door gaat rekenen, vervoert een bakbeest als die roemruchte Ever Given, jou Taranisje voor minder brandstof van China naar Nederland, dan dat de pakketbezorgingsdienst nodig heeft om het van Rotterdam bij jou thuis af te leveren. Heel ruw gezegd...er gaat qua efficiëntie niets boven de meest moderne scheepsdiesels en reken je in kostprijs per vervoerde ton lading zijn de laatste generatie containerschepen absoluut heer en meester.
WiiiiiiiiiiL! Waar ben je!
Een stelletje bootofielen (lees piraten) heeft je draadje gekaapt!
Ga je nog vliegen deze week?[emoji56]
Ik vind het wel jammer dat de draagvleugelboot tussen Amsterdam en IJmuiden uit de vaart is.
Zo, dat was het weer.
Goed voor cocpitmallenOok voor jou hebben ze gips.
Wat leg je morgen op je kleedje voor Koningsdag?
Wat landinggestellen, props en een als nieuwe Curare?
GJ