Natuurlijk is het onzin, hij krijgt m ook aan de grond. Geen probleem.Sorry dat ik praat voor een ander maar wat ik zie bij Wil is dat hij wat onzeker word als het even niet gaat zoals het moet.
Landinggestel, nu weer het binnenvliegen.
Maar het grappige is, toen ik met hem stond te vliegen en zei wat ie moest doen, het ook gewoon deed, zonder angst, zonder na te denken.
Dat heeft hem destijds vertrouwen gegeven en je zag hem stappen maken.
Nu moet ie zogenaamd hoger invliegen maar dat kan gewoon niet met die Curare.
Misschien wel met een lichter, goed gebouwd model maar zeker niet met deze.
En daar moet je dan omheen werken.
Die Avionik kan je ook niet op 10 meter hoogte aan het begin van het veld invliegen want 300 meter verder zit ie dan nog steeds op 5 meter.
Gewoon accepteren dat je model dat niet kan.
De Xtra is wel goed gebouwd, ik weet wie hem gebeouwd heeft en heeft een lagere vleugelbelasting, dat is een wereld van verschil.
Die kan ook veel langzamer vliegen, is een iets moderner model dan de Curare.
Maar om nu de Curare aan de kant te gooien omdat je niet op de manier binnen kan komen zoals geopperd werd, nee.
Je hebt hem al weken prima aan de grond gekregen en nu lukt het niet meer.
Onzin!
@Student
Een 3D kist is log, dikke vleugel, vaak dikke romp en dan ook nog een grote prop met weinig pitch, daar kan je lekker aan hangen.
Dat maakt het verschil, met een 3D kist kan je takelen, je trekt hem achterover en als ie gaat wiebelen dan hang je hem aan zijn prop.
Dat gaat niet bij de Curare met een 12x10 prop.
GJ
Wil moet weer even wennen aan iets nieuws. Hoog binnenkomen, kan prima, ik heb het hem laten zien, eerder gas dicht en z'n neus naar beneden duwen,dan afvangen en n beetje gas bij. Gaat goed.
En Ik moet gewoon doen wat ie graag doet, af en toe een uitdaging geven brengt m TT n betere piloot.