De "Friesland" van Mamoli

Mooi Hans, ik sluit me aan bij Peter. Maar ik had een lichtblauwe achtergrond gekozen met een gele/gouden leeuw. Dit is meer in de kleuren van Friesland.

Ik ben vast begonnen met een paar honderd spijkertjes te boren in de berghouten.
20200927_122006.jpg

Strak werk hoor, en in dezelfde stijl als de andere kant van het schip, prachtig.
Jij weet nu wat je de komende dagen kunt doen.:D:D

Ik heb weer heel wat leesvoer na afwezigheid hier in de zomer. Maar mooi project dit Hans! Mooi dat dit schip na zoveel jaar toch afgebouwd wordt. En je maakt er echt een schoonheid van! En af en toe een foutje... tja, dat hoort bij de hobby geloof ik.

Dat heb ik wel, maar ik heb toch liever even de controle op berghoutjes van 3mm tot 5mm breed waarbij het spijkertje bijna tegen de zijkant van de lat zit. Overigens niet die flexibele slang hoor.
Zo met de dremel los in de hand gaat het fout. Ik heb de mijne met een kettinkje aan het plafon hangen en gebruik altijd de flexibele slang. Die is zo handig en zo stabiel in je hand. Ik boorde zelfs het gaatje voor het oogje op het kardeel tussen alle touwen door in de knecht. Ging heel goed. Zo als ik al zei, heel veel controle over je boor met die slang. Je kan ook een steun krijgen die je op de hoek van de tafel zet.
IMG_0788.JPG

Back