De "Friesland" van Mamoli

Ik ben niet zo'n voorstander van witte onderwater schepen op modellen, maar je waterlijn is wel perfect:thumbsup:, ik hoop wel dat dat de glans er nog vanaf gaat... En Hans, als je wacht met het verwijderen van de afplak tape tot de verf stof-droog is, dan heb je minder of geen uitloop.

Het is inderdaad nog erg nat. Straks als het droog is schuur ik het mat met scotsch-bride.
Maar het zal al aardig mat opdrogen vermoed ik. Bedankt voor de tip ik heb het er gelijk afgehaald en te snel dus.

Laatst bewerkt:
Het onderwaterschip is nog ietsie geler of romiger gemaakt. Maar het is ook nog eens mooi mat geworden:)
Ik zal nu eerst maar een aantal spijkertjes in de berghouten gaan boren.
20200926_205123.jpg
20200926_205100.jpg
20200926_205047.jpg

20200926_232436.jpg
20200926_224401.jpg
20200927_111238.jpg
Gisteren alsnog het wapen ornament geschilderd.
Meer wordt het niet. Ik probeer het rood niet te hel te schilderen.
Het staat mooi in combinatie met de groen-tinten.
Ik gebruik voor het gehele schip 3 tinten groen. De hoofdkleur heb ik zelf gemixt en de kozijntjes van de raampjes lichter groen geschilderd. In bijvoorbeeld de ovaaltjes is de kleur bijna blauw.
Ik ben voorlopig blij met deze kleuren.

Knap schilderwerk, en goeie kleurkeuze Hans, alleen ik zou de Leeuw in het wapen ook een tintje gegeven hebben, maar dat is dan mijn smaak

Nee, geen zwart, ik denk dat ik dezelfde kleur rood geprobeerd zou hebben die om de gouden Leeuw heen zit. Zwart is denk ik wat een te trieste kleur voor een wapen.

Back