De "Friesland" van Mamoli

De regelingen zijn geplaatst. Het viel niet mee om ze gelijk te krijgen aangezien de kiel in de boeg ietsie scheef er in is gelijmd. Daar was helaas niets meer aan te doen uiteraard.
Ik zal met het plaatsen van de boegspriet wat moeten gaan smokkelen zodat dit niet overdreven zal gaan opvallen meer in het geheel.
Voor de oplettende kijker is nu ook de fortuining van het bakdek er in zijn geheel afgesloopt. Dit was niet naar mijn zin en zal ik opnieuw gaan maken.
20200930_223642.jpg

Tijdens het plaatsen van het laatste kielstuk zag ik al dat de basis scheef was en had ik hem al zo recht mogelijk gelijmd. Hier zie je het vooraanzicht van de boeg.
Je ziet de kiel scheef zitten.
Maar ja! Je moet het model nemen zoals de eerdere bouwer het achterliet.
20200930_224751.jpg

Hierdoor ben ik al ietsie gaan smokkelen om het boegbeeld van de leeuw wat uit het midden te plaatsen. Straks gaat de spriet er over en verwacht ik niet dat dit extreem zal opvallen.

Over de regelingen is nog een lat aangebracht die ook nog over de koppen van de mannetjes zijn gezet. Inderdaad een mooie timmerklus Peter!
Deze lat is niet meer dan een fineertje van 1x3mm in vorm gebogen.
20201003_231032.jpg

Hierna zijn de kraanbalken gemaakt en geplaatst. Er waren wel van deze kraanbalken bijgeleverd in een triplex. Dat was me te makkelijk om te plaatsen en het zou echt niet mooi geweest zijn.
20201003_232652.jpg

Ik maakte ze zelf uit notenhout. Deze vallen half in de regelingen en hierin is een uitsparing gemaakt en nu passen ze er mooi in.
Al met al wordt het een afgewerkt gezicht.
20201003_233613.jpg

Oww en de fortuining op het bakdek is ook weer opnieuw gemaakt.
Morgen weer een dag!

Het hakkebord is geplaatst. Het groen is verder hier ook weer gebruikt en de leeuwen zijn rood.
Verder zal er nog een wash aangebracht worden straks. Hier had ik “Reikland Fleshshade” voor in gedachte om te gebruiken straks.
20201004_132801.jpg
20201004_132747.jpg

Ook zijn de eerste nagelbankjes aan boord gekomen.
Meer kleur zal er niet komen op alle ornamenten denk ik.

In principe blijft de railing gewoon hout. Ook dit zal nog ietsie donkerder wat meer past bij de romp.
Ik ben verder gegaan met de railing. Op het potdeksel zijn stutjes gemaakt van 3mm
20201004_175448.jpg

Op de stutjes is een railing geplaatst van 3x2mm
Ter plaatse van de kuil is het potdek in vorm gebogen.
20201004_165553.jpg

Hierop is een lat geplaatst in groen 3mm hoog waarop de railing verder loopt.
De foto's spreken weer voor zich denk ik.
20201004_200038.jpg
20201004_200007.jpg

Ziet er mooi uit Hans, en je gaat wel hard zeg. :)

Is die fles Bols je brandstof :p
Koos ziet het zelfs voor Wodka aan :rofl:

Back