De bouw van de Smit Mississippi, Schaal 1:25

Eng of niet, ik ben er blij mee.
De spurling hole covers zitten er op evenals de knevels voor de deksel van de buizen die naar de ankerkluizen gaan. Foto volgt later.

Hier dan de foto's.

De spurling hole covers.
0D7265EC-D17A-4867-B57F-199AED44CF34-5915-000003BC061CC32B_zpscae8b8ab.jpg

De messen.
81A48B7F-BC48-4504-9945-E67AC2F2E549-5915-000003BC0C03DDE7_zpsf88da7d8.jpg

D8FFCBEC-E32A-460C-94AA-92588CB10B2F-5915-000003BC112357C8_zps0a93ef6a.jpg

En deksels compleet met knevels.
AC35CE1C-EDE9-4A7B-B37C-3438D8429716-5915-000003BC17369959_zps3e29b57c.jpg

De hydromotor zal nu echt gemaakt moeten gaan worden. Uitstel kan niet meer. Al het andere zit er al op. :)

William, die messen horen bovenin tussen de nestenschijf te zitten !
en aan de onderkant zitten ze volgens mij aan de koker naar de kettinggbak!
De functie van de messen is, dat de ketting wordt uitgebroken van de nestenschijf .

die messen horen bovenin tussen de nestenschijf te zitten !
en aan de onderkant zitten ze volgens mij aan de koker naar de kettinggbak!

Op twee plaatsen?
De kant van het anker (bovenin?) hoeft niet hoor, die kant is zwaar genoeg en daar zal de ketting echt niet blijven plakken.
Aan de onderkant zitten ze nu toch goed?

Netjes William.

Nog even reageren op een gewijzigd bericht van Brandaris ( handig, die email notificatie). Ik heb uiteraard een spoelinstallatie ingebouwd in de buis die naar het kluisgat leidt. Die wordt parallel geschakeld als het anker ingehaald wordt. Was nog niet eerder bekend gemaakt maar nu lijkt me een mooie tijd. Er wordt maar een van de twee ankers werkend gemaakt. Ik kon maar een ankerlier kwijt in het vooronder namelijk.

Haha, ja William ik ging de foto's nog is goed bekijken en toen bleek dat het mes wel goed zat, kan gebeuren toch met zoveel details :D
Wat ik me wel af vraag is met al dat metaal en messing aan dek zou dat de stabiliteit van je model niet be-invloeden ?

De stabiliteit ben ik niet echt bang voor. Het model weegt vaarklaar ongeveer een kilo of 50. Kan ook niet anders met zo'n vierkante rompvorm natuurlijk. Alleen al aan accu's en techniek zit er ruim 30 kilo onder de waterlijn. Bij de eerste proefvaarten twee jaar geleden was het model dan ook heel erg stabiel. Een beetje te stabiel zelfs. In het echt zijn het toch ook een beetje waggeleendjes en als dat in het vaarbeeld terug komt kan ik daar best mee leven. Vergeet ook niet dat het merendeel van de lieren uit printplaat bestaat. Het enige echt zware boven de waterlijn is de verschansing van messing. Die schat ik op een kilo of twee in.

Hoe schilder je zo een fraaie lier eigenlijk. Demonteer je hem in onderdelen? Spuit je de delen? Waarmee behandel je de messing onderdelen of worden deze gestraald?

De lier kan in grote delen uit elkaar om het afplakken van het dekdeel makkelijk te maken. De rest is makkelijk. Alles wordt zwart!

Ik gebruik de airbrush om de details te behouden en als primer gebruik ik Vallejo polyurethaan primer. Is op waterbasis, hecht overal op en laat alle verdere verfsystemen toe.

Het is ook een beetje bedoeld als grapje Harm.

Over de details maak ik geen zorgen hoor. Met een airbrush blijft alles prima zichtbaar. En ik kan er helaas geen andere kleur van maken. Paarse lieren ben ik nog niet tegengekomen ( let
Op, nu gaat er iemand op zoek naar het bewijs dat ze wel degelijk bestaan, haha).

Vandaag een nieuw stuk gereedschap aangeschaft. Ik was zo onder de indruk van het straalwerk op de verschansing dat ik niet meer zonder wil. Het was even passen en meten maar hij hangt.
BF98B545-474F-43A4-9BDE-6BAF1B82BEB2-18888-000007223D75E13D_zps3c3c3f62.jpg

583A693B-CD04-46CD-B6D8-BFB6507A05D9-18888-0000072253151205_zps606b1acf.jpg

Even getest op heel erg verroest gereedschap. Het lijkt wel nieuw.
0897B92C-40AE-42C8-AA40-163E778297BA-18888-000007226121DB6D_zpsc42a0e36.jpg

Respect voor je mooie werk.

Mooie toevoeging !
Tip: Als je het alleen wilt gebruiken voor de finish zou ik er glasparels in doen.

Eens, ik ga eerst nog even experimenteren met een lagere luchtdruk. Het gaat me er ik hoofdzaak om dat ik de flux van het gesoldeerde afkrijg en een mooie egale, licht opruwde ondergrond voor het schilderen.

Zo is het toch een hele dure hobby als ik jou gereedschap bij elkaar optel :D
Suikerzakjes sparen is denk toch een stuk goedkoperder :yes: :wink:

Precies, ik koop ongeveer elk halfjaar een nieuw bouwpakket (kan me soms niet beheersen, ha ha) die zijn stuk voor stuk een stuk duurder dan die straalmachine... Een hobby mag wat kosten vind ik.

Overigens wiggie, als vlieger volg ik dit draadje met grote interesse. Veel respect voor je bouwkunsten.

Freek

Hahaha, dat zeg ik suikerzakjes sparen is een stuk goedkoper !
Maar ik bedoelde eigenlijk met jou gereedschaps park , CNC machine, straal machine, airbrushset compressor en wat er allemaal nog bij komt aan dremeltjes, soldeer-station, cirkelzagen enz, enz...
Als je alles bij elkaar op telt is het toch een hele dure hobby ,
maar aan de andere kant kan je wel hele mooie dingen maken :yes:

Back