De bouw van de Smit Mississippi, Schaal 1:25

Het is bij mij verzameld in ongeveer 7 jaar tijd. De eerste echte grote verbetering was de draaibank. Daar had ik totaal geen ervaring mee maar ik wist dat ik dat onder de knie zou moeten krijgen voordat ik mijn eigen dingen zou kunnen maken. Nu leer ik nog steeds iedere dag nieuwe dingen. Misschien is dat voor mij wel het leukste aspect van de hobby dat je groeit en je dingen kan maken die je het jaar ervoor niet kon maken.
 
Vanavond de straalcabine getest met succes en daarna de onderdelen in de Vallejo primer gezet. Geweldig spul, watergedragen en het spuit als grondverf op oplosmiddelbasis.

B631E5BD-009F-4A35-AAE3-374D2718B676-783-0000011A650D6793_zps535b2aef.jpg


64D3B03A-146A-4A2A-8720-79D32F5BA42A-783-0000011A6AFB51A8_zps6f5641b7.jpg


De details worden veel beter zichtbaar zo.
 
Het is schaal 1:25 Harm, de helft zo groot als de Henriëtte dus. Maar bedankt voor het compliment hoor. ;)

Je hebt nog steeds niets verteld over de spierpijn. Haha.
 
in de Vallejo primer gezet.

William ,als dat de 74.601 primer is (heb hier de 200 ml)is dat idd geweldig spul,hecht idd prima.
Wat gebruik jij voor airbrush verf?
Hier heb ik Aero Color van Schmincke gebruikt met Vallejo blanke lak.(62.064)

Complimenten voor je duidelijke en fotorijken bouwverslag!

gr Herman
 
Ik gebruik nu nog van alles door elkaar. De deklak is op de juiste RAL kleur gemengd. En verder maak ik op het mijn revell airbrushverf op. Die wordt ook niet meer gemaakt wegens de oplosmiddelen. Een opvolger heb ik nog niet. Vallejo bevalt tot nu prima maar ik begrijp dat schmincke ook goed bevalt?
 
Mijn ervaring met Schmincke is positief maar moet eerlijk zeggen dat ik nog geen ervaring heb opgedaan met andere merken.

Tot nu toe een opknapper (viskottertje) ermee bijgewerkt en voor iemand een vrachtwagenmodel gespoten.
Nu bezig aan een Playmobilkotter voor mn zoon,waar ik de Vallejo primer voor gebruikt hebt.

Wat de RAL kleuren betreft ;de Schmincke tabel die te downloden is,is heel nauwkeurig. (op t werk getest op een heftruck)
 
De kleur is begonnen.
Allereerst de grondplaat in het groen.
Na het drogen wordt dat afplakken, afplakken en nog eens afplakken.

FC595C07-736B-482E-A203-C1ACAF9FE8EC-446-0000007B499BC20B_zps97f92fb0.jpg


En de rest in de kleur zwart. Nu nog hoogglans maar dat wordt na het drogen nog zijdeglans ( hoop ik)

B9CC7A29-8CC5-44F1-9489-3C8F77236D6D-446-0000007B6AA81F08_zps2e8ac700.jpg


834A1A64-50CD-46AB-84D1-97EC4C4CE341-446-0000007B6381DB65_zps2061354d.jpg


743F10A9-502E-4312-A624-FA9F8E08D8A9-446-0000007B5A4BE840_zps734668cf.jpg


FA794043-6E6F-4A1F-96F7-BD35AD39999C-446-0000007B5212CA40_zpsbf3341a8.jpg


Nu zeker 24 uur rust in de tent om de verf de gelegenheid te geven fatsoenlijk uit te harden. Misschien wordt het wel langer.
 
William

:thumbsup: Heb je de delen waar de rembanden overlopen ook mee zwart gespoten of heb je dit afgeplakt ? Het lijkt me dat als je alles monteert en je gaat je rembanden gebruiken dat door de wrijving problemen krijgt met de verf onder de banden.

Maar gaat er aardig uitzien zo, ik wou dat ik de ruimte had voor een straalcabine hahaha maar goed je weet maar nooit in de toekomst.

Gr Martin :D
 
Ze zijn nu mee gespoten maar dat los ik later nog op. De binnenzijde van de rembanden staan ook in de primer mede wegens het feit dat aluminium en messing elkaar aantasten.
 
Ok ja vroeg het me af,

Dat probleem heb ik straks ook met de wangen van de van de lieren, deze zijn van messing en de trommel zelf aluminium. Maar daar smeer ik straks Pentrox tussen. ( Wij bouwen grote tractie gelijkrichters 4,2 MVA en groter en daar heb je Koper / Aluminium verbindingen tussen koeler en geleider ) Het is maar een experiment maar als het in het groot bedrijf werkt waarom dan bij ons niet ;). Alleen met de rem schijven en banden is dat natuurlijk anders daar kun je die pasta niet tussen smeren :D

Gr Martin :D
 
het feit dat aluminium en messing elkaar aantasten.

Wat voor vorm van aantasting bedoel je hier, galvanische corrosie misschien? Maar daar heb je wel een electroliet (vocht) voor nodig. Ik denk dat je daar bij een schip dat incidenteel vaart niet veel last van zal hebben.

Groet,

Ad
 
Mijn aantasting kwam hoofdzakelijk voort uit het feit dat de S39 er nog niet helemaal af was en deze de corrosie in gang zette, Een mooi laagje aluminiumoxide was het gevolg.

Na het stralen zal dat wel verdwenen zijn maar voor de zekerheid heb ik het in de primer gezet. Beter mee verlegen dan om verlegen zullen we maar zeggen.
 
Wij maakten vroeger zelf "soldeerwater" van wat zoutzuur met een stukje zink erin.
Als het was uitgebruist kon je het gebruiken.
 
Wat ik gisteren al aanhaalde is inderdaad bewaarheid geworden. De zwarte verf is redelijk opgedroogd maar de groene nog niet. Daar is de laag wat dikker en mogelijk werkt de combinatie van polyurethaan primer en een alkydverf niet optimaal.
We wachten gewoon wat langer. Vanavond dus niet veel aan de Mississippi kunnen doen. Ik heb wel de tijd gehad om mijn compressor eens een grote beurt te geven na 5 jaar. Die liep toch behoorlijk warm bij het langdurige gebruik van de straalcabine. Een beetje TLC en smeervet deed wonderen. Nu loopt ie niet eens meer warm tijdens het gebruik. Dus toch een nuttige avondbesteding gehad.
 
Daar merk ik dan weer weinig van helaas.

Vandaag wel een rigoureus besluit genomen om de groene verf er weer af te halen. Ik denk dat ik niet voldoende geroerd heb in het blik want het was echt niet droog te krijgen.
Met een straalcabine is dat gelukkig erg makkelijk te doen. Die investering heb ik er alvast uitgehaald.

2914596E-2F6C-458E-8B24-EC4136637166-1381-000002581347E095_zps77882c04.jpg


Nu weer opnieuw beginnen. Het is omvallen en weer doorgaan. Hoort bij de hobby zullen we maar zeggen.
 
Back
Top