De bouw van de Smit Mississippi, Schaal 1:25

jakkes, ik zou wel eens iets willen neerpennen in dit topic vermits ik er continu met mijn neus boven op zit laat maar zeggen.
Maar ik zit steeds met open mond te kijken met het kwijl er bijna uit....... en wat moet ne mens dan nog schrijven buiten wauw en wouw en ........... ziet ge wel, weeral beeld zonder geluid.
succes met het vervolg
vgr
Marc

a, zo heb je gelijk profijt van je nieuwe speelgoed, hahahahaha

Jullie raden het waarschijnlijk al bij het zien van de foto.
Daar heb ik dus twee keer profijt van gehad.... Bij de tweede keer spuiten extra goed en langdurig de verf geroerd en weer hetzelfde probleem helaas. Na twee dagen niet uitgehard, niet eens stofdroog.

Ik denk dus dat de verfbus de afgelopen winter bevroren is geweest en dat de structuur van de verf daardoor zo is veranderd dat deze niet meer met de zuurstof in de lucht wilde reageren.

Een nieuwe bus laten mengen en dat vanavond opgebracht. Het is nu al droger dan dat het eerst na twee dagen was dus er is gelukkig nog hoop.

Een hobby is leuk maar drie keer hetzelfde doen niet. Ik ben wel heel blij met de straalcabine nu. Ik moet er niet aan denken om het met de hand schoon te moeten maken.

Ook wat geëxperimenteerd met het weatheren van de ketting. Ik moet het eerste werkschip nog tegenkomen met goudkleurige kettingen namelijk.
Voor de eerste keer proberen vindt ik het er aardig uitzien. Eerst matzwart gespoten, even licht op laten drogen en daar sterk verdunde ijzermenie overheen geneveld. Oordeel zelf maar.

Mooie methode voor de ketting William, ziet er netjes uit! Balen van het dubbele spuitwerk maar wel fijn dat je nu weer op de goede weg zit!

Fijn weekend! (Bevalt je flesje trouwens?)

Crispijn

De opbouw staat in zijdemat. De verf die nu op de lier zit is dat ook officieel. Echt overtuigend is het echter niet. Ik geef het nog even de tijd. Als het niet beter wordt kan de matte lak er altijd nog overheen.

lier

Hi Willam.

Wat een prachtig stuk techniek.
Ik heb al wat leermomentjes gezien voor mij wat ik in mijn lier moet veranderen.
Maar dat is het nadeel als je als eerste zo,n groot project start.

Maar in een woord GEWELDIG.

gr leen

Minpuntje vind ik de verhaalkop met al die groeven.

Licht aan het materiaal. Het is van Delrin gemaakt en dat is slecht te schuren ben ik achter gekomen. Draaien gaat prima en de basisvorm heb ik in stapjes van 0,5 mm gestoken. Daarna moesten de trapjes er uitgehaald worden. Dat gaat dus alleen netjes met de punt van een scherpe scalpel omdat schuurpapier of een vijl meteen vol loopt. Helaas houdt je dan ook kleine groeven over. In het echt is het ook niet spatzuiver zullen we maar zeggen, er is mee gewerkt ;) .

Maar iedereen bedankt voor de complimenten. Het begint nu echt op zijn einde te lopen.

Alhoewel: Ik heb nog in totaal voor 3 meter aan binnenzijde verschansing in te richten met ontluchters, vulpunten en diverse afsluiters. Leuk detailwerk dus.
De romp moet nog worden voorzien van de lasnaden en alles moet nog in de kleur gezet worden. Ik vermaak me nog wel even denk ik.

Spuiten veranderd een werkstuk echt compleet, vond het helaas mooier toen je alle materialen kon zien :D
Maar het ziet er wel erg realistisch uit zo...toppertje!

Gr.
Pim

Tja, Pim. De 1 meter regel gaat ook op voor de losse werkstukken. Je moet er straks gewoon wat dichter met je neus bovenop staan. Haha. Vergeet ook niet dat dit allemaal met flitslicht is gefotografeerd. Met daglicht zie je veel meer variaties in het zwart.

Laatst bewerkt:
Daarna moesten de trapjes er uitgehaald worden. Dat gaat dus alleen netjes met de punt van een scherpe scalpel omdat schuurpapier of een vijl meteen vol loopt. Helaas houdt je dan ook kleine groeven over.
Radiusbeitel geeft al een veel beter resultaat.
Hoe komt het dat de motor nu al overleden is? Belooft niet veel goeds voor in de praktijk straks voor de over gebleven motor?

Back