De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Ik ga meestal op zeker en koop zo'n dure Quad dan bij Conrad, deze hebben regelmatig acties dat je op alles 10 korting krijgt, en ze geven je 2 jaar garantie op je aankoop.

En tot nu toe heb ik netjes garantie gekregen als er iets mis was, en zonder gezeur.

Kopen bij een dozen schuiver zal je nooit een goed garantie verloop opleveren.

Maar met kou trek ik mijn LiPo's nooit zover leeg, toch een stukje onervarenheid met LiPo's en de kou.

Jan

[mod] geen regel gezever hier aub. we houden het hier over de inspire 1.
regelgeving en regelgeving wel of niet in hun eigen draadjes aub. [/mod]

Ik kan de forumregels m.b.t. het alleen plaatsen van postst waar óók wordt gerefereerd aan regelgeving in speciaal daarvoor aangemaakte draadjes even niet terugvinden. Er zijn wel regels m.b.t. winkelbesprekingen (en commerciële postings en sluikreclame...)

Exact!
Mijn ervaring:
Wij hebben er zelf 1 die vanaf dag 1 (wij zaten bij de eerste lichting) perfect zijn dienst bewijst.
Daarnaast hebben wij er in totaal een dikke 40 nu via klanten vliegen. Ook die vliegen allemaal naar tevredenheid.

...dit lijkt me heel sterk. Leg eens uit.

Dus die 'klanten' hebben allemaal geen problemen gehad met beschikbaarheid van de iOS app of geen last van vertraagd beeld in android? Allemaal vliegen ze al met prop locks? Je kan ook overdrijven. Maar als je er commercieel belang bij hebt begrijp ik je 'mening'.

Ik vind het fijn voor je dat je tevreden bent met jouw Inspire 1, zo hoort het natuurlijk ook, maar als je de discussies en ontwikkeling een beetje volgt kan je ook toegeven dat er flink veel kinderziektes en service problemen zijn.

Laatst bewerkt:
...dit lijkt me heel sterk. Leg eens uit.

Dus die 'klanten' hebben allemaal geen problemen gehad met beschikbaarheid van de iOS app of geen last van vertraagd beeld in android? Allemaal vliegen ze al met prop locks? Je kan ook overdrijven. Maar als je er commercieel belang bij hebt begrijp ik je 'mening'.

Ik vind het fijn voor je dat je tevreden bent met jouw Inspire 1, zo hoort het natuurlijk ook, maar als je de discussies en ontwikkeling een beetje volgt kan je ook toegeven dat er flink veel kinderziektes en service problemen zijn.

Wellicht een idee om mijn Posts eens op inhoud te lezen ipv steeds direct vanuit emotie te reageren en de aanval in te zetten.

Jij zegt:

Ik vraag: Leg eens uit. (Inhoudelijk graag)

Wat valt er aan uit te leggen?
Onze machine, en die van een 40-tal klanten vliegt perfect. Geen crashes etc...

De discussie ligt vlgs mij niet bij onze ervaring maar bij hetgeen jij zegt mbt het aanklagen van DJI omdat jij van mening bent dat jij een ondeugdelijk product hebt.
Ik vraag mij sterk of af je die discussie gaat winnen en dat is het enige wat ik je aangegeven heb.

Vraagje:
Bij 30% krijg je je 1e Energy warning. Wat ben je toen gaan doen? Nog even doorvliegen of ging je direct terug naar je to/l spot om te landen?

Opmerking:
Ik ben van mening (ja ja... Dat is mijn mening), dat jij je niet aan het Manual gehouden hebt. Niet vwb de calibratie van je lipo (heb je niet eens gedaan) en niet vwb de procedure mbt de 1st lipo warning.
Komt bij dat het een natuurwet is dat een accu slecht tegen koude kan en dat een powerdrop hierbij een bekent fenomeen is.

Lang verhaal kort,
Als je het Manual niet gevolgd hebt wordt het lastig DJI of Toemen aansprakelijk te stellen.

Ik begrijp sowieso niet waarom jullie door vliegen tot aan de warming.
Doe ik nooit.
Ik vlieg op wat de osd aangeeft aan voltage.
Bij een empirisch vastgesteld veilig voltage land ik.
Dan is mijn accu meestal 1/2 tot 3/4 leeg.
Vooral bij kou, reeds genoemd, is dit belangrijk.

Ik heb een 100 amp tractie accu als voeding voor mijn hyperion lader.
Dit maakt het mij mogelijk de hele dag te vliegen in het veld.
Ik heb 8 vliegaccu's tot mijn beschikking 4S 5000.
Een half leeg gevlogen accu is ook sneller vol dan een bijna compleet leeg gevlogen accu.

Ga ik helemaal in mee!!
Zie door de jaren heen dat menig piloot net effe te lang doorvliegt met zijn model.( of het nou een Inspire is of een andersoortig model)
Ook Lipo packs verdienen de nodige aandacht en met name tijdig te stoppen geeft ze ook nog eens een veel langere levensduur.
Vr Gr E

Hoi Ed,

Tijdens mijn 2de vlucht met de inspire 1 (2-2-2015), viel hij bij 20% batterij volledig uit, zonder waarschuwing(!) en zonder het landingsgestel te laten zakken, waardoor hij op de camera / gimbal viel, daarbij is de gimbal (plaat) afgebroken.

Mijn verhaal hierboven in aanmerking genomen begrijp ik ook niet dat je nog bij 20% accu aan het vliegen bent met zo'n duur apparaat.
Waarom stop je niet voor de warning en koop een extra accu.

Ik heb net mijn eerste accu ontladen nadat deze eerst volledig was opgeladen voor een callibratie (TB47). Het ontladen heb ik gedaan door de copter gewoon aan te zetten (zonder props). Heel veel tijd om eens lekker te pielen met alle instellingen, uitproberen, testen enz. Wat mij opviel was dat de batterij op een gegeven moment op 8% stond en even later viel de copter compleet uit (wordt geadviseerd in de manual). Voor mij nogmaals een bevestiging om bij 30% spanning de copter terug te halen en te landen (zoals Norbert en Ben) al aangeven. Nu hopen op wat beter weer om echt te kunnen vliegen...

ach Sjaak,
zoals vanHeijningen zegt.... het is slechts mijn mening :)

In het manual staat dat je de Inspire 1 bij de 1e warning direct terug dient te vliegen en te landen. Maar goed. Kennelijk ben ik bevooroordeeld om dat ik er zogenaamd commercieel belang bij heb en is het in het geheel onnodig een manual te lezen maar is het wel heel erg normaal om dan van alles te gaan roepen over DJI, T en mensen zoals ik die je attenderen op je gebruiksmethodiek en natuurwetten...

Doe ik nooit.
Omdat jij uit ervaring weet dat dit niet verstandig is en/of beschikt over de nodige basiskennis. Zie ook mijn eerdere bericht. Heus, ik heb er absoluut geen problemen mee als iemand een beetje loopt te klooien met een semi-speelgoed multicoptertje. Maar als het gaat om dingen van dit formaat, moet je gewoon weten waar je mee bezig bent.

Wat valt er aan uit te leggen?
Onze machine, en die van een 40-tal klanten vliegt perfect. Geen crashes etc...

Een 40-tal klanten die met een Inspire vliegen, dit kan gewoon niet.

De discussie ligt vlgs mij niet bij onze ervaring maar bij hetgeen jij zegt mbt het aanklagen van DJI omdat jij van mening bent dat jij een ondeugdelijk product hebt.
Ik vraag mij sterk of af je die discussie gaat winnen en dat is het enige wat ik je aangegeven heb.

Ik wil geen discussie winnen, ik wil graag dat er een eerlijk beeld word neergezet over
Opmerking:
Ik ben van mening (ja ja... Dat is mijn mening), dat jij je niet aan het Manual gehouden hebt. Niet vwb de calibratie van je lipo (heb je niet eens gedaan) en niet vwb de procedure mbt de 1st lipo warning.
Komt bij dat het een natuurwet is dat een accu slecht tegen koude kan en dat een powerdrop hierbij een bekent fenomeen is.

Ik heb de lipo wel degelijk eerst opgeladen en ontladen, bij derde vlucht in was hij in de 3de cyclus...

4 Graden is niet extreem koud en daarbij mag hij zeker niet volledig uitvallen bij 20%.

Je hebt al laten zien dat je geen kaas hebt gegeten van consumentenrecht en we zullen zien hoe het afloopt...

Zoals gezegd ben ik blij voor je dat je tevreden bent, maar ik vind het belangrijk dat er een eerlijk beeld wordt neergezet van de Inspire 1

Laatst bewerkt:
Doe ik nooit.
Ik vlieg op wat de osd aangeeft aan voltage.
Bij een empirisch vastgesteld veilig voltage land ik.
Dan is mijn accu meestal 1/2 tot 3/4 leeg.
Vooral bij kou, reeds genoemd, is dit belangrijk.

Ik heb een 100 amp tractie accu als voeding voor mijn hyperion lader.
Dit maakt het mij mogelijk de hele dag te vliegen in het veld.
Ik heb 8 vliegaccu's tot mijn beschikking 4S 5000.
Een half leeg gevlogen accu is ook sneller vol dan een bijna compleet leeg gevlogen accu.

Dat doe ik normaal gesproken natuurlijk ook niet, al verwacht je niet dat hij compleet uitvalt.

Omdat het een 'intelligente accu' betreft verwacht je dat deze marges zijn geborgd in de software...

Met een RTF ga je uit van de specs, bij zelfbouw ken je zelf de grenzen.

Waar staat in de manual dat je bij 30% direct moet landen?.

tja...
RTF!

Pagina 14 van de volledige EN manual (dus niet de quickstart).

Het tekeningetje toont een tijdlijn van rechts naar links te lezen vwb vliegveiligheid. Daaronder een tabel... bij de 1st warning (die staat standaard op 30%) is de te nemen actie: direct terug vliegen en landen.

Succes met je claim ;)

Dat doe ik normaal gesproken natuurlijk ook niet, al verwacht je niet dat hij compleet uitvalt.

Omdat het een 'intelligente accu' betreft verwacht je dat deze marges zijn geborgd in de software...

Tja, meestal is het beter om zeker te weten.
Ik gebruik de "domme" HobbyKing accu's en die varen wel bij mijn behandeling.

Het is trouwens oud nieuws bij lipo accu's om ze niet verder leeg te vliegen dan 30% van de inhoud.
Daar heb je geen manual van de Inspire voor nodig.

tja...
RTF!

Pagina 14 van de volledige EN manual (dus niet de quickstart).

Het tekeningetje toont een tijdlijn van rechts naar links te lezen vwb vliegveiligheid. Daaronder een tabel... bij de 1st warning (die staat standaard op 30%) is de te nemen actie: direct terug vliegen en landen.

Succes met je claim ;)

Komt goed ;)

Critical Low battery level warning sla je voor het gemak maar even over.

Back