De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

RTH is voor zover ik weet altijd bedoeld geweest voor noodgevallen. Dat het tegenwoordig "normaal" geworden is om de grenzen op te zoeken, omdat je als je in de problemen komt je toch wel weer gered wordt door de techniek, doet daar niets aan af. Je creëert gewoon onnodig een potentieel gevaarlijke situatie.
Het is vergelijkbaar met onverantwoord hard rijden als het glad is, omdat je, als je de controle kwijtraakt, je toch wel kunt vertrouwen op de ABS.

"Vroeger" liep je toch ook gewoon met je zender bij je model weg om een reikwijdtetest te doen, i.p.v. ermee weg te vliegen/rijden/varen en dan wel te zien wanneer de besturing uitviel?
Wat wel apart is in dit geval is dat 1 van de 2 Inspires op dezelfde afstand wel gewoon controleerbaar is en geen moeite dus heeft met deze range.

Ik loop nog steeds weg van mijn model om de range te testen hoor :D

Wat wel apart is in dit geval is dat 1 van de 2 Inspires op dezelfde afstand wel gewoon controleerbaar is en geen moeite dus heeft met deze range.

Ik loop nog steeds weg van mijn model om de range te testen hoor :D

Maar de tweede copter zit ook een stukkie hoger. Beter bereik?

inspire 1 crash

2 2 2015 ben ik gecrasht nadat mijn inspire1 bij 20% volledig uitviel, zonder waarschuwing en daardoor vanaf 1 meter hoogte op de camera terecht kwam.

Na veel eenzijdig contact vandaag te horen gekregen dat ze de garantie claim afwijzen en dat de reparatie kosten 1400 euro bedragen.

2 2 2015 ben ik gecrasht nadat mijn inspire1 bij 20% volledig uitviel, zonder waarschuwing en daardoor vanaf 1 meter hoogte op de camera terecht kwam.

Na veel eenzijdig contact vandaag te horen gekregen dat ze de garantie claim afwijzen en dat de reparatie kosten 1400 euro bedragen.
dat is zuur zeg. Word dure grap zo.

Laatst bewerkt door een moderator:

Aanvechten zou ik zeggen.

Dat een product kinderziektes heeft is één ding maar de Inspire lijkt meer op een beta versie van de Inspire. Vol met velen fouten waar de stront service van Dji voor een groot deel schijt aan heeft.

omg 1400 euro !! :mad: :mad:

Wat een snertservice !!

Ik hoop dat ik zoiets nooit meemaak met mijn Inspire....
En ik ga de eerste dagen/weken misschien best met het landinggear omlaag vliegen totdat ik zeker weet dat hij niet uit de lucht valt en op de camera terecht komt ....

@van heijningen

Kloten om te lezen.... Had jij je lipo gecallibreerd en hoe koud was het toen dit gebeurde?

Dat doet de 'intelligente' accu zelf als het goed is. Het was 4 graden buiten.

De service is echt verschrikkelijk, zowel bij T in Den Bosch als bij DJI EU. Je moet overal zelf achteraan. Bij DJI hebben ze geen test hard en software maar testen ze door hem visueel te controleren, op te laden en leeg te vliegen, vertelde een techneut en bevestigde de directeur bij DJI EU.

Na aandringen hebben ze de fightlogs opgestuurd naar HQ, en het enige wat ik terug krijg is "geen afwijkingen". Dus geen onderzoeksrapport met oorzaak en reparatiekosten. Nee alleen: geen garantie. Kosten €1400,- (En dit bij een crash vanaf 1 meter waarbij alleen de gimbal plate gebroken leek te zijn, kun je nagaan bij 10 meter, is hij waarschijnlijk Total los

Ik ga hem dan ook niet laten repareren maar laat contra expertise (onderzoekje) uitvoeren en daarmee zal ik via een juridische procedure de koop laten ontbinden.

Ik vlieg denk ik liever nooit meer met DJI. Helaas is er weinig goed en betaalbaar alternatief.

Ik lees andere verhalen en uit de manual:

"How to discharge your Intelligent Flight Battery:

To effectively calibrate the battery capacity, it is recommended to charge and discharge the battery thoroughly for every 10 charge-and-discharge cycle. User should install the battery onto the aircraft and then power on the aircraft to initiate the discharge process, discharge the battery until the aircraft is powered off automatically. User should then fully charge the battery to ensure the battery is working at its optimal.

Slow: Place the Intelligent Flight Battery into the Inspire 1’s Battery Compartment and power it on. Leave it on until there is less than 5% of power left, or until the battery can no longer be turned on. Launch the DJI Pilot app to check battery level.

Rapid: Fly the Inspire 1 outdoors until there is less than 5% of power left, or until the battery can no longer be turned on."

Daarnaast wordt er veel gewaarschuwd voor vliegen met lage temperaturen. De lipo ploft in één keer in bij een zekere belasting. Niet dat je er nu veel aan hebt. Blijft kloten....
Heb jij al weer gereageed op RC Groups? (Ben nog niet helemaal bijgelezen) Oa Tahoed Ed geven aan dat een reparatie nooit zo hoog kan uitvallen. Ze vragen gegevens op van jou. Lijkt mij zeker de moeite waard.
Zou je ons op de hoogte willen houden van de procedure?
Ik vraag mij überhaupt af hoe het zit met de Nederlandse garantie: Apple ging ook altijd zijn eigen gan met de 1 jarige garantie terwijl in Nederland toch twee jaar garantie moet worden gegeven?

Hoe lang had je de inspire al in je bezit? Van T uit Den bosch hoef je niet veel te verwachten. Zie diverse klachten threads....

Ik vind de inspire een mooi model, maar ik blijf het gevoel houden van Chinees speelgoed...als je kijkt wat voor peppi en kokkie nikko afstandsbediening je erbij krijgt sorry

Hoe lang had je de inspire al in je bezit? Van T uit Den bosch hoef je niet veel te verwachten. Zie diverse klachten threads....

Ik vind de inspire een mooi model, maar ik blijf het gevoel houden van Chinees speelgoed...als je kijkt wat voor peppi en kokkie nikko afstandsbediening je erbij krijgt sorry

Heb je hem zelf al eens in handen gehad? Ik vind de bouw echt wel degelijk zover ik het kan beoordelen. Ook de afstandsbediening is echt geen Peppi & Kokki ding; veel degelijk aluminium!

Hoi SjaakZwart.
Mag ik iets vragen?
Is er tzt eens de mogelijkheid dat ik kom kijken als jij met jouw Inspire gaat vliegen?
Ben echt reuze benieuwd.
En indien dat mogelijk is, zou ik dan ook mijn Sky Hero Quads mee mogen nemen om mee op te fladderen?
Vr Gr Erwin

Zou dit er nog komen in de nabije toekomst denk je?

Ik ging speciaal voor de Inspire een nieuwe tablet aanschaffen, maar ik heb een afkeer van Apple producten en zou dus het liefst een Tab4 aanschaffen van Samsung.

Maar als de simulator niet voorzien gaat worden op Android dan ga ik een beetje verplicht zijn om een Ipad te kopen. Ik vind die simulator toh wel vrij belangrijk omdat ik nog niet heel goed kan vliegen, en ik wil eerst geruime tijd met de sim vliegen vooraleer ik er nog maar aan denk de Inspire de lucht in te sturen.

Hoi SjaakZwart.
Mag ik iets vragen?
Is er tzt eens de mogelijkheid dat ik kom kijken als jij met jouw Inspire gaat vliegen?
Ben echt reuze benieuwd.
En indien dat mogelijk is, zou ik dan ook mijn Sky Hero Quads mee mogen nemen om mee op te fladderen?
Vr Gr Erwin

Daar zou ik dan ook graag bij aanwezig zijn Sjaak, Erwin en ik zijn vliegmaatjes.
Ik overweeg zelf namelijk ook om een Inspire aan te schaffen.
Heb hem nog nooit in het echt gezien en ben reuze benieuwd naar de bouwkwaliteit van het toestel.
Als de mogelijkheid er is dat wij een keer mogen/kunnen kijken als jij gaat vliegen hoor ik dat graag.

mvg. Freddie

Laatst bewerkt:
Back