De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Er is stevig met de dynamic range gesleuteld en hij is verscherpt. De foto zelf is niet van geweldige kwaliteit. De compositie en de nabewerking maakt een mooie foto. Het is wel indrukwekkend met het gegeven van de 8 seconden sluitertijd vandaar ook de verscherping. Dat zegt nog helemaal niets over de kwaliteit van de camera dit kan ook met een compact camera van 80 euro. Maar het zegt wel iets over de kwaliteit van de inspire en de gimbal. Dat is zoals iedere zenmuse het doet.

...Blikvanboven zou u mij die foto kunnen mailen in origineel formaat? ...

Het is niet onze foto. Heb er dus ook geen origineel van.

Deze mooie foto komt van rcgroups.com (en is bewerkt) en dus niet van blikvanboven. Verder is de ruisonderdrukking en scherpte niet optimaal. Maar de sluitertijd is natuurlijk erg indrukwekkend.

Correct

Er is stevig met de dynamic range gesleuteld en hij is verscherpt. De foto zelf is niet van geweldige kwaliteit. De compositie en de nabewerking maakt een mooie foto. Het is wel indrukwekkend met het gegeven van de 8 seconden sluitertijd vandaar ook de verscherping. Dat zegt nog helemaal niets over de kwaliteit van de camera dit kan ook met een compact camera van 80 euro. Maar het zegt wel iets over de kwaliteit van de inspire en de gimbal. Dat is zoals iedere zenmuse het doet.

Exact wat ik aangeef Ed. Het gaat om meer dan de camera alleen. Het geheel maakt het tot een zeer mooie set. Dat was ook wat ik aangaf aan dirkalblas, zoals ik ook aangaf dat je een I1 van €2899,- (introductieprijs) niet kunt vergelijken met een RED van €50K!

Ik vind de prijsverhoging van de Inspire wel fors! Gelukkig heb ik hem nog net voor de verhoging gekocht; ik had het anders zeer waarschijnlijk niet gedaan. Ik hoor dat het te maken had met de koers van de Euro tov de Dollar maar waarom gaan de andere producten van DJI niet omhoog?

Inspire met andere camera 's

Zag gisteren een filmpje voorbij komen van drone experts.

Eerst laten ze zien dat een Inspire 4 colablikjes kan tillen.

Dan laten ze een 3 tal camera 's + gimbal zien voor de Inspire.
Een Sony, Samsung en een voor mij onbekend type.

Heeft iemand enig idee of de club goed bekend staat?
Heb op internet wat rondgeneusd en meen daar uit op te maken dat een
door hun geleverde Zenmuse voor de Phantom niet echt super is ontvangen.

Tjardi

Laatst bewerkt:
@sjaak : Hoeveel heb jij nog betaald voor je Inspire? Ik heb hem ook nog voor de prijsverhoging denk ik en ik heb hem 2 dagen geleden besteld.

@tjardi : kan je dat filmpje effe linken hier?

e8700ffac77a0f74e5e4d25b14d6470c.jpg

3578dfb9442581829a934d61f38818de.jpg

78fb4cf400ba8228cb5f3e6ba71ed62c.jpg

Ready for takeoff [emoji106]

Gekocht bij AltiGator in Belgie.
Het is een modificatie uiteraard. Ik ben er nog mee aan het testen. 1e indruk is erg goed! Let wel,.... het past er niet standaard op. Je zult met een boormachine overweg moeten kunnen ;)

Zo te zien enkel het middengat opboren ? Of de 2 anderen ook ?

Van de propplate (de metalen ring) moet je het middengat opboren naar 5mm.
Van de prop zelf moet je de twee buitenste gaatjes opboren naar 3.5mm.

@sjaak : En die was? :) (Stuur eventueel in PB :) )

Wat is het voordeel van die andere props?

Of er fysiek een voordeel is met deze prop weet ik (nog) niet. Ik heb er net even mee gevlogen om te zien of hij er überhaupt 'fatsoenlijk' mee vliegt. 1e indruk is in ieder geval heel erg goed! Inspire reageert er erg strak op (lees direct). Zodra ik er meer mee gevlogen heb zal ik (als ze er zijn) de delta's tov de standaard prop hier benoemen.

Gekocht bij AltiGator in Belgie.
Het is een modificatie uiteraard. Ik ben er nog mee aan het testen. 1e indruk is erg goed! Let wel,.... het past er niet standaard op. Je zult met een boormachine overweg moeten kunnen ;)

Zier er super strak uit. Zijn ze ook afneembaar?

Maar kijk alsjeblieft uit als je crashed ben je echt de sigaar, en kan je minimaal een maand wachten op reparatie.

Of er fysiek een voordeel is met deze prop weet ik (nog) niet. Ik heb er net even mee gevlogen om te zien of hij er überhaupt 'fatsoenlijk' mee vliegt. 1e indruk is in ieder geval heel erg goed! Inspire reageert er erg strak op (lees direct). Zodra ik er meer mee gevlogen heb zal ik (als ze er zijn) de delta's tov de standaard prop hier benoemen.

Theoretisch zouden ze een hoger rendement moeten halen.

Een Inspire 1 is wel wat meer dan het vergelijk met een GoPro Camera. Deze foto is gemaakt op ca 100m hoogte. 20 min na zonsondergang, 400 ISO, sluitertijd 8 sec... Op ca 100m hoogte dus met een sluitertijd van 8 sec...
Het geeft je (hopelijk) een indruk van de bizarre stabiliteit die de I1 kent. De combinatie X3 Gimbal, Camera en I1A2 maken het tot een uniek geheel.

10626220_10155120334275577_4053166008371028394_o.jpg

Een matig product!?
Geen idee waar je de relatie legt tot de term matig/camera. Ik laat je net een avondfoto zien. Wat is er matig aan deze foto? (Is niet de originele dng file en dus gecomprimeerd!). Daarnaast zijn de videobeelden uit deze camera tevens erg mooi en voor heel erg veel toepassingen zeer bruikbaar. Ik kan mij als gebruiker niet vinden in de term 'matig'!

Naast de I1 werken wij ook met de s1000 icm een GH4. In het vergelijk is de GH4 beter dan de I1 camera echter is de vraag of dat voor de meeste producties noodzakelijk is...

De 'gekleurde' mening van DJI gelieerden??
Ik nodig je graag eens uit een dag mee te gaan zodat je zelf de eigenschappen van de I1 kunt ervaren. Mag je daarna je fysieke bevindingen melden ipv je op 'verhalen' gebaseerde opmerking.

Ja duh...
GoPro, I4 Cam, GH4..... en dan ergens de Red.
Jij vergelijkt appels met peren Dirk.
De I4 in zijn totaal met als introductieprijs van €2899,- vergelijk jij met een camera die €50K kost :confused:

Bedankt voor de uitgebreide reactie! maar om even te reageren op het laatste gedeelte:

Ik heb volgens mij nergens gezegd dat ik kwaliteit van een RED in de lucht verwacht. Ik hoopte alleen op meer dan dat het nu is. beelden van een DSLR of een GH4 zijn nog prima te verwerken in een timeline van RED materiaal. Het gaat er dus niet om dat het een red is, het gaat erom dat het (veel) beter moet zijn dan GoPro.

En mijn stelling 'matig product' was na aanleiding van de reactie van DJI. Als ik naar het nightshot kijk ben ik zeker positief verrast.

Even een vraag tussendoor (ik ga er even van uit dat BVB dit weet), de Zenmuse 5D is echt niet compatible met 6D/7D toch?

...Even een vraag tussendoor (ik ga er even van uit dat BVB dit weet), de Zenmuse 5D is echt niet compatible met 6D/7D toch?...

Klopt,
De huidige zenmuse generatie is specifiek voor 1 type camera per model. Wil je flexibiliteit dan moet je uitwijken naar bijv de DJI Ronin. Die kan evt met wat aanpassingen ook prima onder een sterke RPAS.

...Ziet er super strak uit. Zijn ze ook afneembaar?...

Afneembaar?
Niet in de zin zoals dat is bij de originele props maar wel in de zin van dat je het eraf kunt schroeven. Maar daar zit hem nu juist het issue.... binnen de wet- & regelgeving (commercieel) is het mijn wens eea met vaste schroeven (minimaal 2) af te monteren (permanent).

Theoretisch zouden ze een hoger rendement moeten halen.

Nog sterker,
vandaag met 5Bft gevlogen en ik ben impressed.
De machine reageert met dezelfde gain instellingen erg direct met deze prop. Ik heb dus nog niets aangepast qua afstellingen maar de 1e indruk is heel erg goed... Wordt vervolgd.

Afneembaar?
Niet in de zin zoals dat is bij de originele props maar wel in de zin van dat je het eraf kunt schroeven. Maar daar zit hem nu juist het issue.... binnen de wet- & regelgeving (commercieel) is het mijn wens eea met vaste schroeven (minimaal 2) af te monteren (permanent).

Nog sterker,
vandaag met 5Bft gevlogen en ik ben impressed.
De machine reageert met dezelfde gain instellingen erg direct met deze prop. Ik heb dus nog niets aangepast qua afstellingen maar de 1e indruk is heel erg goed... Wordt vervolgd.

Dat is goed nieuws ! :)

Maar stel dat je terug naar de oude props wil gaan, kan dit dan nog na de boorwerken? :cool:

En ik heb nog een vraagje .....

Vraag jij toestemming aan om te vliegen, of ga je gewoon de lucht in zonder dat te doen?

Want hier in België is het helemaal niet toegelaten helaas om zomaar even een drone de lucht in te sturen, al ga ik dat wel doen eens ik de Inspire heb.

Ik ga wel de problemen niet opzoeken natuurlijk door te vliegen boven dicht bebouwde wijken, of boven mensenmassa's te vliegen enzo.

Laat ons zeggen, als de drone zou crashen dat ik enkel wat sprieten gras gebroken heb, en de drone natuurlijk ook.

Zouden ze daar problemen van kunnen maken denk je als ze me zien vliegen boven velden en onbebouwde gebieden?

Back