De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Als je naar de App store gaat, vind je hem nog niet.

Ik las dit bericht in "Kopterforum.de"

Via die Site is de app al te downloaden. Ook hier in Nederland.

Heb hem al op de iPhone en iPad.

Ben benieuwd naar de ervaringen van Inspire-bezitters.

Met vriendelijke groet.

Tjardi

Welke versie is het?

mvg. Freddie

Dank je Tjardi, had het inmiddels gezien op het DJI forum.
Is de App nu eindelijk goedgekeurd door Apple, heeft even geduurd .

Mvg. Freddie

Het gaat denk ik om de prijs/ kwaliteit verhouding:....
- komt commercieel wat goedkoop over (= natuurlijk onzin want bij b.v. topgear wordt 20% van het programma gevuld met go pro beelden)

Las ik over een crash van je nieuwe Inspire?
Wat is er precies gebeurd?

Vriendelijke groeten,
kennis van Ed

Las ik over een crash van je nieuwe Inspire?
Wat is er precies gebeurd?

Vriendelijke groeten,
kennis van Ed

Hoi Ed,

Tijdens mijn 2de vlucht met de inspire 1 (2-2-2015), viel hij bij 20% batterij volledig uit, zonder waarschuwing(!) en zonder het landingsgestel te laten zakken, waardoor hij op de camera / gimbal viel, daarbij is de gimbal (plaat) afgebroken.

De inspire is via de dealer naar DJI support in Duitsland gestuurd. Omdat ik maar niks hoorde heb ik gisteren gebeld. Daar bleek hij te wachten op op goedkeuring van de reparatie kosten(!), zonder dat ik daarover op de hoogte was gesteld.

DJI heeft inmiddels ook een persbericht geplaatst en waarschuwing stickers gemaakt die waarschuwen voor tempraturen onder de 5 graden celcius. Ook hebben ze een batterij warmer uitgebracht. Dit lijkt dus een bekend probleem te zijn. Het was hier op 2-2 namelijk rond de 3 Graden.

Zie: http://forum.dji.com/forum.php?mod=viewthread&tid=7593&extra=page=1&lang=en

a7560906-212-IMG_0956.jpg

Zie ik het nu goed in de webshops, de inspire is van de èèn op de andere dag €400,- duurder geworden :confused:

Mvg. Freddie

Laatst bewerkt:
Zie ik het nu goed in de webshops, de inspire is van de èèn op de andere dag €400,- duurder geworden :confused:

Mvg. Freddie

Klopt! Ook de accu's van de Inspire zijn fors duurder. Laat ik nou net gisteravond laat een Inspire besteld hebben voor de oude prijs! Als je googlet, kun je nog wel lipo's voor de Inspire vinden voor de oude prijs. Net nog een TB48 voor € 189,- besteld.

Inderdaad mooie complete set. Ik zie dat je inmiddels de ook de extra accu's binnen hebt. Ik wacht nog op mijn 3 extra accu's en extra controller en ... mijn Inspire 1 die is gecrashed.

Laatste bericht van DJI:

We have been testing your Inspire1 and can not find a fault, hence there is no component failure, so it can not be classed as warranty.

...

Heb ze gebeld en ze testen daar door de batterij op te laden en hem weer leeg te vliegen :confused: Dus niet met professionele test hardware of software, wat je wel zou verwachten.

Na aandringen gaan ze nu de flightlogs opsturen naar HQ (omdat ze die zelf nog niet kunnen uitlezen in EU). Ik vind het echt bizar dat ik hun hierop moet wijzen, zeker aangezien er meer van dit soort meldingen zijn gemaakt (zie rcgroups.com, ook met vollere accu's) en dit natuurlijk extreem gevaarlijke situaties op kan leveren.

Ik ben benieuwd, maar het lijkt erop dat ze alle garantie claims op voorhand afwijzen.

Dus ik hoop dat jullie gespaard blijven ;) zeker als je 'professioneel' bezig gaat.

sneue onprofessionele afhandeling van zon klacht vind ik man.

@blikvanboven, mooie set zo.
kan je prima mee voor de dag komen.

Ik ben ook van plan om een Inspire aan te kopen.

Ik heb vorig jaar een Dji F550 gehad, maar deze vond ik zeer omslachtig om alles in orde te maken voor de montage van een camera.....

Waar heb jij je Inspire gekocht?

En hoe zit het met de wet wat betreft het gebruik ervan? Of trek jij je daar niet veel van aan? :)

Ik zou hem enkel boven velden en akkers gebruiken, en al zeker niet boven de stad of evenementen. Toch niet als ik niet 150% zeker ben dat hij niet onverwacht uit de lucht komt gevallen.

ik zou niet inzien wat hier omslachtiger of minder omslachtig asn zou zijn.

Aparte gimball aanschaffen die enorm veel kost,aparte camera aanschaffen, aparte FPV installeren met een hoop gedoe met een apart scherm, enz...

Bij de Inspire heb je alles in 1 pakket en RTF. Je bevestigt je tablet of smartphone aan de zender, kabeltje erin en klaar.

Back