Dagelijkse Vliegtuig Beslommeringen!

Iets wat ik mij af vroeg, waarom is er geen topic voor Dagelijkse Vliegtuig Beslommeringen, zoals in de Heli corner? Er zijn vast zat dingen die een ieder hier wel eens kwijt wil over wat hij of zij heeft gedaan met vliegen of wat dan ook vliegtuig gerelateerd maar te klein om een topic over te beginnen. En, het voelt zo off-topic om ze in de heli versie van deze topic te posten.

Ideetje? :D

Laatst bewerkt:
leuk idee Hionimi, dan kan ik m'n vliegtuig beslommeringen óók weer kwijt ;)

van de week weer eens met m'n NE extra 300 gevlogen, maar de motor lijkt alleen maar te haperen...
de motordraden waren al niet zo best gesoldeerd, maar na een paar keer losgekomen te zijn, hapert de motor nu zonder draad euvel :confused:

afgezien van de motor, vliegt het ding top :thumbsup: maar als het ditmaal aan de ESC ligt, koop ik een parkzone...

groet,
Hoogvlieger

Ah, was een tijdje stil, maar, joepie! :D

Anyway, vandaag ook lekker gevlogen en naar Vathorst in plaats van naar Schothorst (Amersfoort) gegaan, stukken beter daar ja! :D Vliegen ging goed en de nieuwe ontvanger doet het perfect. Heb wel een te harde landing gehad op het eind en zal even mijn landingsgestel opnieuw moeten lijmen. Weet iemand welke lijm ik daarvoor moet hebben? (Plastic - Elapor) Ik heb het meestal laten lijmen maar wordt toch tijd dat ik zelf eens lijm aanschaf.

Vandaag maar even de F3A wedstrijd helpen voorbereiden op het veld en enkele nederlandse jongens tijdens de vrije training zien vliegen. Valt onder vliegtuigbeslommeringen volgens mij :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag stekkers tussen de ontvanger en vleugel zitten solderen voor de nieuwe F5B kist.
Toen dat klaar was de servo's gecentreerd
Aansturingen gemaakt en zender ingeprogrammeerd, ik geloof dat ik nu bijna alle mixers heb opgebruikt die in mijn zender zitten.
Nu slapen en morgen de motor, regelaar en electronica in de romp zetten.
Met wat geluk morgenmiddag naar Dalfsen om hem in te vliegen.

Is dit een hobby?
Het lijkt wel werk.

GJ

@hionimi: ik gebruik voor elapor een tube ''por'' lijm van UHU.
t is dik spul, maar als je het goed doseert, zit het stevig in elkaar.

m'n extra 300 heeft er nu en andere motor in zitten, en vliegt weer top.:D
de laatste tijd hangt ie weer boven m'n bureau stof te happen, wegens toenemende drukte in m'n heli hangar :rolleyes:

groet,
Hoogvlieger

Vliegtuig gefixt, gister heerlijk gevlogen in Amersfoort Vathorst samen met nog wat andere mensen, was erg leuk. Vanavond was het niet echt vliegweer, maar hopelijk morgen wel. :)

Zelfbouw Depron FW-190D is na twee succesvolle vluchten (om er zeker van te zijn dat het ook echt vliegt) nu helemaal geschilderd... wachten op een lekkere rustige avond of middag om mee te vliegen. Dan kan hij alle Multiplex Dogfighters van het veld jagen >:)

E-Flite Eratix besteld om binnenkort ook lekker mee te spelen. Van 0 vliegtuigen in januari dit jaar naar 4 eind deze maand. :P

lol, ik heb er van 0 ook opeens 4 :mrgreen:

1 P51 die ik van mijn vrouw cadeau had gekregen.
2 houtbouw trainer, zelf gebouwd en vliegt ondertussen
3 mini mosquito
4 depron zelfbouw f18

en nagaan dat ik vorig jaar ergens met veel moeite ben overgehaald om eens een trainer te gaan bouwen..

Gisterenavond nog maar eens de robbe twin air gevlogen en bij het landen zag ik dat de cockpit los zat (wordt met een kliksysteem vastgezet in de romp), blijkt dat er heel wat flex op de romp zat (30° zal er ook wel geen goed aan doen met die EPP toestanden).

In bed gekropen en kreeg het niet uit mijn hoofd......opgestaan en carbon latten overlangs ingelijmd tot 2.00 uur deze nacht.....en deze morgen om 6.30 uur uit bed.

De romp is nu veel stijver.

Stevo

Gisteren met 30+ graden 1 vlucht gemaakt met de Sukhoi en daarna met de Eratix daarna ingepakt vond het toch wat te warm :P. 's avonds thuis nog maar even met de Eratix bij 25 graden dan kun je je hoofd er net wat beter bij houden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie Eratix beelden! Ik heb zaterdag mijn Eratix binnegekregen. Moet alleen nog wachten op de electronica. :)

Gisteravond met de P47 en de FW190D(epron) gevlogen. Bij de P-47 het landingsgestel wat naar voren gekanteld en nu kan ik fatsoenlijk over ons veld taxieën, zonder bij elk polletje op mijn neus te staan :P

De FW190 heeft flink wat gewicht in de neus bijgekregen, omdat hij toch nog staartlastig was. Nu was het bijna goed, hij trekt de neus nog een klein beetje op wanneer ik het gas dicht gooi. Moet dus nog iets bij.
Zolang de motor loopt vliegt hij als een zonnetje, echt een lekker toestel. Hij vliegt echter zeer moeilijk zonder gas, zweeft heel slecht, dus landen blijft lastig :(

vandaag en gister mijn zwever kontrolen, schoonmaken en poetsen
het was super afgelopen weekend, ik heb weer een paar leuke vluchten kunnen maken met mijn asw28. langste vlucht bijna anderhalf uur.... na een goed half uurtje turen in 30+graden had ik even geen zin meer landing ingezet vanaf 100meter, deed me wiel uit, iets verstoorder getrokken,..... en zowaar mijn vario begon als een gek te piepen,huh wat nu,
kleppen terug,... wiel weer in,... pieppiep en in no-time weer op ... meter hoogte.
super weekend

De FW-190 is helaas gesneuveld :(
Ik had hem eindelijk lekker uitgebalanceerd en getrimd, vloog snaarstrak echt heerlijk vliegertje. Maar landen blijft heel moeilijk, zonder power en bij lage snelheden valt hij heel snel over de vleugels weg.
Schade na een harde landing bleek te groot om nog netjes te herstellen...

Electronica is gelukkig onbeschadigd en ik heb nog genoeg depron liggen om een nieuwe te bouwen, dus dat ga ik doen. Deze keer met meer ervaring en wijsheid, dus V2 wordt zeker beter dan V1 en dan maar hopen dat dat het lastige landen op lost.

Ik zal er een bouwverslagje van bijhouden deze keer!

De FW-190 is helaas gesneuveld :(
Ik had hem eindelijk lekker uitgebalanceerd en getrimd, vloog snaarstrak echt heerlijk vliegertje. Maar landen blijft heel moeilijk, zonder power en bij lage snelheden valt hij heel snel over de vleugels weg.
Schade na een harde landing bleek te groot om nog netjes te herstellen...

Electronica is gelukkig onbeschadigd en ik heb nog genoeg depron liggen om een nieuwe te bouwen, dus dat ga ik doen. Deze keer met meer ervaring en wijsheid, dus V2 wordt zeker beter dan V1 en dan maar hopen dat dat het lastige landen op lost.

Ik zal er een bouwverslagje van bijhouden deze keer!

Waarom zet je hem dan niet met een iets grotere snelheid aan de grond? Het toestel geeft aan dat je onder stall speed zit door uit te breken... je krijgt geen enkel vliegtuig (model of 1:1) aan de grond zonder brokken als je onder stall speed zit tijdens de landing...

Dat blijf ik een grappig dingetje vinden..

Heli is al een jaar of wat mn hoofdhobby, daarbij heb ik mezelf een aantal dingen aangewend, zoals:
- niet snel in je eigen richting vliegen
- niet extreem laag vliegen (ik vlieg doorgaans redelijk op safe)
- niet snel vliegend in mijn eigen buurt komen

Ik begrijp waarom er met wat gas geland moet worden, maar in mijn achterhoofd is het automatisme heeeel anders ingesteld :mrgreen:

Ik ben nu een beetje aan het lessen met vliegtuigen, maar zeker het vliegen van strakke lijnen, voor mijn gevoel extreem dichtbij is iets waar ik echt aan moet wennen
Niet dat ik met de heli geen strakke lijnen vlieg, maar daar heb ik gewoon een paar andere manieren om de lijn te corrigeren

Maar ach
de trainer is nog heel (die land mn instructeur doorgaans nog maar even) en mn depron f18 is nog steeds heel
ik heb ook nog een 70 cm schuim p51, maar daar wacht ik ff mee tot ik ook echt kan vliegen
Motortje is lekker vlot, zou het jammer vinden om hem meteen onder de grond te leggen

Trouwens, iemand ervaring met het vlieggedrag van een Gee bee r1 (dat bolle ding)
je ziet ze nergens meer als iets groter model (1 meter romp ong.)
houtbouw is blijkbaar bijna uitgestorven rond dit toestel..
Maar ik vind het wel een bijzonder toestel, leuk om eens in de winter te bouwen.

Waarom zet je hem dan niet met een iets grotere snelheid aan de grond? Het toestel geeft aan dat je onder stall speed zit door uit te breken... je krijgt geen enkel vliegtuig (model of 1:1) aan de grond zonder brokken als je onder stall speed zit tijdens de landing...

Tja, da's een kwestie van de juiste balans vinden denk ik. Je kunt hem ook niet met een te hoge snelheid op z'n buik leggen, want het veld is geen biljartlaken en in de hobbels is er dan kans dat de neus hapt.
Maar je hebt gelijk, het is waarschijnlijk een kwestie van meer snelheid houden. Helaas niet genoeg vluchten kunnen maken om mezelf dat aan te leren :P

Geen flaps op V2 in ieder geval, het moet wel licht en simpel blijven :)

Bouwverslag: http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?p=2680810

Laatst bewerkt:
Back