dagboek van een heli wedstrijdvlieger.

Waarschijnlijk wel ja, de gemiddelde stroom is lang geen 70A. Zelf gebruik ik toch 6.5mm goudstekkers.

Nog even een laagje spuitplamuur. Het heeft al heel wat gaatjes gedicht , maar ik denk dat ik nog wel weer een tube plamuur moet gaan kopen.

IM2010n40.JPG

IM2010n43.JPG

Groeten.

Lekker bezig Free... -Steven!

Als je nou ook voor de 6.5mm bullet connectoren gaat van Castle Creations dan kunnen we ook nog een keer packs uitwisselen. Kan ik eens 12S proberen in de logo en jij zien wat 10S doet in jou Haribo. Vrouwtje aan de plus.

Lekker bezig Free... -Steven!

Als je nou ook voor de 6.5mm bullet connectoren gaat van Castle Creations dan kunnen we ook nog een keer packs uitwisselen. Kan ik eens 12S proberen in de logo en jij zien wat 10S doet in jou Haribo. Vrouwtje aan de plus.

Lijkt me niet echt verstandig dat zomaar te proberen omdat het aantal KV's en de overbrengingen van de pinion en de maingear niet meer kloppen voor een 12S setup t.o.v. 10S. Gaat volgens mij je regelaar niet leuk vinden.

Groet Ronald

Laatst bewerkt:
Die jezelf aangeeft zijn duurder???????

+ die van Helihenk worden minder snel lam door de het lamellen ontwerp, ipv 6 pennen...

Heey Ronald! We hebben beide de Kontronik 80+ HV.. Zowel 10S als 12S heeft deze zich meer dan bewezen. Beiden een Pyro 700-45 (450 KV) dus alleen de pinions zullen er niet op afgesteld zijn, passen we daar de toeren toch even op aan? Voor een testje kan dat prima even snel gebeuren.

S-John, tja ligt er maar aan waar je besteld.. Onze vrienden "Snelle Jongen" in Engeland heeft ze voor €6,39.. Kijk daar ook maar even voor de 700E ;)

Hey Tjerk, ok dat had je nog niet vermeld. Het wekte even de indruk dat je dat zo maar even rücksichtlos kan uitwisselen. Ben benieuwd na volgend jaar volgens mij kunnen we de wedstrijden met al die E-helis beter naast Borsele gaan organiseren. :-)

Groet Ronald

Ronald zei:
Lijkt me niet echt verstandig dat zomaar te proberen omdat het aantal KV's en de overbrengingen van de pinion en de maingear niet meer kloppen voor een 12S setup t.o.v. 10S. Gaat volgens mij je regelaar niet leuk vinden.

Ronald, je hebt natuurlijk helemaal gelijk daarin. Maar al lezende op het ons bekende topic op RR en Wat mijn duitse vrienden op RC-heli schrijven, zijn er vele verschillende ideeen erover en doen velen het toch weer anders. Wat de Freya betreft gebruiken velen een 11tands pinion met een 95 tands hoofdtandwiel. Dit wordt aangehangen deels ook omdat een 10 tands pinion de maingear vrij makkelijk zou strippen. Mijn duitse vrienden zijn juist weer wel en met succes overgestapt naar een 10 tands pinion omdat de motor daarmee in een beter toerentalgebied werkt waardoor het geheel efficienter is.

Ik zou een proef nog niet zo heel verkeerd vinden... Als er daarna maar een serieuze analyse gedaan wordt van de log.

Wat de connectoren betreft overtreft wereld van de heli jullie allen. 3paar voor €7,50.

Dank voor jullie input allemaal.

Jammer van de Heim, maar ja als je competitief moet blijven dan kun je niet om de vooruitgang heen. Wel even je naam veranderen!:twisted:

Ik zit er nog stiekum aan te denken om , als ik op een wedstrijd 2 goeie vluchten heb gemaakt , de 3e met de Heim te doen.
Ik heb trouwens de indruk dat je je naam niet meer kan wijzigen......

Steven

Ronald, je hebt natuurlijk helemaal gelijk daarin. Maar al lezende op het ons bekende topic op RR en Wat mijn duitse vrienden op RC-heli schrijven, zijn er vele verschillende ideeen erover en doen velen het toch weer anders. Wat de Freya betreft gebruiken velen een 11tands pinion met een 95 tands hoofdtandwiel. Dit wordt aangehangen deels ook omdat een 10 tands pinion de maingear vrij makkelijk zou strippen. Mijn duitse vrienden zijn juist weer wel en met succes overgestapt naar een 10 tands pinion omdat de motor daarmee in een beter toerentalgebied werkt waardoor het geheel efficienter is.

Ik zou een proef nog niet zo heel verkeerd vinden... Als er daarna maar een serieuze analyse gedaan wordt van de log.

Wat de connectoren betreft overtreft wereld van de heli jullie allen. 3paar voor €7,50.

Dank voor jullie input allemaal.

Ja klopt voor w.b.t. de 10 en 11/95 gears die info heb ik ook gekregen maar dan vanuit Amerika. Het zou dan de efficiency ten goede komen. Ik heb inmiddels ook met iemand anders kontakt gehad die eenzelfde setup gebruikt als ik ga gebruiken en al langere tijd ermee vliegt nl. de 11/93 gears. Daar ga ik eerst mee aan de gang, hij verbruikt voor een compleet P schedule tussen de 3500 en 4000 mAh. De redenen voor mij om deze overbrenging te kiezen heeft overigens meer te maken met de afmetingen van de pinion 11T en om daarmee de ideale gearmesh te verwezenlijken. Ik gebruik nl. het bovenste lagerpunt van de koppelingsas in het midden frame en ben daarom gebonden aan een vrijwel vaste motor positie. Dit om strippen te voorkomen.
Verder wordt er geadviseerd om de tandwielen regelmatig met een beetje Siliconen vet te smeren. Dit omdat met de nitro motoren er toch meer smering voor de tandwielen is dan je zou verwachten. Dit vet voorkomt strippen en brengt de temp. van de pinion naar beneden. Deze moet je dan wel regelmatig "verschonen"en voorzien van wat vers vet om verontreinigingen weg te halen.
Ga je elektro vliegen moet je toch nog POETSEN!!:rolling:

Maar goed time will tell!

PS: Steven nog een klein vraagje, hoe is de balance van jouw Zippy pakketten?

Groeten Ronald

Laatst bewerkt:
Ronald,

Ik heb voor eerst ook de 11/93 verhouding. Dit omdat er 12/93 in de doos zit en ik eerst maar eens ga kijken wat het doet 11/93 en 11/95 zullen mekaar niet zoveel uitmaken denk ik.
Best wel hulpvol is RR vind ik. Goed topic, het wordt alleen veel te lang.

Wat de zippy's betreft: ik heb ze even snel nagelopen toen ik ze binnen kreeg. Er zijn er een stuk of 3 waarvan ik zo heb dat de balance matig tot kantje boord is. Er is een nieuwe lader onderweg en die heeft uiteraard een balancer aan boord. Lijkt mij allemaal niet alarmerend dus. Maar ik ga de Zippy's zeker niet "even" aan mijn ISL6-330d laden, want die heeft geen balancer.

Steven.

Vandaag voelt als jarig:
2 pakketjes zijn afgeleverd. 1 van carbon vertrieb en 1 van wereld van de heli.
Omdat iedereen weleens een plaat carbon heeft gezien laat ik dat niet per foto zien.
Wat ik wel laat zien is "What's in the box!".....

De doos in de doos met enkele spare parts.

IM000045.JPG

De meeste van deze onderdelen zijn bestemd voor mijn oude Eagle die ik zo langzaam aan toch weer opnieuw wil opbouwen. Er moeten wel een paar helies blijven die knetteren en roken. Die oude Eagle is er zo 1.

IM000046.JPG

Onder het deksel

IM000047.JPG

Onder het sticker vel

IM000048.JPG

upper frame met boutjes en lagers

IM000049.JPG

Main blades ook in de kit. Halfsymmetrische F3c bladen. Ik ben benieuwd.

IM000050.JPG

Onder het kartonnetje alle klein onderdelen

IM000051.JPG

IM000052.JPG

In het kleine doosje het pronkstuk. Hier gaat het allemaal om. Dit is de nagenoeg onverslaanbare SSZ-V rotorkop. Deze kop word op de meeste F3c machines van Hirobo geleverd en krijgt van alle "grote" F3c piloten alleen maar lof. De SSR-VII is een jongere kop met bovenliggende paddelstang (alle SSR koppen hebben een bovenliggende paddelstang, SSZ hebben allen een onderliggende) en deze kop wordt door diezelfde piloten in de hover slechter en in de aero's net iets beter beoordeeld. Dus niet de SSZ-V verslagen!

IM000053.JPG

Een stoer en extra laag landingsgestel.

IM000054.JPG

Maingear. Die had ik vast uit het zakje gehaald ivm de afmetingen. Bij Hirobo hebben de meeste tandwielen de zelfde diameter ondanks dat ze een verschillend aantal tanden hebben. Behalve de maingear van mijn oude Eagle, die is dus wel groter (97T)

IM000056.JPG

Zo, nu komen we toch op het moment aan dat de helikit eigenlijk best zijn geld waard is. Dit is de SWM set. De gewone Freya Evo heeft alle roerhevels en dingen van plastic. Hier bij de Freya evo OPIII hebben we al een metalen kop, dan ook nog metalen hevels en dan ook nog een metalen tuimelschijf en een metalen pitch compensator.

IM000057.JPG

IM000060.JPG

De staart rotor is de verstevigde uitvoering van de D3 (De heli waar Dominic Heagele mee vliegt).

IM000061.JPG

IM000064.JPG

IM000065.JPG

SWM (elektronische CCPM) laat er maar weinig stuurstangetjes zijn.

IM000063.JPG

Onderdelen voor de prullebak.

IM000066.JPG

Veel plezier met de plaatjes.

Steven

Laatst bewerkt:
Het blikkie bevat brandstof, maar dan voor stervelingen. het is 1 of andere red bull zooi.

Hmmm lekker zoet, bleeeeehhh.

Laatst bewerkt:
Back