Steven,
Als je van 0% naar 20% gaat is dit een groot verschil.
Wil je optimaal gebruik maken hiervan moet je één stap koudere plug gebruiken.
Een onderbouwing van de stelling:
Bij verbranding van Nitro schijnt "lucht" moleculen vrij te komen.
Effectief zit er dan meer lucht in motor bij dezelfde brandstof toevoer.
Om het ideale mengel van lucht en brandstof te houden zet je de motor dus vetter. In totaal is er dus meer mengsel in de kamer.
Hierdoor is het ideale ontstekingstijdstip verschoven.
Door een koudere plug te gebruiken klopt alles weer.
Ik vloog met mijn 10CC in mijn Raptor60 op een ENYA#3 met 5% Nitro en een ENYA#4 met 30% om het optimale vermogen er uit te halen.
De Carbsmart.........
Ik heb er meer dan een jaar mee zitten kloten

Hij doet wat hij zegt en regelt de motor bij.
Het nadeel alleen is dat ik hierdoor nooit mijn motor optimaal kreeg.
Hij draaide hem bijna altijd te vet en als ik dan de endpoints aan paste dan werd hij weer te heet.
Uiteindelijk er af geflikkerd en ik kreeg meet vermogen er uit gepullekt.
De Carbsmart is prima als je niet het maximale vermogen nodig hebt en safe wilt blijven terwijl je tuning skills niet zo goed zijn.
Carbsmart hevel truukje:
De hevl van de carbsmart zit VAST.
Door een servo hevel te gebruiken met een rubber ringetje heb je een hevel die je nog kunt verstellen tov van de carb naald.
Hierdoor kun je toch nog je motor en carbsmart bij-tunen.
Kijk op
http://www.teambob00.com/ halverwege de eerste pagina voor de hele uitleg.