Mega update!!
Het is nu serieus tijd voor een update!
Ik ben wegens het vreselijke weer buiten lekker binnen gebleven en het is zover gekomen dat het welbekende schip is afgemeerd.
Ik heb even lekker geshopped en de helies zijn onderweg. Het zijn de Hirobo Freya OPIII 's geworden. De OPIII is een echte F3c heli die net iets meer is dan de instapper. Hij is evengoed nog een dikke bom duiten duur ,maar ook weer niet zo schandalig geprijsd als de topmodellen.
Deze Freya heeft een plastic frame ,maar wel de alom als allerbeste F3c rotorkop geprezen SSZ5 kop. Geheel van metaal natuurlijk en volledig naar wensen in te stellen.
Het is wel een brandstof model en zoals enkelen al wel weten ga ik ook over op electro, dus moet de heli gelijk omgebouwd worden.
Ik heb daarin gekozen voor de SPI versie die door Rudiger Feil, Christian Rose en Holger Hessling ontwikkeld is. Daartoe wordt het onderframe vervangen door een carbon frame welke zo gemaakt is dat de motor zo hoog mogelijk geplaatst is zodat er de maximale ruimte is voor de accu's. Hier een linkje naar hun (ontwikkelings) fotoos:
http://picasaweb.google.com/zumwaldschrat/HiroboEagleSPI#
Ik heb al een klein beginnetje gemaakt, hier de motorplaten in aanbouw:
En hier het onderframe in aanbouw:
Als de cadeautjes binnenkomen meld ik me weer.
Steven