Het wordt tijd nu om wat van me af te schrijven. Het laatste bericht hier was van 25 november. dat is de verjaardag van mijn maatje Harrie. Helaas was dat zijn laatste verjaardag.... Hij is 12 januari van ons heengegaan. Dat wordt voortaan alleen staan op ons veldje. Ik hoop dat onze club gauw over een veld kan beschikken dan kan ik daar weer heen. Ik zal em ernstig missen.
Wat al een tijdje loopt is dat ik gevraagd ben om een f3c romp te verlengen en er een 2tal te maken. Dat leek mij een leuke uitdaging omdat ik die romp in orginele lengte zelf wel wilde hebben. Ik heb mijn eigenbouw rompen nu ruim 9 jaar "in de lucht" en dit was een uitgelezen kans om een stapje "hogerop" te gaan. De aanvrager had nog een Staysee 3 romp liggen onder de werkbank en die mocht ik gebruiken om af te vormen. Dat heeft mij de afgelopen maanden ook bezig gehouden. Het is vrijwel net zoveel werk als vanuit het niets mallen en een romp maken. Een aantal ventilatie gaten moeten eerst dicht gemaakt worden en uiteindelijk heb ik de romp toch geschuurd voordat ik hem ging afvormen. De originele romp was namelijk geverfd en beplakt en afgelakt. dat ziet er fantastisch uit maar op alle verfnaden is er gewoon een scherpe rand , om nog maar niet te spreken van de plakletters die ook overtrokken zijn met blanke lak. Ik wilde achteraf niet met spijt zitten dus de hele handel heb ik glad geschuurd. Da's jammer van zo'n mooie paintjob, maar nog jammerder als je alle verflijnen in je mal terugziet.
Eerst maar wat foto's:
Hierboven eerst op de foto, ik had al wel 2 gaatjes gedicht waar de kappen aan het mechaniek verbonden waren. Totaal 12 gaten te dichten waarvan 4 nogal groot en waarvan 2 weer erg lastig (staart) omdat je de laatste niet makkelijk van binnen uit kan dichten. Ik bespaar je die foto's.
Dan heb je wat materiaal nodig:
moet je het een en ander opschuren:
deelplankje nodig:
nouja, hetzelfde verhaal als op pagina's 25 tot 27 van dit dagboek.
eindresultaat:
en
Toen werd het tijd om te vragen hoeveel de romp langer moet worden,....... :"nou eeuh, ik heb die heli verkocht, had ik je nog willen zeggen......"
nou ja, dan maak ik er een paar voor mezelf toch?
gr, S.