heimhelicopters
verslagschrijvers
En toen vloog de oranje weer stukken beter dan de groene. Dus vermoedelijk zitten in de kop van de groene ook nog harde rubbers. Ik had daar nooit aandacht aan gegeven daar ik in de veronderstelling was dat een fbl kop altijd wel hard afgedempt mocht worden. Maar gezien ik nu hover met lagere toerentallen werken zachtere rubbers veel beter. Anders komt er blijkbaar een eigen resonantie van het systeem boven. Ik heb altijd gedacht omlaag te gaan met de gain , wanneer de heli "oscileerde", totdat dat niet meer hielp. Toen moest ik wel aan kop dempingsrubbers gaan denken.
De kop ontdaan van de bladhouders. De spindelas kan blijven zitten. Na het verwijderen van de afdek kapjes kunnen de rubbers er uit getrokken worden.
De oude rubbers en de nieuwe. De nieuwe rubbers zijn geheel van rubber en de oude zijn eigenlijk een metalen bus met een dun laagje rubber eromheen.
De nieuw rubbers ingevet en erin gestoken. Kapjes er weer op en de bladhouders er weer op.
De staartvinnen ook gauw korter gemaakt.
En klaar voor vandaag.
stardate -301129.33656773204, supplemental:
De rotorkop van de rode ook gecontroleerd. Er bleken hierin al de SDX rubbers te zitten. Het oude blauwige vet heb ik verwijderd en er een fikse laag blanke vaseline op gesmeerd. Nu hebben alle drie de helies dezelfde rubbers met een verse laag vet. Het lijkt erop dat ik nu de gain's weer wat hogerop kan zetten.
De kop ontdaan van de bladhouders. De spindelas kan blijven zitten. Na het verwijderen van de afdek kapjes kunnen de rubbers er uit getrokken worden.
De oude rubbers en de nieuwe. De nieuwe rubbers zijn geheel van rubber en de oude zijn eigenlijk een metalen bus met een dun laagje rubber eromheen.
De nieuw rubbers ingevet en erin gestoken. Kapjes er weer op en de bladhouders er weer op.
De staartvinnen ook gauw korter gemaakt.
En klaar voor vandaag.
stardate -301129.33656773204, supplemental:
De rotorkop van de rode ook gecontroleerd. Er bleken hierin al de SDX rubbers te zitten. Het oude blauwige vet heb ik verwijderd en er een fikse laag blanke vaseline op gesmeerd. Nu hebben alle drie de helies dezelfde rubbers met een verse laag vet. Het lijkt erop dat ik nu de gain's weer wat hogerop kan zetten.
Laatst bewerkt: