dagboek van een heli wedstrijdvlieger.

En toen vloog de oranje weer stukken beter dan de groene. Dus vermoedelijk zitten in de kop van de groene ook nog harde rubbers. Ik had daar nooit aandacht aan gegeven daar ik in de veronderstelling was dat een fbl kop altijd wel hard afgedempt mocht worden. Maar gezien ik nu hover met lagere toerentallen werken zachtere rubbers veel beter. Anders komt er blijkbaar een eigen resonantie van het systeem boven. Ik heb altijd gedacht omlaag te gaan met de gain , wanneer de heli "oscileerde", totdat dat niet meer hielp. Toen moest ik wel aan kop dempingsrubbers gaan denken.

y4m7GqzntotjZ_Jnx5CjAbsSUMkWom6Y3VXJLbckVdPC81zeMyZjx6QLbmH9GXP1DvhoTPOapiyX0Z9Nx6ph4G2Qka6AEKuHUY-fRMXIvaVcvABob6aeJ6vrf-WH_VdhwWfxGV-0fSQMogCpIgaNY1XahFitybq5SJyYpfWIRFTd2RZPIbmpBNHQE5P6UzvydOt


De kop ontdaan van de bladhouders. De spindelas kan blijven zitten. Na het verwijderen van de afdek kapjes kunnen de rubbers er uit getrokken worden.

y4miq8_duLSCn-YUVc-wlAp1GVlrySa_oZQmPoDs7bKxONyB9ojITjdcs95nNK9x4PA9ZUhcf2lvdQV2BvH4LJawB0ly_OvXVJxiuxNLdNp4ZfREE9ur_yIrAEOHoTFOpUxYzv0D1NLr00vrX8hxP6LGt7fwUJUIWJQDS2w8DDg43xXRrR7o3N-Sejv8D79Hf3-


De oude rubbers en de nieuwe. De nieuwe rubbers zijn geheel van rubber en de oude zijn eigenlijk een metalen bus met een dun laagje rubber eromheen.

y4mKBvS446GmBFjQmjTpqjlm0Kg_aXgLVzPsXImM5a-KNz-fDx-MiQmQ04C0mI7MUm1dd8MCDNXrlITEFNuYfr5mO1V9pBNnXwkDQBZyMX0Z1BScS-KdE--6-ZJSWcCEhaL1Tx7hUV55VM4_vSah2dE4GzkwFx2cM-m8lL3lF-b8bcmT-wxUNSaPunrd_BMYKny


De nieuw rubbers ingevet en erin gestoken. Kapjes er weer op en de bladhouders er weer op.

De staartvinnen ook gauw korter gemaakt.

y4mkq5y8aa_HGfpaQqhVeW-pk4NjT8tRwJlngyBsl180N3XmX5BiAv3QtEYnvj3xBI7IEFajiEC4-bYNdJTuEoYZ-2R9cIrEl4vvT4Z4xt39VoPNBlaVtfXgqq9AFVl3DkepwpT-VRdygHBdioXIac5FPcRhUSW_fKbOyNO0QZ6Qb8LBisSH9aG2FrnMWe2WJu6


En klaar voor vandaag.

stardate -301129.33656773204, supplemental:
De rotorkop van de rode ook gecontroleerd. Er bleken hierin al de SDX rubbers te zitten. Het oude blauwige vet heb ik verwijderd en er een fikse laag blanke vaseline op gesmeerd. Nu hebben alle drie de helies dezelfde rubbers met een verse laag vet. Het lijkt erop dat ik nu de gain's weer wat hogerop kan zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb de afgelopen 2 weken een winter project gestart. Het is een idee wat van de zomer al ontstaan is toen de Freya de grond in ging. Tevens omdat ik met de Eagle3 frames een beter resultaat met de 3digi kon maken. Daarom ben ik begonnen met het fabriceren van de aluminium onderdelen voor een Eagle3 frame. Ook hier geldt voor mij weer: kopen is makkelijk, zelf fabriceren is leuker. En omdat al het nodige materiaal er gewoon is is fabriceren ook kostenloos geworden.

Ik ben begonnen met de Servo frames. Die zijn uit 6mm dik aluminium gefreesd. Erg bewerkelijk om 2 redenen. Er moeten heel wat schroefgaten op de zijkanten en dit aluminium is van een zachtere kwaliteit en moet flink gesmeerd worden om te voorkomen dat de frees vast loopt.

y4mceBs77K08ERyd_aFg63mFtcZdQSr2SMDNYAO79hINLpW13YgT74dir9Y487SbsBU77mNKwXK2Dt2R8Lsvnb0DckZBx1R-aoN5iF3HGSWto29ftAWUo0LGAXSEEd3Q9WX6z0ayT3NBPS1cyttTz_l1tWsKsI98kr4cW8fzN0SfgtN9kQjy2Y0Rp7HyG0Ml77i


Hieronder met schroefgaten. M3 voor de bevestiging aan het carbon frame en M2,5 voor de Servo schroeven.

y4m-w0DIGAqHkE_1l7LMtGF-xQm1YXg9ueI4jq-vAMy6KDnNXMZQv80lW_EEuta70KH93vO5kp2PqWBUHsVOqo1titUxPkL9uMBvfZdnebqLP53CM03Qr6W-dtfy3WgarkHOEvTCySlkatkE6WvOumYGjyj-eJ-doHAS3joST3kHTHzPggvWWKK0caysF0aSBMU


Toen vandaag 3 Lagerplatten uit een plaat hard aluminium gemaakt. Je merkt dat direct, de frees hoeft veel minder gesmeerd of gekoeld te worden. De schroefgaten zitten er nog niet in. Die maak ik van de week wel op een avondje of twee....

y4mRgHzM6abehw5P-pzR8G2g8OiAvO6QoygwiQ4kLMwLxY7dG8zEk79W7Bq7OLbMTvDR38f38V93jaP6y239_hBVtGOX6Q1NXeQSQQOMrzgZzECLe4tmWJYN8ruQ_-5_K0EZfWdB3hf5qAJkEMHleafOXgX3Z30Zk6FfeR_9NSoB1nYEDrhZGz27iGSWKu0B1GU


Groet, S.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik zo eens terug keek naar mijn berichten van het afgelopen jaar trof het me dat het eigenlijk wel een beetje bedroevend is voor wat betreft de vorderingen met de wedstrijd helies. In mei 2021 zijn eigenlijk de laatste vlieg ervaringen genoteerd en in oktober heb ik nog wat demperrubbrs verwisseld.
Daarom werd het vandaag wel weer eens tijd om wat vliegervaring op te doen.

y4msYnWA2B5ZqOCUR3UNaoc4d2ADiTaZjST4pscPU3Ea7oS6MqvDFQG_nZBhD5YXL82gTZQJBdSWwStYjzSl05hPXHf2nBXI7t45z0k7bDdPILps4t1lkO-DCyNHBjznYw44MDrBmuGk8yu9RoGe2fqCBtlSOLeBxRX9aQDl-SxYMrrs6gyozPVHZ8gknosmDwP


Vandaag is het een mistige dag en het lukt dan ook om de heli bijna in de mist te laten verdwijnen. Ik kan het niet aanraden om het werkelijk te doen. Ik moest er echt weer even inkomen en dat is niet geheel gelukt vind ik.
Wat ik wel belangrijk vond voor vandaag was het om de effecten van de zachtere rubbers te ontdekken. Maar omdat de wind minimaal was vandaag heb ik niet meer met de instellingen gerommeld. Dus 4x het P programma gevlogen en weer naar huis...
De zachtere rubbers geven in ieder geval wel weer meer ruimte om de gain's van nick en mogelijk ook rol op te schroeven, want van enig schudden was geen spoor te ontdekken en de oranje heli wilde dat vroeger wel eens doen. De volgende keer de P-waardes maar eens wat opschroeven.... Eigenlijk het hele circus weer op volgorde opnieuw doen.....

y4mgIKpkMWfUea3YJ8ru_9nKzJODzjvye_Ka2wEA67sgFQ2377iNH4fJQoJMg32oDMuaCsFicjE8azST7k2ThjzDLEyYDm8KiYrPSZN87skzR9ItQ0Qpyccqnz0NBv__upK9W1Amsm8ttNnjVn-zI4Px-uEz4YfPEov-R1ceYt1KfRtH9bOplipqtOvWVSzM-Wo


Volgende keer dan ook wat meer wind regelen....

S.
 
Laatst bewerkt:
Captain's log stardate: -300759.230339929. Dinsdag 29 maart 2022.

In enkele navolgende zonnige oefenmiddagen hebben we een paar weken terug een middag met veel wind. De wind komt van het oosten en waait dus over het veld aan en niet via de vuilnis belt ten zuiden van mijn veldje. Das gunstig voor mijn tests. Wat hebben we gedaan? In navolging van de laatste keer dat ik de gain's op de rotorkop kon opschroeven zijn we eigenlijk weer opnieuw begonnen. Ik heb nu geprobeerd de hoogste P waarde te vinden en daar de maximale I bij te krijgen. Ik kon in deze wind duidelijk vaststellen dat de maximale P (voor oscillatie) niet de beste waarde is voor het systeem. Ik moest op zowel roll als nick toch zo'n 25 % terug met de P voor de best beheersbare heli in de vlagerige wind. Daarna I toegevoegd tot maximale comfort. Kon dat niet heel strak op een waarde vastleggen die perfect is. Iets meer of minder deert niet zo.
Ik ging nog niet tevreden naar huis maar wel voldaan omdat ik naar mijn bescheiden mening wel bereikt had wat ik die dag had willen bereiken.

y4m_bypLFr924UelaAid9xs8RLbN3Fr-P2CNnSvFT2Awzf1fuiSHHLz69Qf9mJH2nPw3xKuVMwIOYHuQF-G94AZ7zL1P8-gvzPtFDtQpNbREnN3LNfNJP5sIT7xMAAF2lrq38j6LrHT_HPPg-A14jXF44IavyI8ZIjfMMx6fE82ypbc3K5LzSMh8nI2qYiBhsQb


De daarop volgende weken was het evengoed mooi weer maar dan met rustige wind. Deze keer was het, op aanraden van Ronald v. L. tijd om naar het hovertoerental te kijken. Ik ken de theorie erachter niet maar het was in de peddelstang tijd ook al bekend dat de heli bij hoveren op een bepaald toerental 'locked in hover' zit. Nu dat de FBL parameters op het (naar mijn bescheiden mening) beste punt zitten, merk ik bij het omlaag brengen dat de heli bij 1400 tpm opeens veel strakker in de lucht hangt. Vooral merkbaar doordat de stops nu ook direct stoppen. En het een bepaalde richting uitsturen beter gevolgd wordt. De heli gaat er ook niet zomaar meer met een vaartje vandoor en indien die dat wel wil doen kan ik hem veel makkelijker in toom houden. En toch moet ik nog steeds heel veel oefenen, want vanzelf gaat het niet. Maar na vandaag ben ik dik tevreden. Ook nog wat meer reductie met Dual Rate erop en ik overstuur weer wat minder.
En nu oefenen. De zomertijd is weer aangebroken dus met een beetje geluk kunnen we 's-avonds ook weer wat doen.

S.
 
En maar eens een nieuwe accu erbij. Deze moest een zippy vervangen die nogal in capaciteit terug liep, echter viel dat achteraf nog mee. Hij had 15% minder capaciteit met een nog voldoende lage inwendige weerstand. Mijn eerste set zippy's uit 2010 ben ik zeker meer tevreden over. Die gingen langer mee en hadden heel wat meer ladingen en ontladingen op de teller.
Dit keer weer HRB, ik ben er tot nu toe erg tevreden over. De 12s packs ervan die ik in september 2020 had gekocht presteren nog alsof ze nieuw zijn. Via Alie uit duitsland, 2 dagen later in huis.

y4m5SubRBtU98nKKfC1Tnc63GXNO310qY4FJrZjQt_R_bUeDg27TbT3RfHP_7xQwBjMi5lED8AZJPRyC2JicH51j127v93qtbE3whAYDd_rLFa50Lkatt-c-v-cp-O0ZRfcBP8Flxm1nU-cfDE4Dg7S_NwRXa2j69Uu6OcfksfDcytZ-xEom3hU_uIUFDrLwH9P


Hier de carbonplaat (met nog oude Turnigy's erop) waar de nieuwe HRB opgaan. Eventjes wat draadjes en stekkers solderen en klaar.

y4mFomqv-S-SfhGBpVErRzEs__N8fD3QXn4Z-FHqIaSAte4hXtNiaYgiCuScCBt4i5yu620qotbg1JJyR5lLWAZC-LZfzvSopkNGNL35U1Ph_5idCrf0z48Wq91BU-uH5FUa_CddTxO89qE9Iv3aP5VXLLp5kgwnB0FBhDpPxiy8K_3FMaTFhJUFvhUm3ZHFWX2


Laat het mooie weer maar weer komen!
S.
 
Slecht weer buiten dus binnen knutselen. Welk van de vele projecten pak ik op? Juist, de YS motor.
Ik lees op internet over meerdere personen die moeite krijgen met hun YS motor en daarom is er een ombouw kit gemaakt (Powatune kit) om je YS te voorzien van een OS61G carburateur. Dat is dan een regulated carburateur, maar volgens mij moet dat ook wel met een gewone carburateur kunnen. Daar heb ik er namelijk nog 1 (OS60H) van in de doos liggen. Tevens is dit een carburateur die voor 0 tot10% nitro gemaakt is.
Zo'n Powatune kitje is niet zo erg spannend dus dat kan ik zelf wel maken. Dus tekeningetje en CTR^frees. hup klaar...

y4m4VRaofSvaKa8CgEnTKA4sFjgBPWcDIGsSvlkYJvWt6rwxg4_kjrU88TdglNHMe1VLZQP0lIPhuk6JF-Pvzkfspi6PTF3l8cKp_uEWzWCJsMc_ywdveRC35S6F6pYcLAc0i30X0poRNSHdShw3ezfD8DcD5fGGMS8pJZjGRneLAyZHWz2mCBEEScMey_AU0MX


Het blokje om de carburateur op de motor te plaatsen wordt hier schuin afgefreesd....

y4mpgrtBXHU5qPdsTalkU8jcFz0uWEbhnL4s-2JnwovMoceIkkCaby47lzNwZ0OPxfJhu0HlXV_xMi_SbQSFuUfJPv_gyHSrL-ByMZUw90YRR5TVbughXYNArKnYuHPR_4Me-TRrpysxq1i0vFmHzbGAso-BThusNXCUvX9S-5VsJBX6lLcddUy52uLmg3MarY8


Bovenkant waar de carburateur op komt

y4mAXA6WDXOy8RCoE0tkdkozaQd90iwSQFagDfUrrAq9G7AK9LbIhD2pMERjH57Z6ZJhBmxYCJ8CBPJOGcQmNbpW1-vrxiZzfYLEibEruuRBv8kgzav-fxOIsLWeImmuORgIVB4R91dnAutmKXrK7ISNC_uVsG3xTyJTBihHhqGuPs_wNMjTeV-Qydky1hjtGsY


Onderkant die op de motor aansluit.

y4mu_yp_K9LrA2gofTo1JbBoCkymbrGbgDr6qiYRx_cfK-6lC-jaR8JjTG7a_6lSfMRjG-Hikzi7umpw6qy338Ru3So9jBnn8b_89G3SDZfhGmzfNLjgLit08Y8BqtyNYJolyBPzEKBF1uBVFYJouUkX10atn7Ag9Fa3EExm5GJ3ON8309J0zMurldU415nKeZt


Het kitje van mij: adapterblok met links de pen om de carburateur te klemmen en daarvoor de afdekplaat om de plek van het pompmembraan te sluiten.

y4mWccZoQ_ktRCKDs0G741CBET_B5cGOyoi22P6FMiRCzs-C1o1COlfC9i8GjgYJKoeAA859bWJrRCHGQgx3uVCvN6P8nvHxCJbqFJWpUnPR4ASBHroOtAqWWEEzK9drvvBB7HYX0WR2Qx0lWkh-ZwMp0bCRYBmFF_ig1B1Pvj9Nr4Bj8DHHvqQwq7X-B26jPj5


ff passen.

y4mmWzvZC8CjSwON-OTZysSKqqp9RmM9iDXZWOSk4ee9Tq5gZsUjcUMg658hIJZ27sxgIf8RpRoh6hIEnR_WBKOAT6aOrRUgnXKnm9t-7z-cONRpgLqXoe_KXdPOrJJgDcn3a_9PxD5CVM7cGGcDyise8j9dA9LZQWUZH8TZi5ECdwywTmi7y2I18KkRCSk5Eox


Deze ook. En het past allemaal alsof het uit de fabriek komt. Goed meetwerk verricht dus.

Nog even wat boutjes op maat maken en dan kan de motor weer in de heli. Ik ben benieuwd.......
Wordt vervolgd.

S.
 
Laatst bewerkt:
En boutjes ingekort en de handel gemonteerd met pakkingsmiddel.

y4mGRubkX7IymL3mqWd6dAQ83gix0Hw_0Q-Itdinigvvg9YgVw5YTJrNy1UhvR-6bppltlZZ-UoOQCp8bb2AUZ7J1bAfADCDi0bSXxtxCPNnOBLNpy3oe8Gq8lW0Jx7J2bWEPd7eiBhXjj_sT_PZkqZDANy8Klu90fRgDzOnjcl4nr4lGdMrtAPZI7U2EWk2qBA


Hier het deksel waar de regulator zat.

y4mnrjDfRm08CZtTSwKyeUsO51ZcwpQ06G0e_iQgS_-iuy5h38KJ3_dYPh3fp9N5JwS2iDdgwje6-AuBXq-3memQZX_LDmUWZJf3Wsq0MFydeO_MU1dUT3bZMq4q-Xjs0sVESs2EHNdwHPzCbspY_8eMpC6iK4UJAMkLJhHlfSpIXoUoeWjECFWBfzQwhU_f0rA


Verloopstuk voor de carburateur.

y4m4EKBc7GU_OYl52-lAqCTL-JaX2PWQGLp0JtKFLxkAaC7lvjyyFO8RpGDia-78Fk0cLTU39SIrcEP0wqcaZz2iDSwtLLPgZBTUc7HmqMMwKQyRMoX0bt7qpY_lv9n5-vPU0gZXau1RLyOh8qbgRIfhfnh-3iv_Goijns-ckCv4vJG3q0sW9GPNDwdgWx04kLv


En de carburateur gemonteerd en de klem erin gezet.

y4mgOJU4prdAXOQJJ1GvI-npsqC0EN69netqOOuNDPJlVvK_hEqucA-tohBLYTr8fPCdAMEUblT36UxyqLeUb0rlZ0Dnp2CcYx60OJ-AkreEwlOQiXSqBMwMAi2n3Y2nyd4iNAoG7o77EJ31p3Zm4nokC2RblKbpddPxrOgnZqBJ7IX4qzDgxKlp4MSiqWeCe-i


En de motor weer in de heli. Ik ben benieuwd....

S.

Edit: -PG710 low smoke steven special edition sap- , waarschijnlijk 12/88 gemengd, hoort bij deze carburateur. met de 15/85 kunnen de kranen niet ver genoeg open, dat lukt op de 60B carb dan weer wel....
Edit 13-8-23: Nu met een testrun in de tuin wel succes. De hoofdkraan nu op 1 3/4 open. 12/88 brandstof . De stationairnaald moet helemaal naar arm gedraaid worden, dan is na een poosje hoveren de motor op stationair te houden. Na verloop van tijd kan ie steeds ietsje langzamer zodat de hoofdrotor stil komt te staan. Motor pakt goed op bij gas geven. Ik vermoed dat de hoofdnaald nog verder open mag. Als dat maar geen invloed heeft op stationair. Volgende keer niet in de tuin testen.
Edit 12-mei: Tevens op groen nog 15 punten I op rol en nick erbij gezet. Dat gaat met oranje ook lukken. Daarvoor 4 punten op P teruggenomen bij groen. Later ook op oranje 15 punten erbij.

Supplemental 12-mei: Groen voorzien van Jlog2 telemetrie. dat werkt goed. firmware: 4.0.0J_E-61.17.bin en com output op jeti gezet met JLC4. Sup2, 30-mei: eigenlijk moet nu JLC7 gebruikt worden, dan zou ook het datapakket aangepast kunnen worden zodat er met de exanderEX er 3 à 4 sensoren aangesloten kunnen worden zonder dat er data verloren gaat.
oranje is voorzien van jLog2.6GW en rood van jLog2. De Jive Pro ook geupdate want zonder dat werkte de datauitgifte niet goed.
supplemental 15-10-2024: Data doorgifte van het RPM is pas goed met de
26-K_E-41.26_kwa46.bin firmware in de Jlog2.6. Info op: http://j-log.eu/wp-content/plugins/JAD/jad26.php
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend was er weer één met tegenslag. De accu's moesten nog ff tussen alle bedrijvigheid door geleegd worden en bij de 4e vlucht deed ik het F programma. Aangekomen bij de "inverted umbrella with half rolls" ging de laatste boog achteruit niet goed. De staart kon het niet recht houden en de heli draaide weer eens om. Echter heb ik de juiste stand van de heli tot 2 keer toe verkeerd beoordeeld met de bijbehorende foute correcties. En plof. Was ik nou maar naar Specsavers gegaan, want de huidige bril is al enige tijd beschadigd. Kortom , er is weer knutseltijd nodig.

y4mT1RrF5ta9DNg7noZkzZoL3dOOb9Uh3ahee8OyyihndpMrnfAzQ1Owu-NbuIF3oHV5kPQaEAGScneN4soYgOHPjdF8DvM1zC9KS5tuQR0Vo9z9g08E3BY0_OXJGFmy80lMX_JcNv_weW78Q2i4nlXCkVGfY2a3KmlV8RZrAIUimxBbUbhXMAnnYC8uamhLjqE


Hier is al het e.e.a. gedemonteerd. De heli is met de zijkant de grond in gegaan waardoor de kap redelijk wat breuken heeft daar. Het staartdeel van de romp is er redelijk goed vanaf gekomen. Staartbuis is wel krom en het onderframe heeft de grote klap gevangen. De accu heeft daardoor ook nogal wat klappen gevangen helaas. Verder natuurlijk kromme assen en de rotorbladen kapot.

y4mULzqES23vaCDqRmZyY4qJcjnzCgLUSSfHJTOyA_yWZDpcMddCT1JPioNdezc9aVTy2qX3mT3z3QI9p31cHp2ykjEQayQns9SxwgBZY9AZzG7xhHwHBYtFqCNMTrAJDNF9w9j-kBjwg1Njf55Sgr7ie-GOpkSaFUqBEVheX4D4roRNI4bYEL17Dgnonz7YKz1


Het onderframe is helemaal scheef gedrukt. De heli is dus met rechts voor bij het landingsgestel als eerste met de grond in aanmerking gekomen.

y4mNWT9pSUzs5MgzpcmsYlvQ59UWDE3t1Dq591PdD-ZTXafSgOdQcWPt2Dk0ByCkNQorphyVoQPmr4XEwnXBd2dHHhif-ihEj0Mncqv6VL7MO5mX2OBGeU31xqyVvgxO5c2WLa9mo5ViKofVXCaOsxuEsTxZ_hfgmFzNtsbiaXXgnvahFwlbtkSQUgM6BE5phpZ


Bij de Jive heeft is hoekje van de behuizing losgescheurd. De print is gelukkig niet geraakt.

y4m73Ny22KL36RNwDDTOCS_qUs1HC18NYdpQQrQaJnqoO02X6arRruFhiWJHoKcmLqinvkG_IkTUupgTPBOLiFqjGBchC_5JhGwO1TmheQt6GazvRXdXQ_EtpClQfyxFwum9bRB758B0_XR-dKhoX4-URLKQrcfZOEopi77q5Qu4wvbR1BvdGCuj65NI2q444JC


De schade aan de kap. Dat wordt weer een matje van binnen. Mocht ik een nieuwe romp willen omdat dit niet meer mooi is straks, dan niet eerder dan de komende winter.

Pech hoort er soms bij. De Freya met de YS motor is me een week eerder ook al gecrasht...... Zondag even niet bouwen, dan ga ik met de jongste hier naar Global3d....

Groet!
 
Laatst bewerkt:
Builder's log, week 27, 2022.

Zo, waren die ff lekker krom, maar het was ook een beste klap. Maar door zelfbouw ruim op voorraad dus de kop gauw weer heel.

y4mvUDWDUjaIIfpQ6Dgg0jTyx1DSJE1W02xoMJYabGriJAwFPN8qJT0hD_aemQWwy-P5PAJ59PiFgNwphGVLqBBXZxxmOmO8IUoWhvF3c9_8TFYAoBRBMDyL9ZOmtdimnPMALX9KRtIH0bmj21YrnRpQ3lEs34OzIsm_sKB8TKHZxWExFnHIo3LlkTh133s_a-q


koppie klaar:

y4mg5bId9yIFy2NUl-LT9eZHRQS_LUc6LP3X2bjbkefgGz3fnX2WP28S9m_LVxBMEVbbu4U4WGg1Q9jtJCoYS7WvFNyEomEVclt4JEyGF4E_n_Oc6bH98qjKCo-roCOcTnRzjq8nb941u8RZnEKouCDvQxx8p98zeE0wWjjCrZBF3JucXDjB2qfcCJ7quGUnO0F


Ook nieuwe hevels aan de tuimelschijfmeenemer. Daar had ik er ook nog 2 van liggen. Nieuwe stuurstang en kogellinks.

y4mSUALy_RMZ2nz4MEXa6fo95y6gQI3w97CiLMSQYX5g8iWV6rZkmu-NyHVJOhnS5q8f3G4nNk6qkSZl11nasmgGB39aHK0GHr_nNeh5ArBk4RrGR-kBOZrOCgHzPgYAommJ0Xn8TwJHuoSKjAqkBAipKL-z4_vjPfFq2z6ibX0GFCruFy0DsntbR6Tn3b8ckgZ


landingsgestell weer klaar.
En 2 nieuwe montage hoekprofielen, kosste wel weer effe wat tijd om die te maken:

y4mBowsooDqzHELOjM26ibiukGsbzQ3izQD6dpEiYx0N0Ap_zduRr0lBXE5Lm9KDNrECXpE0CtKSulxfZxif8y6_ojZnCrgyr6-0ac9geaUkePzEPOzL3BVmyFGgxZpC4jhXJGs7ajKbKd0E6gIHYiMzBrK440m2ZtxWNKycYG86Ieqfbvj1qOV5aoFLfVJ2MHW


En het carbon ligt nu op de machine:

y4mM-9hJrF-a22r90nzQD0JrHV2fZyMT7FUzfFoSzDtUErK7B518i9AP1wgvtOTFBBhP-m7KIs5HIJ8pUSinF8oWhmSPdXBAO4ET89CrTdE1Vs1V5sr-Kl4T9TZG5uxGnKiCTYY80zBw_IbbW2BbKdq9pKXpXYF6rlJg3QurTnv5_vgyaXzPM7t6AMeuzhG1dLY


Iedere keer een beetje. Gang is alles....

groet, S
 
Laatst bewerkt:
Hoelang heb ik nou die SPI conversie al op mijn Hirobo's? Hmmm een jaar of 11? En dan alsnog een "flaw" wegwerken.... of heb ik die zelf geïntroduceerd in de loop der tijd? Hoe dan ook, Een derde deel van de acculadeplaat hing nooit in de daarvoor bestemde rails en het deel wat niet in de rails hing kon wat doorbuigen en daardoor was de vergrendeling van de accu niet gewaarborgd. Opgelost met een klittebandje tot noch toe. Nu maar eens een upgrade kitje gefabriceerd. Ik was ja toch al bezig.

Dus langere rails en montage stukken voor de extra stukken rails.

y4mxSdSF_I8RsJv1oBrNrnyAqPSzs4-V_BWM65W2CK3WP8XV_80CcrnBxqqJ31g_2CJG-jTNo1QaueImQaM7nxq415xui5V-rakCMpVKgDq5HnrNwqZ6DszAfKIZ4f4Crdu1-dsQWgq6p-bHL9oEmWz3Wq1PQ50fKOXAMXpRNkjSj-F6-CfXyA2V_0wv8hJO0Al


Het kost even tijd om dat met deze machine te doen, maar dan heb je weer een onderdeel van een paar luttele centen.
Het carbon was deels al gemaakt. De extensie stukken heb ik overwogen om het met de zijplaat in 1 stuk te maken, maar dat was me te inefficient met de platen carbon, Er kunnen 4 zijplaten uit een plaat van 350x550mm en met de extensie er vast aan kan ik er dan nog maar 2 uit een plaat halen.

y4mqxbUIS3Uc8S2odwafSFAF61DEBf4Gk6PSH3UzbdkXZKxMOBr3APtTgRtVK-pIBQaBezr_3BRARRyYzB6knSi5Twn0gEtIAMKe71s4WW2M-H4iTNVmmXdl6htJtJTOuq6Wot7LVSD4zehT-phhxGzRC1mWAaW34_Nn355M_5sICXIhaH0VxLSwmFFe6Mv2ai2


Dus een los stuk carbon erbij. Dat stelt mij ook in staat om da andere Eagle3 met weinig schroefwerk te upgraden.
Met rails erbij:

y4moG2sBW16TTWQ8wx2zDIGV9cgx6r2RBCCLSYj6JUqDVfKpETxtOPl_3on-WPcytP7jZaBQLtD4a2U8Myky_JD8nbbsqLpJyVehc44dDNDHlaOninSG_IPFQIsneMw2JbYAKcLNf2LV-58hRI85uObqw8NNxXcRn1Gg7LBJON1dLa3YbvKDDLqh0vO2MsgrMaM


groet, S
 
Wat ook weer nodig is zijn rotorbladen. Nieuwe serie, nieuw motief. Daarom eerst op zoek naar folie wat geheel pvc is... Even gebuurt bij de Gamma dan kan je een hoekje van het materiaal even voelen. Het lijkt erop dat de effen kleuren door en door pvc zijn en dat de folien met motieven een hardere laag met het opgedrukte motief hebben. Gezien dat op mijn bell 212 misging met het verwijderen van de folie ga ik nu een effen folie proberen.

y4myno6gkPgHTKmzyPSKo_0xqEqnm_hqtgmVFhg7BsMQQ1oEit0RWvvn9o5hbqPGe_ashudqr5VqDUJt4a-xuJpPeFFHUfRSHf-xQ5TgMJDAVHhqKayqnzvKuP_t5kw-TkWfzeblYEB9xNtLv8wT6FbKdOcSy5oY6VDiAHOCHCuKAUmql6WJfYcthNlMiIG_4t8


Eerst het nieuwe motief snijden. De portaalfrees kan daar ook voor dienen.

y4mZTsawMQ7CeXNQDoG0PTlSk3DiI2fsnprENBTBzG7cJK4rWCtOqotw0-2TjH52ZKAaaKr7FbUy7cxvUSvw_DNayBVQg46rJjZ6MI5AJnhmoG-DuRTsF8EeTgUAj2Qwq_FYJXeoX8We57DTdtvFekwLxdCtJCqudmm05EQOrQhVVLL_dljWQVwAc7Ha7IjLxpq


Het resultaat

y4mKhzYe99l7UkRy5gRK40kPvPGtDOzliqrhaStuU3Mm4J53RxItwJMSZfIcy5NGO4IoJh5sBx0m7qVFmEGrAf2XB-pgDQEcXB2R50Rk3ACkLScfAenVhWEww-ELTTQApDcA4f2-UAYP1KfwthIu0O1SEpnmfXzM-dUMBnl9p-3GUXouw_uF3UQBMm5Z8Gp7q9s


Groen in de bovenkant.

y4mLN0lszZ5v76xHokGJWAmWexREvgUSmZAt0GA9Ycpm8UWsInBEd3vyaulYzWpIMO_yym_zs4bKdUujQKuw0t2vBYo-QB-0ijVpZnnLBxnmfd5t1vsepl7hDlXCIIR6_jQVcdoAMgsZn8DOM2KfKtnUi5vf1lJlSqDRb4VcTgi3dbEdp01DgLmOpg_Jm2e18mM


Wit onderop.

y4mF1uAsae4vDlNHYJWwm6PGyONBv8yxi-AVceV7QM8ltFMSWC4PNLx2TsSrLp7EJ-aFp6VwY_hNoeLS6WxQncWWPxhwlHl5QHfPR6P2YJFmP843G-FaSJhdEHf8Xsp3muSr7au2t0tAV56SN5atG-Z-StJ9CY_79smgO6VetjXqVY-yZblMNyNB9nyAiW4qvCN


Maskeer mal weer verwijderd. Dat gaat prima!

y4mlzmIrU3CpvawbX41LOc7y8fPXHMCHN5vFszx8iCWvzi_arwXYBOefYfptoFnabh0QQ7qQklEWVz9N2klg1iqtcsDkfOppYkA69dxjjZ3gwRj-0nKBZbs69iU86hx2cvJy6MHKtFALx_JPcoekba5NM8lJKB2hpbQ1UT9MFi9rCvn5HE6egWoJzOs4b2XnTVX


Nog een beetje zwart erbij.... En niet op de foto gezet, maar één van de tippen is rood gemaakt

Vandaag of morgen weer met epoxy smeren.....
 
Ik kan er nooit op wachten,..... Eergisteren de mal de hele dag in het zonnetje gelegd en 's-avonds de mal geopend. Van een paar uren in de zon gaat het uithardingsproces een knap stuk sneller.

De onderzijde:

y4miJoFRLBmkEwOqiwg3kaRILtMkK8VLoytpfuQDbgoMo70wO1F8YndvpBRh01lZro0bWZIqZUOoOVV5SJVOIIAlow0JpcNe1ObZ4LmtJRkh-ljvEj4M8RAVVXiyTx1ZtSzxpo-D_BBkbt-icqBriKHoYv74gIHgDJlI0UwFAhATBgxLwfP3JJVQXAz4FKhxKuo


En de bovenzijde:

y4mhxRl3PC9Fq-mJuQKAKZ3DNrNko7XapBHkkapMi_tJf_QC5aLKn1HyNYlOJq08_z3d9vIQgzPsQtuxV8OXLXwTleZvR98iW9FHWfqIDeKOa841MPRjrAN2oRG5TUBpR6yQWXJWn5YH1ZnxwPgATX9og3LQZZgkvZuIwhip1DhKElUedw94PFeVXnkRL_yp1mO


Ik heb dit keer de bladen geheel geverfd en daardoor is er een beperkte inspectie van het oppervlak maar mogelijk, maar je kan wel voelen of de oppervlakte goed is. Ik heb maar een paar kleine luchtbel plekjes ontdekt, dus ik kan zeggen dat ze telkens weer iets beter /mooier worden.
Nu nog de kantjes eraf frezen en uit balanceren.
 
y4mH0-aP0t2Nm9N8rLhzGpCSUGRC8iyYM8kkE_1ctUq7CNn3sRoYLfw_HhmWz0b47P1k5qcOOVzU8ijxj75grJGmaUJ7cD4bSoB5-uMaiwdayFVHSWPkn0k1fpC-gtkvs6h87k87hthMV5qHE74kfbSLQbb2BJftcjYigd63yC14YHlcGXzroQLOt41EvDpZotc


Nu ook in rood verkregen.....

Soms zit het niet mee, Afgelopen week is de tandriem bij de oranje heli geknapt. Ik was helaas niet snel genoeg met de situatie inschatten en daarop op de juiste manier te reageren. Theoretisch had ik gewoon een autorotatie moeten kunnen doen....
Daarom ook voor de nummer 1 weer allerlei onderdelen nodig. Deels uit de voorraad en deels nieuw maken.

y4m2kZsKT4mBbdJjjV9off1VezvyF6eei8aRzLDP3FafVkWGA9FeckHpo6tjnglrdjihvaj4Zlxyem_HrdPXWDNZsmyEt8NiTKX7wg6EUNl_mpkuvi2R5tp8TZZBaBQxbycVx34HerIX36jGWZLzFEf9sUYWs0_XgoPsdeOnswPgj0Ac5Al7rHNSF7poDn_1cuk


y4mtwuxxIv1_tgeSrgUB7FXeRlXUPfF56b1zpHzOfmloVw7fmqsPgim1rkb-uxzNN_fd5jF41ulwPn6uOV0uDEiR6tH6-_oCDZ4DauufuImFsaoKPTR5CT9nojN5ZN-dDJyVfp4kMr2nrO56BVP0KSrXv7MzgzapEiRU5pPzs8ebuhRQSxAx7ESUwLww2UlsGet


Omdat ik toch al met epoxy bezig was heb ik ook de mal van de cockpit kap van de JS TZ Shark gevuld en de groene en oranje romp weer wat opgelapt. Het is ondertussen lapwerk en komende winter zullen er 2 nieuwe rompen gemaakt mogen worden.

De Shark kap, het is al weer anderhalf jaar geleden dat de mal gemaakt is....

y4mom_ccgbH9z2wJMJFlmDNsKtAPbzF2ZJjZOjSqv5E-ZwIYQQh5RP1UjxJj4_VrCSY-uAQEcAzGpVUevC0gRx84zwPJ6ost8_u3bp7FvEhUmcn0LuZLF9wsywSKJK10PyFdEaAz7W7vUjmgP9rNbdr8Kndzyb-WxaROnZUBmABMWA96j6gJsc0Id34_xM3omsA



y4mGDJPFKMr1ZiB8Gq9nRNFJIVjGpi_3hbvCQTzBKFYxX4Rq55QSsKOaOxJmEEJiZBGi9DJAgOht-FftsVGVKXueK7M5i3RpDC_AfYzEt6yChOTb6Rg73C_VlER6iIwgWm03oK457-lnOD8OGaGMOZ0GfjvKpU2U7th1dwqYbaCqpa9WbmjautTc_atDB6Fz-K3


Het kapje is redelijk gelukt. Hij moet wel nog iets aan versteviging krijgen. Al met al vind ik het goed genoeg voor nu. Gezien de staat van de kap waar de mal van getrokken is mag ik niet klagen.

Ik had willen vliegen deze zomer, niet zoveel bouwen.....
 
Laatst bewerkt:
Regelmatig iets aan de helies gewerkt de afgelopen tijd. Ze staan weer klaar. De groene is met een set nieuwe rotorbladen ingevlogen (ff hoveren in de tuin). Ze moesten nog iets na gebalanceerd worden en toen was het weer fraai.

y4mZq_ZcHUHhqKeDW5448bPtGs_st2BlV_CK0riuO_o3_ittKORUHw4d7sM5c3uAu-EuRHStRbbNa5kfhzxlu7GSKt8TdH_7S4NKR5UlOXPGAJwNGBeMX4hoY53IeIYrSPfc448HUvVC5A-IUYXSC4_ZTXEUUU9O4m0z3SxSLmuHT2DMgzsleYbU_eQOo4XZxBJ


Hierboven en hieronder het frame met de jongste modificatie. De langere accurails met carbon steunen. De schakelaar voor de hulpaccu heeft een eigen plek gekregen ipv hem ergens aan het chassis met 1 schoef te klemmen. En de hulpaccu zelf heb ik naar boven verplaatst. Die zat me al langer te dicht bij de klem van de hoofdaccu.

y4mgEYzb01yuQXopxhJz9XKRnfYMPDnm1EHrmbvTAecPEo5jgWV6r4YWDsRkimPQZgryo5aw1O3hfoG1fvkwQvrj8DUffaT9wWMAT5LGo1D6ZG7wF9bwg12sqpEq8BObwWHqy04foqIQ8Euci8GgUWLgVqFrVOx_cUb7DRalCw5r97vHxXrk5OEIrUa68WAtWMu


Hovertests zijn geslaagd. Van het weekend maar weer eens het grote vlieg werk....

Supplemental: Tests met het grotere werk ook geslaagd nadat de groene nog een nieuwe staartrotoras heeft gekregen.
 
Laatst bewerkt:
We zijn weer een maandje verder. De helies zijn uitgebreid getest in deze tijd om vervolgens voor de wedstrijd van vorige week klaar te zijn. Dat is met de groene niet gelukt, daar zit nog een onregelmatig tikje in bij het optoeren van de rotor. Ik verwacht dat het in het hoofdtandwiel zit ondanks dat ik er niet meer aan zie dat er een hele kleine slinger in zit. Verder is alles visueel in orde.
Dan vorige week de wedstrijd. We waren weer in Odoorn en maar met 5 piloten. We hadden dus ruim de tijd en iedereen kon zijn rondes vliegen, ook de 4e ronde een F- vlucht. Ik zelf ben met tevredenheid erdoor gekomen. De hoever figuren slagen steeds beter wat toch voor een groot deel aan het juiste afstellen van de FBL unit te danken is. Hier en daar beginnen nu 7ens te verschijnen op de scoresheets. Dat is leuk en motiveert om door te gaan.

de eerste ronde met de hoogste score van mij deze wedstrijd:

y4mxPood3FYRJj_YTU14S7CFGNrChZl4kf4dX5xG8Y9zwuj64ZQReTtQATj8s6rV6zpEpSoe-y6MT4F04azJiX03nKAge1WcPBU0OCnTvl3pEsliuHqMK3O3S9q4pXduUnnXipvMp2PP6pFSK9wzlTeeEkBOFTPyJg7QZ5DKWN9-Eq6PqO1sSF-v7Z5KttsrUm0

de ronde scores:

y4mgtADMLyPE9WSWi0GFbGFSIS6Gx3IqdR3VtaZfEKKT6cWh5gcRojIi067ICHAS5apBWKpNnhQzU5r0JuXzMZ9M_1ksGrYaE26MYmBhljx5l08fPMeIcxhs3HxGPbZIoFk6qMN42DbMAcSoFGiqyjC4BHkngM_agI75FBniziNeBo1L3TmyhfWVv-J-5jCVU60


De eindscores van de dag:

y4mccqD_Y7-q4bo6Ic5t__F4of7IQoKfOFTrbvsmC-mjxZJWmtwty7YZqmn82aQqdbailbr9BOrPOyfRP1yV80LGQUNzIF1FA7bxek6sITtQDMj2QCv70Ox4k9jcOy9INgsgDsIpbxKldRE62qa0Nwp8q39l19fl61CiW2EfoqtqDhO8UPuS0RVEjk4v6ME2wwy


En nu maar wat tandwielen maken. Het is toch prutweer buiten, vliegen wordt niet wat vandaag.

y4mfvUG8ZPI_3rIaGCQ5dmuO9veTua3kjCgK204OuhvOZYnTL0L3FkmEQ4GSW3AeqnkEonxU_fo4SuyASyrPmvgGKbSb2infj3NI8ra0dITrDLPQu_0kmVh3OqbC6bme1STXWXdbNdtJjA-J1cSRNsHc9XU7V0KITycC93EkXiQvHcz2KsmPxmwV9FyN1WVJ9Hb


Of met bewegende plaatjes.....


zo heb je de dag mooi kapot...


groet,
Steven.
 
Laatst bewerkt:
laatste slag gisteren gedaan. en dan heb je weer wat voorraad. Ik heb ze enkele jaren geleden ook al eens gemaakt. Die tandwielen zijn net zo goed gebleken als het origineel van hirobo. Dus nu weer wat aanschafwaarde van de freesmachine terugverdiend.

y4m93xvNQaCDxKxfYhnemw3agESG9jvwwmHBmwor5S13-eVkrZ64DZx6kjAlrD4ZMJ12HcE6L0J0vYXz6q9gYk9xEQdS6Ze7RhnnA_hxqQfcC1cI2UYDFTPACempGoMIXSuvBtWoDWJ7g7A_MAIQOE82cTzQ1IFLi4LY-zO8_v80Oph3GBV89YBSpN0hFnGkaCR


het frezen van de onderkant heb ik op een andere plek op de machine gedaan alwaar ik een kleine uitsparing gefreesd heb waar het overgebleven centrale deel wat nog in de naaf zat precies in past. daarmee is het tandwiel dan voldoende gecentreerd om da laatste freesgangen te doen.

y4m7j4GJzebOU4Om_hjb7DXnv1OMceevPIzLzZJewzPzwxskblAidG6u8Yg3iRs9NJF39kcjq4_J2hmOYhvDKHuQxIviJn3xqpQPoHCNzZQgmfbn8Ly_jEY4Ud76ymqkhsh2NoqtDG-9UXyWN6SqBh0ZDK-YnHcVa791ksvZnckvw5kjsl5Ga34adLyxkeSL8UH


en bewegend:


groeten maar weer!
 
We zijn weer een maandje verder. De helies zijn uitgebreid getest in deze tijd om vervolgens voor de wedstrijd van vorige week klaar te zijn. Dat is met de groene niet gelukt, daar zit nog een onregelmatig tikje in bij het optoeren van de rotor. Ik verwacht dat het in het hoofdtandwiel zit ondanks dat ik er niet meer aan zie dat er een hele kleine slinger in zit. Verder is alles visueel in orde.
Dan vorige week de wedstrijd. We waren weer in Odoorn en maar met 5 piloten. We hadden dus ruim de tijd en iedereen kon zijn rondes vliegen, ook de 4e ronde een F- vlucht. Ik zelf ben met tevredenheid erdoor gekomen. De hoever figuren slagen steeds beter wat toch voor een groot deel aan het juiste afstellen van de FBL unit te danken is. Hier en daar beginnen nu 7ens te verschijnen op de scoresheets. Dat is leuk en motiveert om door te gaan.

de eerste ronde met de hoogste score van mij deze wedstrijd:

y4mxPood3FYRJj_YTU14S7CFGNrChZl4kf4dX5xG8Y9zwuj64ZQReTtQATj8s6rV6zpEpSoe-y6MT4F04azJiX03nKAge1WcPBU0OCnTvl3pEsliuHqMK3O3S9q4pXduUnnXipvMp2PP6pFSK9wzlTeeEkBOFTPyJg7QZ5DKWN9-Eq6PqO1sSF-v7Z5KttsrUm0

de ronde scores:

y4mgtADMLyPE9WSWi0GFbGFSIS6Gx3IqdR3VtaZfEKKT6cWh5gcRojIi067ICHAS5apBWKpNnhQzU5r0JuXzMZ9M_1ksGrYaE26MYmBhljx5l08fPMeIcxhs3HxGPbZIoFk6qMN42DbMAcSoFGiqyjC4BHkngM_agI75FBniziNeBo1L3TmyhfWVv-J-5jCVU60


De eindscores van de dag:

y4mccqD_Y7-q4bo6Ic5t__F4of7IQoKfOFTrbvsmC-mjxZJWmtwty7YZqmn82aQqdbailbr9BOrPOyfRP1yV80LGQUNzIF1FA7bxek6sITtQDMj2QCv70Ox4k9jcOy9INgsgDsIpbxKldRE62qa0Nwp8q39l19fl61CiW2EfoqtqDhO8UPuS0RVEjk4v6ME2wwy


En nu maar wat tandwielen maken. Het is toch prutweer buiten, vliegen wordt niet wat vandaag.

y4mfvUG8ZPI_3rIaGCQ5dmuO9veTua3kjCgK204OuhvOZYnTL0L3FkmEQ4GSW3AeqnkEonxU_fo4SuyASyrPmvgGKbSb2infj3NI8ra0dITrDLPQu_0kmVh3OqbC6bme1STXWXdbNdtJjA-J1cSRNsHc9XU7V0KITycC93EkXiQvHcz2KsmPxmwV9FyN1WVJ9Hb


Of met bewegende plaatjes.....


zo heb je de dag mooi kapot...


groet,
Steven.


Dat ziet er veel belovend uit je resultaten..goed bezig,ik doe je het niet na
 
Ik had enkele maanden geleden een derde lader erbij gekocht van dezelfde serie als waar ik al 2 laders van heb. Zo nu en dan wordt er 1 voor een schappelijke prijs aangeboden. Ik vind het erg goede laders en ze kunnen tot 14s laden. Nodig voor mij omdat ik mijn accupakketten tot ondeelbare 12s paketten maak en gemaakt heb.

y4mF8Rg0vhIrTy6_IpAGL87VXR8GewT-i-1inRBMlfwkutSCh0zLNFKjwfN2nIdHVCgEL4ASUdivAQMX0qDq04G6iCnmfT25cUa5Y45F_u7StNCuQaZmZgi0FmdDPoo9CpmJs15sX4D-tqyM6qi-15Wiy4QE0zNfd0bQ9xGt6IC1GNdiHxU9XqDaP1FeHvRq47o


Al gauw wordt de derde lader dan een "zwerf" lader..... Die moest dus ook gauw in een koffer. Het Bauhaus heeft nog de setvan 3koffers en dat blijken de exacte koffers te zijn die ik 12 jaar geleden eens bij de karwei gekocht had.
Voedingen op de bodem geplaatst. Dit zijn 2 oude server voedingen. Daarvan heb ik bij 1 de massa van het huis loskoppeld zodat de voedingen in serie kunnen zonder het gevaar voor kortsluiting. De afvlakking van server voedingen laat nog wel eens te wensen over. Zo ook hier. Matthias Schulze had destijds op zijn website een eenvoudige oplossing ervoor. Eigenlijk niet meer dan een stapel low esr elco's bij elkaar gesoldeerd en ergens midden in de aanvoer kabel naar de lader plaatsen. Dat ligt hier allemaal onder de houten plaat. Tevens is het nodig een ventilator te plaatsen die al zijn verplaatste lucht door de voedingen blaast. De voedingen hebben zelf geen actieve koeling en ze hebben het beslist nodig. Er is nog plek voor een volgende lader. Zo kan ik mijn verzameling een keertje compleet maken...
 
Een soortgelijk project ligt ook al enige tijd op mijn werk te wachten op een plankje en wat aandacht. Maar ook dat is nu gedaan. Het is mijn oudste computer lader. Die heeft van zichzelf geen balancer daarom de robbe balancer erbij. Die kan dan weer wel 12s maar de Schulze lader helaas maar 11s.... Maar ach de kans dat ik daarmee een 12s had willen lader is toch al nihil...

y4mPIZbGOYziYzi5Chv7njevdwfIHrc4T0SiuyO1B8wdRk2rJcd4vtDAGLT0r_8c37xJafLHISkJkvo_hmwvMvu83KzUTf8T5RTs9BZHniqsYPlX9r_bxzDIA5Cn2GSyvkhpUgdlJpBEm0voO5tn9_O-CFlpHg6OFoekqcgGI5gdqAZQEMXruC41qF2jBXa77Rd


Verder is er weinig te melden. Ik ben druk met een winter project om een romp af te vormen en te verlengen. Dat kost veel tijd.... Dus wees gerust als je niks van me verneemt, ik ben wel bezig ....

S.
 
Back
Top