Compass Topic

ja ach heb een chaletje in de tuin en die wil nieuw kleurtje. zit er nu 5 jaar op dus is weer eens nodig.

wel lekker opgeschoten, helaas nog niet klaar, morgen voorkant en dan nog een 2de laagje :-).

Kleurtje voor.
full

kleurtje na ene kant
full

kleurtje na andere kant
full

Laatst bewerkt door een moderator:
zucht ... prachtig weer vandaag ... blue sky ... and no heli to fly ..damnit

toch maar even naar de club bakkie koffie doen

dut t weer ... :)
Zaterdag op de club maar even fine-tunen weer.
Net even een testhoover in 't donker gedaan op straat waar windkracht 4 door de straat blies ... hmwah .. lastig afstellen. Maar hij vliegt weer met de "standaar" afstelling qua pitch e.d. Dus we kunnen weer

3b61182e805400d5222532d51af65ee9.jpg

gelijk de kabeltjes maar mooi weg gewerkt in van die spiraalslang. Toch net iets netter dan de servo kabels los langs het frame.

Morgen dagje vrij, dus misschien morgen even testvliegen, en anders hopelijk zaterdag op de club.

Oke tot zaterdag kon ik niet meer wachten.

net even op een veldje in de buurt een testvluchtje gemaakt.
Gister even een op het oog afgesteld... nou dikke prima.

Ondanks de windkracht 3 met stoten van 4 was er leuk mee te vliegen.
Gewoon lekker strak .. en zo af en toe even terughalen omdat de wind 'm mee neemt haha

Filmpje: ( helaas soms even uit het beeld, maarja je moet wat als je alleen bent )

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi zo Sven, dat is 1!

Terughalen bij windkracht 3 of 4 klinkt bekend. Laatst zelfs bij windkracht 5 met de 450 "gevlogen" (had niet veel meer met vliegen te maken ;-) een fatsoenlijk bocht was er niet mee te maken). Was meer bezig met het ding terug op z'n plek krijgen dan met vliegen :-D

thnx floris... nou ja ik heb er niet echt "last" van hoor met die wind. Ik zeg altijd maar zo ... gewoon die stick wat verder duwen.

Alleen voor zo'n 1e testvluchtje is 't wel even makkelijk zonder wind om afdrijven o.i.d. te ontdekken.

Maar ook met deze wind vloog hij gewoon harstikke strak. Dus ik doe d'r niks meer aan.

Hopelijk volgende week de fbl unit voor de atom, en dan kan die ook weer de lucht in.

Nou, bij windkracht 5 een bocht vliegen met een 450 is anders niet echt een kwestie van de stick wat verder duwen. Je begint met je neus of tail in de wind, maar zodra je de bocht inzet en de wind in de zij krijgt dan hangt hij zomaar ineens heel wat meters verder of zelfs achterstevoren :-D (was wel leuk overigens, je leert dan wel je heli snel op te vangen etc.).

Succes nog met de Atom, maar ook dat zal wel goed komen gok ik!

heb ook nooit gezegd dat 't makkelijk is .. je moet gewoon heel graag willen ;)
Haha, nee er is een keer een grens met zo'n 450 .. dan pak je gewoon de 500 en die gaat wel hoor.

Oooh trouwens nog even het volgende dingetje:

Ik starte de zender op .. heli aan .. zet de heli op de plek, geef gas.. begint de draaien, maar pitch de verkeerde kant up ... HUH.
Kijk op de zender .. verkeerd model ... Owkeej.. dat mag natuurlijk nooit.

Ik heb op beide heli's de futaba ontvanger zitten, hoe kan ik in de zender aangeven dat dit soort dingen dus niet kunnen gebeuren?

Dat is een goeie vraag Sven! Geen idee of je het zo in kan stellen dan een bepaald model in je Tx ook alleen met een bepaalde heli/ontvanger mag binden.

precies, en als je dan het verkeerde model hebt.. dat er gewoon eigenlijk niks gebeurt, of in ieder geval je geen throttle kan geven ofzo

geen idee bij futaba , heb zelf fixed ID dus elke heli heeft zijn eigen ID waardoor dit never kan gebeuren. spektrum heeft het volgens mij ook maar van futaba:confused:

Back