Compass Topic

mijn warpje krijgt een nieuwe aandrijver ... vind ie vast leuk :-)

xnova-2618-1360kv-10p-shaft-b-3mm-eb1.jpg
 
Misschien denken aan het vervangen van de m2 boutjes waar de kogelkopjes mee vastzitten aan de tuimelschijf.
Ik heb er eentje gehad die vlak na de landing afbrak.
Door soms /regelmatig wat te harde landingen verzwakken deze.

Tip: Doen!
 
Compass flyers, ik ben zojuist eigenaar geworden van een gebruikte 6HV FBL, happy me! Ik zal tzt dit topic volledig door lezen, maar alvast een vraagje, zijn er dingen die aan een 6HV aangepast moeten worden?

Ik ben zelf niet heel blij met de tail, de kleine pennetjes die alleen door een klem ringetje op de plek worden gehouden.
Mijn heli heeft ook nog de originele Hobbywing 5 tot 7.5Ah BEC, dit lijkt mij ook te weining.

Ben benieuwd of jullie puntjes weten die aandacht nodig hebben op een 6HV.
 
De klempassing van die pennen in het staartdeel werkte op mijn compass heli's atom 500 en 6hv wel goed. Als het gewoon soepel loopt niets aan doen. Nieuwe kogel links moet je misschien wat ruimen om ze goed passend te krijgen, anders kunnen ze net iets te klein zijn waardoor ze niet passen of te stroef bewegen. Het idee is meen ik dat je dan echt een goede passing krijgt.

Op de 6hv gebruikte geen bec maar een 2s life maar met een servo connector zou een ontvanger accu volgens mijn niet meer stroom leveren dan die bec. Met een set align ds610 en ds650 ging dat prima.
Even meten wat er met de spanning gebeurd onder belasting van de servo's is wellicht een goed idee.

Zoals bij iedere heli is de lagers van de motor wel iets om wat in de gaten te houden. Niet dat ze gauw stuk gaan maar vooral de bovenste kan gaan de as beschadigen als het lager stuk/versleten is en voor zover ik weet is die as niet te koop als los onderdeel. Misschien is het goed om daar wat loctite 641 te gebruiken maar weet niet in hoeverre dat het vervangen van het lager dan weer lastiger kan maken.

Zelf heb ik intussen geen compass heli's meer.. de 500 onlangs verkocht en 6hv al eerder. Dat niet omdat er iets aan mankeerde maar wou wat anders en kleinere heli's.
 
" ...kleine pennetjes die alleen door een klem ringetje... "
dat systeem gebruikt Gaui ook bij sommigen heli's,
goed ingesteld en soepel lopend zit het muurvast, werkt top, niks aan doen,
ziet 'goedkoop' uit, maar werkt echt top
 
je gaat er veel plezier aan beleven, zijn echt "tanks" van machine's.

Ik zou 'm toch wel even uit elkaar trekken en weer opnieuw bouwen.
Dan weet je zeker dat 't goed zit.
 
Bedankt voor de positieve reacties. Zo te horen is het een betrouwbare machine. Ik werd ook eigenlijk aangetrokken door de eenvoudige en logische opbouw van de heli. Hoewel ik de pennetjes idd cheap vind aandoen zal ik ze maar een kans geven, zou ook zo snel geen oplossing weten anders als een compleet andere tail gearbox te monteren, dat laat ik dus maar achterwegen.

Moet deze net als de Align DFG koppen ook een hoge headspeed draaien of kan hij ook relatief laag rpm hebben?
 
Wie is op dit moment de beste/snelste parts leverancier?
Ik heb al wat rond gekeken en kan hier en daar wel het e.e.a. vinden maar heb nog niemand gevonden die alle parts lijkt te hebben.
 
Ej, bedankt voor de links, ik zal vanavond de sites eens bekijken. Ik had idd gelezen dat onderdelen voor Compass een uitdaging is, dat was ook een twijfel bij aanschaf. Maar goed ik ga er van uit dat ik niet elke 2 weken wat moet bestellen.
 
het is niet onverkrijgbaar, .. maar hier in NL is het gewoon niet echt te verkrijgen helaas.

Ik bestel meestal bij die eerste webshop.
 
rc711.com heb ik ook wel onderdelen besteld.
Betrouwbaar maar ook niet alle onderdelen op voorraad.
Wel frustrerend de onderdelen voorziening.
Ik heb nog steeds een 500 en 600 draaien tot volle tevredenheid.
Die heli's zijn werkelijk super.
Op de club bij ons was iemand verbaasd over het vlieg gedrag van deze heli's maar helaas onbekend maakt onbemind.
 
Back
Top