Cmelak z37A 1/4 .

Ze zitten er op
IMG20250109185659.jpg
IMG20250109185704.jpg

Komen er ook nog wielkappen op zoals in de eerste foto van dit draadje?
Zo ja scheelt dit heel veel vuil op de vleugels wat van de wielen op spat.
En hou er dan wel rekening mee dat gras niet op schaal is dus de kappen iets hoger hangen dan schaal en de gaten wat groter zodat hij niet vol gaat zitten.

Ik zie het, post 49 in dit draadje had ik gemist.

Je gaat ze vast merken! Een maatje van me had een Depron kistje met vaste slats gemaakt en was heel verrast!

Komen er ook nog wielkappen op zoals in de eerste foto van dit draadje?
Zo ja scheelt dit heel veel vuil op de vleugels wat van de wielen op spat.
En hou er dan wel rekening mee dat gras niet op schaal is dus de kappen iets hoger hangen dan schaal en de gaten wat groter zodat hij niet vol gaat zitten.
Daar moet ik nog even over gaan zitten .
En dat zal een beste klus worden om ze te krijgen zoals ik dan wil en stevig genoeg .

Prachtige foto's zo met de zon er op.
Het metalen rooster voor op de motorkap krijgt dat ook nog een kleurtje?

Mooi Serge!

Waarom zijn de slats een zeer welkome aanvulling?

Zwaartepunt al verder naar voren gelegd?

Laatst bewerkt:
Mooi Serge!

Waarom zijn de slats een welkome aanvulling?

Zwaartepunt al verder naar voren gelegd?
Nee zwaartepunt is gebleven waar het lag ,ik heb 5 procent expo op hoogte er bij gezet .
Dat verhielp al veel . De slats zorgen nu juist ervoor dat de buitenste vleugel delen langer aan gestroomd blijven . Landen is nu een eitje geworden met en zonder flaps . Je kunt nu ook de klassieke cmelak landing maken .

Goed te zien in deze video van een andere cmelak

Helaas gisteren ook een Oeps momentje gehad . Ik draai een looping en de motor begint te sputteren in de verticale stand omhoog . Gas naar half om trek op de sproeiers te houden , helaas motor uit . Nadeel 15 meter hoogte en een rot positie .
Dan is een cmelak best wel een vliegende baksteen .op downwind . 1e draai op dwars wind , oei daar gaat veel hoogte weg en snelheid . Veld zit er niet meer in . Door gevlogen en landing in de hei ,zover mogelijk dood getrokken .
Helaas beide wielen lagen met een poot stomp in de hei en toestel op zijn rug .
Dus twee nieuwe poten besteld . De oude zijn nog uit te boren .. gelijk vandaag de pompdruk iets hoger gezet . Kap was toch er af en had dus al twee vlieguren er op . Kleppen stellen wat dus gedurende het inlopen een standaard procedure is . Kleptuimelaars gesmeerd .

IMG-20250111-WA0025.jpg

Back