Cmelak z37A 1/4 .

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door serge pot, 13 feb 2024.

  1. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.806
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Dat zijn aardige schuurdeuren van flaps:eek:
    Gaat dat goed als de hoofdpoten inveren, raken ze dan niet de grond?
     
    serge pot vindt dit leuk.
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.807
    Locatie:
    Ede
    Nee dat gaat net allemaal goed . Er moet geen mol de limbo willen doen . Maar voor de rest gaat het prima .
     
    Rene Neefe, ISOLA2, Berrie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.807
    Locatie:
    Ede
    Na een uur uitboren ,van 8mm naar 13mm in stappen van 0,5 mm .de nieuwe poten verlijmd met endfest 200. IMG20250120175605.jpg
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.807
    Locatie:
    Ede
    Brandstofslang van carburateur gehaald en er een manometer op aangesloten . Slang ontlucht en vol met benzine tot manometer aan toe zodat er geen luchtbel inzit en je accuraat kunt aflezen wat er gebeurt .
    Pomp aangezet en de druk liep op tot 0,2 bar , dat zou goed moeten zijn . Pomp stopt bij 0,2 bar met pompen . Druk zakt in en naar 0 bar ,pomp komt niet in met een paar tikjes op de pomp komt deze weer tot leven . Dat verklaard dus waarom de motor afsloeg ik de vertikale stand omhoog van de looping . Geen pompdruk meer.
    Nu kun je het voltage in de pomp regelen mbv een potentiometer . De pomp op 0,9 bar gesteld en pomp stopt druk zakt af naar 0,4 bar en pomp springt weer aan . Dit was ook het minimale wat ik kon halen met de rcexl pomp. Dat de druk zakt komt door inwendig iets terugvloeien van de brandstof terug de tank in .
    Weer aangesloten op de carburateur .pomp herhaald nu mooi wat ie met de manometer deed en geen drup uit de carburateur . Dus de druk is niet te hoog .
    De ums pakt de puls van 2 inlaat kanalen wat een hele zwakke puls is en daardoor is een externe pomp nodig . De pomp zit op een geregelde voeding van 5 volt waardoor continuïteit gewaarborgd is
    Volgende stap is dus motor opnieuw afstellen .
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.807
    Locatie:
    Ede
    Het is nog gefilmd ook , niet de kwaliteit die je graag ziet ,maar wat je ziet laat een heerlijk vliegend toestel zien en de minder geslaagde landing .

     

Deel Deze Pagina