Cmelak z37A 1/4 .

Na de verf komt assemblage .
IMG20241221132543.jpg
IMG20241221132552.jpg
IMG20241221150046.jpg
IMG20241221150052.jpg
IMG20241221150102.jpg
IMG20241221150108.jpg
IMG20241221150114.jpg
IMG20241221150119.jpg
IMG20241221163003.jpg
IMG20241221163013.jpg
 
Hele simpele het inhouden . Heb ik een veilige vlieg situatie voor de eerste vlucht .
1 is de motor betrouwbaar.
2 werkt alles naar behoren
3 is alles solide
4 is er voldoende zicht ruimte
5 geen wind boven de 3 bofort.
Dit zijn mijn 5 criteria die moeten allemaal met ja ingevuld worden . Wolkendek op 40 meter is niet voldoende zicht ruimte om de eerste vlucht te kunnen doen ivm trimmen ,overtrek gedrag en reactie op flaps.
Dus dan niet vliegen .
 
Heel wijs.
Nu hanteerde ik wel verschillende marges.
Dat hing heel erg af van het model.
Maar een beetje fatsoenlijk zicht is best wel belangrijk;)
Ik zou ook wat droger weer afwachten.
 
Prachtige kist. Gaaf motor geluid. Gefeliciteerd!
Hartelijk dank , hij is nog niet af hoor :) .
Er moet nog registratie op en een rode bies op de zijkant van de romp .
Maar ik wilde gewoon weten of alles klopte wat ik tot nu toe gedaan had . Vliegen zat er niet in door laaghangende bewolking .
Zo kom je wel achter of dat alles goed zit .
De deuren hebben extra magneten gekregen . De motor op stationair 1/16 slag rijker voor makkelijker starten . Gas curve aangepast zodat onderin de motor niet zo op het gas hapt wat gas management in de landing makkelijker maakt. En vertraging op de Gasservo zodat bij direct gas dicht niet de motor een te rijk mengsel aanzuigt en afslaat .
 
Scheelt ik ben nu klaar met toestel .
Nu tijd om hobby hok eens op te ruimen en het volgende project aan te pakken .
 
Back
Top