Cmelak z37A 1/4 .

Bedoel je dat je die hevel met M3 imbusboutje, iedere keer bij montage vast, en demontage los moet draaien?

Hoewel ik absoluut van de deugdelijkheid van die constructie overtuigd ben, lijkt mij het risico op "oepsjes" bij een wat haastiger montage of demontage niet uitgesloten.

Bij zo'n kist moet je geen haast hebben, oeps te snel gereageerd.;)

Wat leuk Serge, is weer eens wat anders dan anders en ja een echt werkpaard. [emoji106] En wat ben je al vèr sinds het begin in february. Ziet er ook allemaal keurig verzorgt uit, Chapeau en petje ( hoed, in mijn geval) af [emoji108][emoji41]

Al een tijdje niks nieuws te melden .
Er is een mal gemaakt door rc Europe van de plug voor de motorkap .
Echter Sebas is erg druk ,heel druk . En dat begrijp ik volledig . Ik ben dan ook geen zeurende klant .
Helaas was de epoxy voor de mal te oud en daardoor is de eerste kap mislukt .
Nu zou ik zelf van de plug een kap kunnen halen ,maar dit toestel gaat in productie en dus is de kap uit de mal belangrijk qua pasvorm .
Tevens heb ik de kap nodig om de motor te plaatsen en om daarna het cg te controleren .
Dus heb geduld ,het komt goed.

Het nieuwe vliegseizoen duurt nog wel even.
Beter, rustig aan en goed, dan haasten.

Bedoel je dat je die hevel met M3 imbusboutje, iedere keer bij montage vast, en demontage los moet draaien?

Hoewel ik absoluut van de deugdelijkheid van die constructie overtuigd ben, lijkt mij het risico op "oepsjes" bij een wat haastiger montage of demontage niet uitgesloten.
Overal waar menselijk handelen plaats vindt is er risico op fouten .:beer:

Na demontage een pennetje er door met een rood lintje of iets dergelijks waardoor je visueel erop gewezen word dat er nog iets aangesloten moet worden tijdens monteren van het model of iets in die geest...

Na demontage een pennetje er door met een rood lintje of iets dergelijks waardoor je visueel erop gewezen word dat er nog iets aangesloten moet worden tijdens monteren van het model of iets in die geest...
Standaard wat ik heb is bij elke kist een montage doosje met de benodigde bevestigingsmiddelen en gereedschap .
Dan weet je of je alles gehad hebt . Tevens heb ik de nare gewoonte om mezelf te controleren .
Sluit ook veel uit .

Standaard wat ik heb is bij elke kist een montage doosje met de benodigde bevestigingsmiddelen en gereedschap .
Dan weet je of je alles gehad hebt . Tevens heb ik de nare gewoonte om mezelf te controleren .
Sluit ook veel uit .
Na 1 keer een vleugelpen te zijn vergeten van huis mee te nemen, ben ik ook zo gaan werken.
Nooit spijt van gehad.

Sluit ook veel uit .
Hier idem, elk model z'n eigen assorti bakje met benodigde items. Ooit 1x gehad met m'n piper dat ik tijdens het opbouwen onderbroken werd en de boutjes van de struts er al wel in had ( rompzijde) en vervolgens de moertjes vergat. Die struts waren 100% dragend, geen vleugelbuis aanwezig. En hup even later vliegen, kist komt los, zie de vleugels iets liften... shit de boutjes! Gelukkig was het windstil, heel rustig een vlakke bocht gedraaid en geland... pffffoe!

Ik vond een foto van een cmelak met navigatie verlichting
0023225.jpg

Even zoeken bij unilight deed mijn potemonai van schrik dichtknijpen . Wat verder zoeken en ik vond wat wat mij aanstond .

Natuurlijk moet je dan creatief worden om de kappen te maken
IMG20241112191930.jpg
IMG20241112191940.jpg
IMG20241112192040.jpg
IMG20241112192204.jpg
IMG20241112192439.jpg
IMG20241112192503.jpg
IMG20241112192723.jpg

En dat was het weer voor vandaag .

Back