CleanFlight Ervaringen

Top Apfpv! Perfecte uitleg om de eerste vluchten goed door te komen lijkt me..!

Ik ga nog wel even alle verschillen tussen de verschillende vliegt modussen opzoeken.
Volgens mij was dat wel op de Github van Cleanflight te vinden.

ik heb een vraagje,
ik ben al een tijdje aan het worstelen om überhaupt mijn zender werkend te krijgen maar ik snap hier nog vrij weinig van, ik kom wel met kleine stapjes steeds verder.

als ik alles ondertussen goed begrijp zou ik in het configuratie tabblad bij Reciever mode: rx_ppm moeten kiezen en klopt het dat ik bij Reciever provider: sbus moet kiezen? of spektrum1024 of 2048?

enige stickresponse die ik tot nu toe krijg is de Roll, terwijl ik Reciever mode in pwm heb.

alles aangesloten volgens ppm mode.
channel mapping in cleanflight en zender staan op AETR1234

zijn er nog dingen die ingesteld moeten worden die ik vergeet?

mvg
Lennie

met dank aan bennieboot opgelost :) bleek dat ik channel 3 en 4 moest doorverbinden, iets wat ik nergens tegen ben gekomen

Heeft iemand al geknoeid met de demag-compensation in blheli-suit? Standaart staat hij op low alleen zetten sommige het uit.
Ik heb een vreemd probleem nu ik grotere props gebruik, wellicht dat dat er iets aan kan doen?

Iemand een idee hoe ik mn yaw drift kan oplossen?

Ik had het ook en mede door hulp van jullie opgelost.

check het volgende:
* cleanflight 1.7.2 of hoger (hiervoor heeft iig harakiri issues met yaw)
* endpoints zender voor yaw 1000-2000 (eventueel via endpoints zender)
* midpoint yaw 1500 (eventueel via subtrim)
** bij mij heeft de zender hier altijd moeite mee, daarom stel ik via CLI yaw_deadband in. Hierdoor stel je een dode zone in voor bv. de afwijking (glitches) in je zender midpoint. Ik heb hem op 5 staan gezien ik een afwijking heb van maximaal 2 a 3 in het midden.

Dit deed de truuc voor mij.

Ben inmiddels terug naar een stable 1.7.2 met eigen aanpassingen voor de ledstrip. Ervaring leert, dat je toch echt even alles moet nalopen, inclusief CLI settings. Er zijn nog wel eens wat verschillen...

Nu nog even tunen, hopelijk morgen een goede sessie in de achtertuin.

Keep Flying!

Thanks.

Heb 1.7.2.
endpoint yaw heb ik op 1020 - 1980
midpoints 1499-1502 (krijg m niet precies op 1500)

CLI yaw deadband heb ik niet ingesteld. Ga 'm op 5 zetten zoals jij. :)

Vanmiddag uittesten of het werkt, ben heel benieuwd.

Ik had het ook en mede door hulp van jullie opgelost.

check het volgende:
* cleanflight 1.7.2 of hoger (hiervoor heeft iig harakiri issues met yaw)
* endpoints zender voor yaw 1000-2000 (eventueel via endpoints zender)
* midpoint yaw 1500 (eventueel via subtrim)
** bij mij heeft de zender hier altijd moeite mee, daarom stel ik via CLI yaw_deadband in. Hierdoor stel je een dode zone in voor bv. de afwijking (glitches) in je zender midpoint. Ik heb hem op 5 staan gezien ik een afwijking heb van maximaal 2 a 3 in het midden.

Dit deed de truuc voor mij.

Ben inmiddels terug naar een stable 1.7.2 met eigen aanpassingen voor de ledstrip. Ervaring leert, dat je toch echt even alles moet nalopen, inclusief CLI settings. Er zijn nog wel eens wat verschillen...

Nu nog even tunen, hopelijk morgen een goede sessie in de achtertuin.

Keep Flying!

Back