Kan je die gewoon via de servo wires flashen? In lees enge verhalen over beperken van de current tijdens flashen enzo..dat is blue series 20amp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kan je die gewoon via de servo wires flashen? In lees enge verhalen over beperken van de current tijdens flashen enzo..dat is blue series 20amp
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.
Ik denk dat ik maar even 'leef' met telemetry na armen, anders moet mn hele naze32 eraf om de extra pins te solderen voor softserial.
De telemetry is trouwens mooi verbeterd in CleanFlight. Ik heb zelf een programma geschreven die via bt alle telemetry opslaat en visualiseerd. Kon daar nu mooi aantal satellieten en throttle aan toevoegen
![]()
Bedankt voor al jou berichten Boris. Erg helpvol!
Ik kon het niet laten. na een hoop frustraties en gedoe liep ik gister "zomaar heel toevallig" tegen een Flip 260 aan hier op het forum bij mij in de buurt. Gisteravond even opgehaald.
Voor de prijs kon ik het niet laten, en zeker om het feit dat het om gloednieuw spul gaat. De quad heb ik vanochtend uit elkaar gehaald en alles opnieuw gesoldeerd en naar eigen smaak weer ingericht.
De regelaars heb ik zojuist geflasht.
Setup:
Flip 260
Cobra 1960KV
HQ 6x4,5 props
3s 2200
ZTW Mantis BLheli
Naze32 met oneshot enabled.
Ik heb hem net even op zicht gevlogen. Wauw! Wat een beest..Hij klinkt vloeiend en vliegt nu al zuiver. Yes!
Boris, zou jij mij een kort advies kunnen geven over de wat beter instellingen?
PID controller: 5, harakiri?
Looptime: 1700?
PID's: rond de 4?
Of ik neem dit over op PID 1..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/31537757/blackout mini h/afro12amp_PIDC1.png
Ik stel dat dan even snel in voordat ik naar het veld ga. De rest doe ik wel op het veld.
Bedankt voor alle hulp, echt te gek! Eens zien hoe dit gaat
Ps, filmpje van gister. Niet tevreden en dus voor de Flip gegaan:
[media=youtube]JTwHG9a1uAw[/media]
![]()
Bennieboot,
Esc's gethrottle ranged?
Props gebalanceerd?
Wellicht de pid's flink lager gezet?
Bedankt voor al jou berichten Boris. Erg helpvol!
Ik kon het niet laten. na een hoop frustraties en gedoe liep ik gister "zomaar heel toevallig" tegen een Flip 260 aan hier op het forum bij mij in de buurt. Gisteravond even opgehaald.
Voor de prijs kon ik het niet laten, en zeker om het feit dat het om gloednieuw spul gaat. De quad heb ik vanochtend uit elkaar gehaald en alles opnieuw gesoldeerd en naar eigen smaak weer ingericht.
De regelaars heb ik zojuist geflasht.
Setup:
Flip 260
Cobra 1960KV
HQ 6x4,5 props
3s 2200
ZTW Mantis BLheli
Naze32 met oneshot enabled.
Ik heb hem net even op zicht gevlogen. Wauw! Wat een beest..Hij klinkt vloeiend en vliegt nu al zuiver. Yes!
Boris, zou jij mij een kort advies kunnen geven over de wat beter instellingen?
PID controller: 5, harakiri?
Looptime: 1700?
PID's: rond de 4?
Of ik neem dit over op PID 1..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/31537757/blackout mini h/afro12amp_PIDC1.png
Ik stel dat dan even snel in voordat ik naar het veld ga. De rest doe ik wel op het veld.
Bedankt voor alle hulp, echt te gek! Eens zien hoe dit gaat
Ps, filmpje van gister. Niet tevreden en dus voor de Flip gegaan:
[media=youtube]JTwHG9a1uAw[/media]
![]()
Vandaag voor het eerst mn flip260 gevlogen nadat ik 'm heb ge-upgrade met Kiss18a oneshot125, cleanflight en pid1)) Vliegt geweldig.
Wel 2 probleempjes. Na yawen drift de yaw een beetje door. En als de neus naar beneden staat en ik pitch naar achter, dan schiet ie soms te ver door naar achter.
Welke PID's zouden jullie aanpassen, en hoe, om dit te verhelpen?
Vandaag voor het eerst mn flip260 gevlogen nadat ik 'm heb ge-upgrade met Kiss18a oneshot125, cleanflight en pid1)) Vliegt geweldig.
Wel 2 probleempjes. Na yawen drift de yaw een beetje door. En als de neus naar beneden staat en ik pitch naar achter, dan schiet ie soms te ver door naar achter.
Welke PID's zouden jullie aanpassen, en hoe, om dit te verhelpen? Heb PID tunen nog steeds niet in de vingers.
Merk trouwens niks van dat regenative braking...
Wel oneshot125 aangevinkt in cleanflight. Maar merk niks van regenative braking. Moet ik dat in de CLI activeren ofzo?
In cleanflight staat trouwens "disconnect esc's". Waarom?
![]()
Eerlijk gezegd, merk ik ook weinig verschil. Ik gooi het op onkunde mijnderzijnds en slechte PID's. Wat ik terugzie in filmpjes is toch echt wel een stapje beter te noemen tov niet oneshot. Ik denk dat dan alles moet kloppen.
Voor zover ik kan zien, heb je oneshot aan. Wat je via CLI nog kan doen, is de looptime aanpassen (if not already). Op die manier maak je beter gebruik van de mogelijkheden van oneshot. Standaard is 3500 ofzo, met oneshot kan je lager, wat resulteert in een snellere update... Hierdoor kan je weer hogere PID's hebben etc etc. Ik ben ook geen expert, maar dit is wat ik weet.
En geen idee, misschien als waarschuwing dat je de oude (niet oneshots) eraf haalt?
Merk trouwens niks van dat regenative braking...
Wel oneshot125 aangevinkt in cleanflight. Maar merk niks van regenative braking. Moet ik dat in de CLI activeren ofzo?
In cleanflight staat trouwens "disconnect esc's". Waarom?
![]()
jongens....regenerative braking komt vanuit de regeleaar en heeft niets met cleanflight of welke dan ook fc software te maken[emoji23]Eerlijk gezegd, merk ik ook weinig verschil. Ik gooi het op onkunde mijnderzijnds en slechte PID's. Wat ik terugzie in filmpjes is toch echt wel een stapje beter te noemen tov niet oneshot. Ik denk dat dan alles moet kloppen.
Voor zover ik kan zien, heb je oneshot aan. Wat je via CLI nog kan doen, is de looptime aanpassen (if not already). Op die manier maak je beter gebruik van de mogelijkheden van oneshot. Standaard is 3500 ofzo, met oneshot kan je lager, wat resulteert in een snellere update... Hierdoor kan je weer hogere PID's hebben etc etc. Ik ben ook geen expert, maar dit is wat ik weet.
En geen idee, misschien als waarschuwing dat je de oude (niet oneshots) eraf haalt?