Cheerson CX 20 review

Op de vlieglocatie, maar lijkt me vrij vanzelfsprekend...

Ok ik hoorde namelijk dat 100km in de buurt het niet uitmaakt. Maar dat komt dus echt op de hoeveel meter aan?

Vandaag heb ik hem trouwens binnen gehad. Tot mijn grote verbazing, dacht dat het nog een week of 2 zou duren.

Ik heb hem thuis gecalibreert en 2km verderop op het veld ging ik vliegen. Met een touw eraan. Hij vloog in principe stabiel, al hoewel ik hem wel iets meer tilt mag geven omdat hij standaard een hoek van 22 graden heeft, ik heb gehoord dat veel mensen hem 35 graden tilt geven. Dus dat ga ik morgen doen. Dan is die net wat sterker tegen de wind.

Wat me alleen wel opviel, de position hold werkte, alleen bleef hij heel langzaam stijgen toen dat aanstond. Geen idee wat hier de oorzaak van was, morgen maar dubbel calibreren dan en ook op de locatie zelf, kijken of hij het dan ook doet. Return to home werkte in ieder geval goed, al hoewel hij wel heel lang op een bepaalde hoogte bleef hangen. Zeker 1 minuut voor die begon met dalen.

Alleen kwam hij een beetje hard neer bij de 5e keer landen of zo dus nu heb ik al een barst in 1 arm. Maar ja kon het gelukkig lijmen. En heb voor de zekerheid een extra bodykit besteld voor als het nogmaals gebeurt maar dan erger.

Dus ja als iemand de reden weet van dat langzaam stijgen tijdens position hold dan hoor ik het graag. Ik blijf in ieder geval nog even oefenen met stabiel vliegen, opstijgen en landen, position hold en return to home met een touw eraan. Geeft me toch een veiliger gevoel zo. Pas na een 10 of 20 keer succesvol gevlogen te hebben ga ik er een camera aan doen of overwegen het touw af te koppelen
 
Als je hem kalibreer op de vlieg plek zou het volgens mij beter zijn .


Moet je de throttle stick beheerster bedienen .

Ja ik snap dat ik er niet ruiger mee om moet gaan. Heb al veel ervaring met 2 kleinere quads en heb veel landen en opstijgen geoefend maar zo'n groot ding buiten met een beetje wind is toch anders

Ach ja, dat is ook de reden dat je eerste niet 1000 euro kost. Zie ook veel op youtube dat mensen hun eerste bodykit gewoon slopen door trial and error, nu maar hopen dat mijne het vol blijft houden voor ik die nieuwe bodykit van 30 euro binnenkrijg, zal ook wel weer 3 weken duren

ik ga hem morgen op de plek zelf calibreren dan. Alleen raden veel mensen het ook aan om hem op de computer te calibreren. Alleen lijkt het me sterk dat mensen een laptop meenemen naar de vlieglocatie om hem daar te calibreren. Heb het in ieder geval nog nooit ergens gezien
 
Nee met laptop hoeft niet. Reden van vlieglocatie calibreren is dat thuis invloeden kunnen zijn die kalibratie kan beïnvloeden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is toch vanzelfsprekend dat als je besluit te gaan vliegen je op de locatie waar je gaat vliegen je accu aansluit, het gpsdansje doet als je het nodig vind en dan gaat vliegen?

Ik weet niet hoe dat met zo'n cheerson werkt, maar bij een naza is throttle midstick dat hij niet stijgt of daalt, en dat icm gps hold een vaste positie geeft

Bij de werking van rth zal die cheerson hoogstwaarschijnlijk een of andere vaste routine hebben, maar als je niet weet hoe die precies is dan zou ik dat eens proberen op te zoeken via internet ipv ernaar te gissen, als je weet hoe dat hoort te zijn dan kun je als je rth test vanzelf bepalen of dat goed is of niet
 
Nee met laptop hoeft niet. Reden van vlieglocatie calibreren is dat thuis invloeden kunnen zijn die kalibratie kan beïnvloeden

Ok bedankt ik zal het morgen doen op het veld zelf.

Het blijft een hele kunst dat ronddraaien om z'n as, vind het altijd zo onhandig overpakken. Hebben jullie daar tips voor? Aan een touw hangen of zo en dan ronddraaien zodat het vloeiender gaat? Al hoewel die dan niet precies naar de grond wijst volgens mij
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is toch vanzelfsprekend dat als je besluit te gaan vliegen je op de locatie waar je gaat vliegen je accu aansluit, het gpsdansje doet als je het nodig vind en dan gaat vliegen?

Ik weet niet hoe dat met zo'n cheerson werkt, maar bij een naza is throttle midstick dat hij niet stijgt of daalt, en dat icm gps hold een vaste positie geeft

Bij de werking van rth zal die cheerson hoogstwaarschijnlijk een of andere vaste routine hebben, maar als je niet weet hoe die precies is dan zou ik dat eens proberen op te zoeken via internet ipv ernaar te gissen, als je weet hoe dat hoort te zijn dan kun je als je rth test vanzelf bepalen of dat goed is of niet
met gps dansje bedoel je het calibreren? Dacht dat dat voornamelijk voor het compas was

Ja midstick moet hij dus position hold doen maar hij bleef heel langzaam stijgen. Misschien dat ik de midstick niet goed had gezet of zo, zal er morgen beter op letten

Return to home is normaal gesproken een stuk omhoog en dan langzaam terug en dan dalen, alleen bij mij deed die het vandaag (wat bij mijn vorige niet zo was) dat die omhoog ging, terug, stukje naar beneden en dan een minuut blijven hangen (op 5meter hoogte of zo dus niet vlak boven de grond) en toen helemaal naar beneden
 
Dus het calibreren van de APM (via de computer) moet gewoon thuis, en dan op het veld een paar km verderop moet ik alsnog het calibreren doen met het ronddraaien? Overschrijft het één het ander niet dan?
 
Bedankt jongens die informatie begreep ik dus nooit

Morgen ga ik hem even dubbel en dwars calibreren dan

Je moet wel goed lezen wat er verteld word .
Een keer kalibreren op pc en de GPS kalibreren op het veld .
En als dat dan nog niet goed gaat weet ik het ook niet meer , dan moet je maar een betere aanschaffen .

Ik hebt met mijn dji f550 met naza-m v2 nergens last van .
Is misschien een goed alternatief .
 
Je moet wel goed lezen wat er verteld word .
Een keer kalibreren op pc en de GPS kalibreren op het veld .
En als dat dan nog niet goed gaat weet ik het ook niet meer , dan moet je maar een betere aanschaffen .

Ik hebt met mijn dji f550 met naza-m v2 nergens last van .
Is misschien een goed alternatief .

naja ik hoor vaak tegenstrijdige dingen. De een zegt dat je binnen 100km maar 1x hoeft te calibreren de ander zegt elke keer als je een nieuwe accu erin doet. En dan is er ook nog een verschil tussen bepaalde dingen calibreren.
 
Back
Top