Cheerson CX 20 review

Zoals je in mijn handtekening kunt zien , staan er een 6 tal quadcopters Ik vliegt er regelmatig mee .
En ze hebben allemaal een goede Engelse manuel zelfs de cheerson c10 .
Daarom Lezen Lezen en nog eens lezen .
En iets aannemen als er een antwoord op je vraag is gegeven .

Geloof me die Cheerson CX 20 is echt heel gebrekkig en staat vol met spelfouten.
 
Het punt is, testen zegt niet alles. Zoals eerder gezegd moet je niet de copter een paar hebben gevlogen, maar zodra er GPS in zit ook meer kennis van deze systemen hebben! Na 10 keer succesvol testen kan het de 11e keer alsnog fout gaan als je de juiste kennis niet hebt. En klaarblijkelijk beschik je nog niet over voldoende kennis. Iedereen maakt fouten, is niet erg. Probeer er alleen van te leren en advies van meer ervaren mensen eens aannemen i.p.v. alleen maar zeggen: Ja ik heb hem getest, toen deed ie het dus toen het fout ging was er iets kapot aan, lulkoek, kletspraat. Wil je geholpen worden of niet? Ik heb zelfs aangeboden bij je langs te komen met een hoop onderdelen die ik nog heb liggen om te kijken of we een nieuwe voor je kunnen bouwen tegen een luttelprijsje. Ga je nog advies aannemen of niet? Je stelt ons geduld aardig op de proef.
 
Het punt is, testen zegt niet alles. Zoals eerder gezegd moet je niet de copter een paar hebben gevlogen, maar zodra er GPS in zit ook meer kennis van deze systemen hebben! Na 10 keer succesvol testen kan het de 11e keer alsnog fout gaan als je de juiste kennis niet hebt. En klaarblijkelijk beschik je nog niet over voldoende kennis. Iedereen maakt fouten, is niet erg. Probeer er alleen van te leren en advies van meer ervaren mensen eens aannemen i.p.v. alleen maar zeggen: Ja ik heb hem getest, toen deed ie het dus toen het fout ging was er iets kapot aan, lulkoek, kletspraat. Wil je geholpen worden of niet? Ik heb zelfs aangeboden bij je langs te komen met een hoop onderdelen die ik nog heb liggen om te kijken of we een nieuwe voor je kunnen bouwen tegen een luttelprijsje. Ga je nog advies aannemen of niet? Je stelt ons geduld aardig op de proef.
Welke kennis ontbreekt dan volgens jou? En dat de GPS het niet deed verklaart alsnog niet waarom hij in manual mode het dan ook niet deed. Terwijl hij daarvoor zowel GPS als manual wel gewoon deed.
 
Verklaart het wel. Blijkbaar was er even geen contact tussen de zender en de drone. Wellicht stoorde er sterke Wifi signalen etc op je zender.
Waarschijnlijk stond je flightcontroller zo ingesteld dat als het contact verbrak, hij in failsave modes schiet. Je kon niet meer terugschakelen naar manual omdat hij waarschijnlijk geen verbinding had. De homelock heeft waarschijnlijk niet goed gestaan waardoor hij 'dacht' dat 10 km verder zijn 'thuis' was. Onderweg naar huis raakte de accu op en heeft hij een kasje gekopt.

Deze verkeerde 'homelock' kan verschillende oorzaken hebben:
-Verkeerde/geen calibratie van het kompas,
-Niet lang genoeg gewacht op satellieten voor het opstijgen.

Dus ook als je alleen in manual gaat/wil vliegen:
- calibratie -> wachten op genoeg satelieten. Of zorgen dat hij niet in failsave schiet als je verbinding weg valt (instellen in de APM-> er zit een APM in de CX20 toch?)
 
Vreemd dit... die CX 20 moet toch gewoon uit de doos vliegen zonder als die poespas ? Zelf heb ik de Blade 350QX en heb nog nooit het compas gecalibreerd, staat ook niks over in de handleiding.
Home positie wordt bepaald zodra je hem aanzet en er GPS groen licht komt.
Kun je verder ook niet instellen. Toch doet hij het altijd perfekt, heb hem ook meegenomen op vakantie ver weg en daar deed hij het ook probleemloos zonder instellingen wijzigen, dansjes doen ed. Ik neem aan dat de CX20 een vergelijkbare copter is die je zonder ervaring of opleiding vooraf kunt gebruiken.
 
@ycdlawip: RTH en FS is niet hetzelfde.

Ik heb zelf ooit bij het programmeren van een route een foutje gemaakt, waardoor mijn quad er bij omschakelen naar GPS-route ineens vandoor ging. 3 x geprobeerd en steeds op manual teruggehaald. Bleek er een coordinaat 0,0 tussen te zitten. En dat ligt ergens op de evenaar.:hammer:

Is simpel, maar ik heb er een tijd naar moeten zoeken, forums lezen enz. Goedbedoeld advies: En dat zou jij ook eens moeten doen. Jezelf goed inlezen en gaan snappen waar je mee bezig bent.

Succes!:)

@Rhelie : Een AMP zit vol features, die bij verkeerd instellen (FS is een beruchte) in prachtige flyaways resulteren. De uitleg van tbouw is helemaal correct.
 
Laatst bewerkt:
Beste ycdlawip,

Ik heb je verhaal gelezen, een account aangemaakt hier op modebouwforum.
Mijn vraag aan jou is, hoe warm was het die dag dag je met de CX-20 ging vliegen ?
Ik ben van mening wanneer de accu koud is ( +- 10 graden of lager ), de Drone een eigen wil krijgt, en
in jou geval dus continu naar boven vloog.

Ik zie jou reactie graag tegemoet.

Mvg,

Frank
 
Wat heeft de accu met de Flightcontroller te maken? Ik heb afgelopen weken ook gewoon gevlogen. Accu gaat iets minder lang mee, wellicht iets minder spanning. Alleen zou dit juist moeten leiden tot minder power.
 
@050Frank050 Ik heb de afgelopen weken met het koudste weer mn beste vluchten gemaakt tot nu toe gemaakt, ben het er dus niet mee eens, zoals @tbouw al zegt heeft de accu totaal niets met het vlieggedrag de flightcontroller te maken, geeft alleen iets minder power en gaat dus iets minder lang mee
 
Verklaart het wel. Blijkbaar was er even geen contact tussen de zender en de drone. Wellicht stoorde er sterke Wifi signalen etc op je zender.
Waarschijnlijk stond je flightcontroller zo ingesteld dat als het contact verbrak, hij in failsave modes schiet. Je kon niet meer terugschakelen naar manual omdat hij waarschijnlijk geen verbinding had. De homelock heeft waarschijnlijk niet goed gestaan waardoor hij 'dacht' dat 10 km verder zijn 'thuis' was. Onderweg naar huis raakte de accu op en heeft hij een kasje gekopt.

Deze verkeerde 'homelock' kan verschillende oorzaken hebben:
-Verkeerde/geen calibratie van het kompas,
-Niet lang genoeg gewacht op satellieten voor het opstijgen.

Dus ook als je alleen in manual gaat/wil vliegen:
- calibratie -> wachten op genoeg satelieten. Of zorgen dat hij niet in failsave schiet als je verbinding weg valt (instellen in de APM-> er zit een APM in de CX20 toch?)
Maar ik had return to home wel getest en dat werkte tot 2x toe

Vreemd dit... die CX 20 moet toch gewoon uit de doos vliegen zonder als die poespas ? Zelf heb ik de Blade 350QX en heb nog nooit het compas gecalibreerd, staat ook niks over in de handleiding.
Home positie wordt bepaald zodra je hem aanzet en er GPS groen licht komt.
Kun je verder ook niet instellen. Toch doet hij het altijd perfekt, heb hem ook meegenomen op vakantie ver weg en daar deed hij het ook probleemloos zonder instellingen wijzigen, dansjes doen ed. Ik neem aan dat de CX20 een vergelijkbare copter is die je zonder ervaring of opleiding vooraf kunt gebruiken.
dat dacht ik dus ook, ik heb hem wel gecalibreerd maar alsnog komt er meer bij kijken volgens dit forum dan wat er in de handleiding staat
 
Beste ycdlawip,

Ik heb je verhaal gelezen, een account aangemaakt hier op modebouwforum.
Mijn vraag aan jou is, hoe warm was het die dag dag je met de CX-20 ging vliegen ?
Ik ben van mening wanneer de accu koud is ( +- 10 graden of lager ), de Drone een eigen wil krijgt, en
in jou geval dus continu naar boven vloog.

Ik zie jou reactie graag tegemoet.

Mvg,

Frank
Het was een graad of 10 denk ik inderdaad.
 
Heb je een nieuwe binnen gekregen?
Nee ik wacht er al heel lang op (paar weken inmiddels), maar ze hebben chinees nieuwjaar of zo dus alles is een paar weken dicht daar. Zelfs de klantenservice reageert niet. Heb wel al lang betaald dus ik hoop dat ik snel iets van een tracking number binnen ga krijgen
 
Oh ja das drama. Als t maar niet met free shipping zonder tracken verzonden gaat worden, want de hele logistiek heeft ook vakantie daar. Hele economie ligt dan zowat plat
Dan kun je nog wel ff wachten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit filmpje bekijken voordat je een flyaway krijgt... en zorg nou dat je wat kennis op doet a.u.b...
Yes dat ga ik zeker doen. Ook al had ik dat wel de eerste dag gedaan, maar dat moet dus elke keer als je een nieuwe accu erin doet?

Verder vind ik ook deze filmpjes handig:
dus dat ga ik ook doen
 
Back
Top