Cheerson CX 20 review

GPS zal misschien lastig worden. Ipv daarvan heb je selflevel. Kun je igg veilig vliegen en rustig oefenen zonder van die hij-reageerde-niet-meer fratsen. Is je ontvanger nog heel uit je cx 20 of kun je daar een reserve voor kopen?

Motoren heb ik voor je;) dji 920kv. zwaar versleten maar doen het nog prima. Mag je gratis hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
GPS zal misschien lastig worden. Ipv daarvan heb je selflevel. Kun je igg veilig vliegen en rustig oefenen zonder van die hij-reageerde-niet-meer fratsen. Is je ontvanger nog heel uit je cx 20 of kun je daar een reserve voor kopen?

Motoren heb ik voor je;) dji 920kv. zwaar versleten maar doen het nog prima. Mag je gratis hebben.

Thanks dat is heel aardig van je, maar ik denk toch dat het makkelijker is voor mij om gewoon met zo'n kant en klaar ding te beginnen. Kan er ook minder misgaan zolang ik het goed begrijp. Ik wil later heel graag wel een keer zelf een hexacopter bouwen, maar ik denk dat ik voorlopig even gebruik ga maken van die deal die ik van gearbest heb gekregen, mits ze even antwoorden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lieve ycdlawip,
Je bent een tijdje terug gecrasht met je drone. Nu op een kas, de volgende keer miss op mensen. Zo'n flyaway kan ook de andere kant op. Nu zijn er een paar mensen in dit topic waarvan ik weet dat ze allemaal veel bouw en vlieg ervaring hebben. Allen zeggen ze: bouw er voor je eigen bestwil zelf een. Waarom kies je er dan toch voor om dat niet te doen? Klaar als een klontje dan deze crash geen fout was van de drone maar een gebrek aan kennis, zoals in dit topic al eerder aangegeven. Ga lekker zelf aan de slag. Kun je die onderdelen ook nog gebruiken voor je toekomstige hexa.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lieve ycdlawip,
Je bent een tijdje terug gecrasht met je drone. Nu op een kas, de volgende keer miss op mensen. Zo'n flyaway kan ook de andere kant op. Nu zijn er een paar mensen in dit topic waarvan ik weet dat ze allemaal veel bouw en vlieg ervaring hebben. Allen zeggen ze: bouw er voor je eigen bestwil zelf een. Waarom kies je er dan toch voor om dat niet te doen? Klaar als een klontje dan deze crash geen fout was van de drone maar een gebrek aan kennis, zoals in dit topic al eerder aangegeven. Ga lekker zelf aan de slag. Kun je die onderdelen ook nog gebruiken voor je toekomstige hexa.
Maar als je het zelf bouwt is het toch veel onbetrouwbaarder? Zeker als je er niks vanaf weet. Kan je beter een kant en klare kopen toch?

Ik wil gewoon niet nog een keer dat er iets gebeurt dus daarom koop ik liever een compleet ding. Het lijkt me niet dat alle complete dingen onbetrouwbaar zijn en wegvliegen toch? Volgende keer ga ik wel al die dingen doen die al besproken zijn om fouten uit te sluiten maar toch lijkt het me echt niet mijn ding om zo'n ding te bouwen als beginner, liever gewoon kant en klaar dan weet ik zeker dat het goed moet gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit was een klant en klare en blijkbaar kun je er dan noet van uit gaan dat t allemaal vanzelf werkt. Hoeveel flyaways zijn er met dji Phantom? Veel!! Hoeveel met zelf gebouwde f450? Een stuk minder durf ik te wedden. Laten we samen eens een setup bedenken. Ga ik er voor zorgen dat jij een betrouwbare copter hebt. Komen we er niet uit? Dan is er nog dit fantastische forum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben geneigd om Tbouw zeker gelijk te geven dat zelfbouw als je het goed doet veiliger is.
Wel is het handig om hier enige ervaring voor te hebben of iemand met ervaring die je kan helpen.
Zelf woon ik vrij dicht in de buurt van de topicstarter heb ik begrepen van hem en ben dan ook bereid om hem eventueel te helpen met een zelfbouw frame.
Ik heb hier ook nog wel wat spullen liggen waar zo een kant en klare oefen quad van is te maken.
frame : HK x550
FC : KK2.0 of KK2.1.5
motoren : 4x ntm prop drive 2826 1000kv
esc's : 4 x 20a blueseries
props : 4x 10x4.5
en natuurlijk nog wat losse spullen maar dit is zoal een selectie van wat spullen die gebruikt kunnen worden voor een budget oefen quad waar je wat minder zorgen bij hoeft te maken als het mis gaat.
Als je hierop de ontvanger van de cx20 zou kunnen aansluiten kan je er zo mee wegvliegen.
Voordeel is ook dat een KK boardje nooit uitzichzelf zal gaan wegvliegen als je de kalibratie verkeerd heb gedaan.
Dit zal hooguit resulteren in niet kunnen opstijgen of heel snel voor je voeten uit de lucht donderen.
Deze spullen heb ik hier ook nog liggen en worden niet gebruikt dus we zouden wel iets kunnen regelen dat je er een keer mee kunt vliegen om te testen ofzo.

Veder zou ik zeker het advies opvolgen van de meer ervaren users hiero , dus veel lezen en begrijpen hoe onderdelen werken , als je iets niet begrijpt , vragen of opzoeken en pas veder gaan als je het wel begrijpt.
Uit jouw pespectief gezien kan het misschien alsnog verstandig zijn om die cx20 met korting wel aan te schaffen omdat je die deal later niet meer zal krijgen.
Wel is het verstandig hem dan op de plank te laten staan todat je wat meer ervaring heb over hoe bepaalde onderdelen werken en het vliegen met een oefen quad (en dan bedoel ik geen ladybug natuurlijk) maar ik kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken of dit een haalbare kaart is.
Het zou toch goed mogelijk moeten zijn met users als Tbouw en mij om jouw weer veilig de lucht in te krijgen en te kunnen laten genieten van deze hobby.
 
Hallo lezers, ik zag de CX-20 ook staan in het Europese pakhuis en stuitte op dit verhaal bij het zoeken naar meer informatie. 1e post mooi verhaal, daarna een boel ellende... Voor mij reden om voorlopig van een GPS quadcopter af te zien en het even bij de goedkopere modellen te houden. Daarvan heb ik er ook al wat verspeeld, maar dan valt de schade te overzien.
Wat ik niet helemaal snap, maar misschien doen de fabrikanten het met opzet... Waarom worden die systemen niet zo gemaakt dat dit soort dingen minder vaak gebeuren?
Je kan wel verwachten dat de gebruikers beter het protocol moeten volgen, maar dat gaat blijkbaar geregeld mis. Een fout is menselijk toch?
Ik denk dat er best wat mogelijkheden zijn te bedenken om schade te beperken en fly-aways te voorkomen, zonder dat de apparatuur heel veel duurder wordt.
Bijvoorbeeld: een GPS test functie ontwikkelen, die je gebruikt net na het krijgen van een GPS lock. Hierbij stuur je de quadcopter enkele meters/seconden (bijv. max. 2 seconden) in een door jou zelf gekozen richting, en deze vliegt daarna in maximaal 4 seconden terug richting de homepositie. Als de quadcopter niet op de vertrekplek aankomt, maar een heel andere richting op gaat of over het vertrekpunt heen vliegt, is er blijkbaar iets mis. De ergste schade is dan dat de quadcopter 4 seconden een verkeerde richting op vliegt. Altijd beter dan 5 km naar niemandsland. (met alle gevaren van dien).

Ook las ik dat bij verbreking van de verbinding deze niet automatisch hersteld. Dat is toch gewoon slecht? Een speelgoed quad doet dat meestal wel goed. Technisch zou het m.i. wel te ontwikkelen zijn dat de verbinding automatisch wordt hersteld.

Zou het voor alle modellen (met en zonder GPS) ook niet handig zijn als ze bij het buiten bereik vliegen, automatisch een omgekeerde vliegbeweging maken? (in plaats van seconden lang doorvliegen in de verkeerde richting) Er is een quadcopter van een paar tientjes met "auto pilot" die de laatste seconden van een vlucht kan herhalen. Dan kan zoiets misschien ook geprogrammeerd worden naar een omgekeerde beweging, wat wordt opgestart na verliezen van zenderontvangst.
Vraag aan de specialisten: kan zoiets met de huidige flight controllers al worden toegevoegd?
 
Ik denk dat dit lastig is omdat een quad niet 'zomaar' 4 meter vooruit vliegt. Dit doet hij in combinatie van factoren. Luchtdruk, windkracht etc. Je kan ook niet zomaar een route vliegen, logs downloaden, logs weer inladen zodat hij dezelfde route weer vliegt. Hiervoor heeft hij gewoon GPS nodig.
Zelf de Wookong-m of A2 flightcontrollers kunnen flyaways hebben. Het is gewoon belangrijk je eerst goed voor te laten lichten en genoeg basiskennis te hebben als je met GPS gaat vliegen. Zonder deze kennis kun je ook prima vliegen, maar koop dan gewoon een simpele fc zonder GPS.
 
Hallo lezers, ik zag de CX-20 ook staan in het Europese pakhuis en stuitte op dit verhaal bij het zoeken naar meer informatie. 1e post mooi verhaal, daarna een boel ellende... Voor mij reden om voorlopig van een GPS quadcopter af te zien en het even bij de goedkopere modellen te houden. Daarvan heb ik er ook al wat verspeeld, maar dan valt de schade te overzien.
Wat ik niet helemaal snap, maar misschien doen de fabrikanten het met opzet... Waarom worden die systemen niet zo gemaakt dat dit soort dingen minder vaak gebeuren?
Je kan wel verwachten dat de gebruikers beter het protocol moeten volgen, maar dat gaat blijkbaar geregeld mis. Een fout is menselijk toch?
Ik denk dat er best wat mogelijkheden zijn te bedenken om schade te beperken en fly-aways te voorkomen, zonder dat de apparatuur heel veel duurder wordt.
Bijvoorbeeld: een GPS test functie ontwikkelen, die je gebruikt net na het krijgen van een GPS lock. Hierbij stuur je de quadcopter enkele meters/seconden (bijv. max. 2 seconden) in een door jou zelf gekozen richting, en deze vliegt daarna in maximaal 4 seconden terug richting de homepositie. Als de quadcopter niet op de vertrekplek aankomt, maar een heel andere richting op gaat of over het vertrekpunt heen vliegt, is er blijkbaar iets mis. De ergste schade is dan dat de quadcopter 4 seconden een verkeerde richting op vliegt. Altijd beter dan 5 km naar niemandsland. (met alle gevaren van dien).

Ook las ik dat bij verbreking van de verbinding deze niet automatisch hersteld. Dat is toch gewoon slecht? Een speelgoed quad doet dat meestal wel goed. Technisch zou het m.i. wel te ontwikkelen zijn dat de verbinding automatisch wordt hersteld.

Zou het voor alle modellen (met en zonder GPS) ook niet handig zijn als ze bij het buiten bereik vliegen, automatisch een omgekeerde vliegbeweging maken? (in plaats van seconden lang doorvliegen in de verkeerde richting) Er is een quadcopter van een paar tientjes met "auto pilot" die de laatste seconden van een vlucht kan herhalen. Dan kan zoiets misschien ook geprogrammeerd worden naar een omgekeerde beweging, wat wordt opgestart na verliezen van zenderontvangst.
Vraag aan de specialisten: kan zoiets met de huidige flight controllers al worden toegevoegd?
Het lag niet aan de GPS dat die wegvloog want in manual mode reageerde hij ook niet. Dus het was eerst de manual mode die haperde en toen de GPS die niet goed werkte. Ik denk dat mijne gewoon een defect had of iets want ik had return to home en position hold en zo wel allemaal getest en ik had hem ook gecalibreerd toen ik hem had.

Ik hoop dat het met de volgende wel goed gaat, ik ga er eerst sowieso een touw aan vastknopen. Dan 10x proberen en als die het dan goed doet ga ik pas 'vrij' vliegen

Snap alleen nog niet waarom je zo'n grote wel moet calibreren en die kleine die je bij de intertoys haalt die doen het gewoon out-of-the-box
 
Goed, dit heeft weinig zin.. Lijkt wel of je advies van ervaren mensen hier op t forum totaal in de wind slaat.... Dan heb ik weinig zin om hier nog aandacht aan te besteden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed, dit heeft weinig zin.. Lijkt wel of je advies van ervaren mensen hier op t forum totaal in de wind slaat.... Dan heb ik weinig zin om hier nog aandacht aan te besteden.
Hoe bedoel je precies? Het is toch raar dat die kleine wel prima werken alleen die grote moet een heleboel aan gedaan worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee is niet raar, want met een "grote" heb je meer mogelijkheden dus ook meer kennis nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee is niet raar, want met een "grote" heb je meer mogelijkheden dus ook meer kennis nodig.
Kun je wat specifieker zijn?

Die mogelijkheden zijn toch optioneel ook? Als je gewoon in manual vliegt is die precies hetzelfde als zo'n speelgoedding toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[QUOTE Die mogelijkheden zijn toch optioneel ook? Als je gewoon in manual vliegt is die precies hetzelfde als zo'n speelgoedding toch?[/QUOTE]

Dan ga je maar eerst een tijdje vliegen met zo'n speelgoedding , en als je dat onder de knie hebt neem je een grotere van een goed merk .
Volgens mij hoort een cheerson ook in het speelgoedding thuis .

En lezen van een handleiding is ook een vak apart .
 
[QUOTE Die mogelijkheden zijn toch optioneel ook? Als je gewoon in manual vliegt is die precies hetzelfde als zo'n speelgoedding toch?

Dan ga je maar eerst een tijdje vliegen met zo'n speelgoedding , en als je dat onder de knie hebt neem je een grotere van een goed merk .
Volgens mij hoort een cheerson ook in het speelgoedding thuis .

En lezen van een handleiding is ook een vak apart .[/QUOTE]

Heb al genoeg ervaring met 2 van die speelgoeddingen, vandaar dat ik wat groters zocht. Het vliegen is het probleem niet daar ben ik goed in. Zolang dat ding maar geen eigen wil krijgt dan :P

En die handleiding is nauwelijks te begrijpen aangezien chinezen geen engels kunnen. Dus er staan heel veel tegenstrijdige dingen op youtube erover
 
Zoek van beiden de specificaties maar eens op, leg die naast elkaar en vergelijk ze dan maar eens...
Naja hij heeft meer mogelijkheden maar voor de rest vliegen in manual is vliegen in manual. Je hebt 2 joysticks gas geven sturen en kantelen naar voren of achter en links naar rechts. Verder heeft die kleine dingen ook gewoon meerdere vliegmodes en headless mode en zo maar ja ik gebruik dat dan niet. GPS en zo is optioneel maar ja hij schakeld wel vanzelf in als failsafe
 
Precies, dat is wat er gebeurde, de failsave ging aan, die stond niet goed ingesteld, daarom vloog hij weg, en nu wil je van ons horen dat dat de schuld van de quadcopter is, maar wij denken dat het een gebrek aan kennis van jou is. We willen je heel graag helpen maar tot nu toe sla je elk advies in de wind...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En die handleiding is nauwelijks te begrijpen aangezien chinezen geen engels kunnen. Dus er staan heel veel tegenstrijdige dingen op youtube erover

Zoals je in mijn handtekening kunt zien , staan er een 6 tal quadcopters Ik vliegt er regelmatig mee .
En ze hebben allemaal een goede Engelse manuel zelfs de cheerson c10 .
Daarom Lezen Lezen en nog eens lezen .
En iets aannemen als er een antwoord op je vraag is gegeven .
 
Precies, dat is wat er gebeurde, de failsave ging aan, die stond niet goed ingesteld, daarom vloog hij weg, en nu wil je van ons horen dat dat de schuld van de quadcopter is, maar wij denken dat het een gebrek aan kennis van jou is. We willen je heel graag helpen maar tot nu toe sla je elk advies in de wind...
De GPS return to home deed het al die heb ik wel (meerdere malen) getest.

Vind het maar raar dat je mij de schuld wil geven, erg onaardig ook om eerlijk te zijn zeker nadat ik heb uitgelegd dat ik alles getest heb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top