Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De constructie voor de scheepsbel die je hebt gemaakt word 'klokgalg' genoemd, Op de grote oorlogsschepen, bijv. de Victory waar de scheepsbel in een sierlijke constructie hangt met 4 poten dan spreekt men van een klokkenhuis of klokkenstoel. Vaak op kleinere schepen hangt de bel gewoon aan een beugel of kleine standaard meestal op de ankerspil en dan heet het simpelweg de 'scheepsbel'.
Evengoed weer erg mooi gemaakteen klokgalg, tja soms ligt het voor de hand. Bedankt Piet!![]()
Carving - first steps
Hallo bouwers,
Ik ben begonnen met de eerste stappen met het houtsnijwerk die achterop de spiegel moet komen.
Als eerste heb ik de schets uitgeprint. Daarna heb ik de schets overgezet op het hout. Daarna met een figuurzaag de contouren van het ontwerp uitgezaagd. Afmetingen 60x24mm.
Bekijk bijlage 478649
Bekijk bijlage 478650
Bekijk bijlage 478651
Dit was het werk voor een avondje. Nu moet ik de details en diepte erin gaan snijden. Ik ben daar wel eventjes een paar avondjes mee bezig, maar ik neem jullie zo veel als mogelijk mee in de te nemen stappen.
tot de volgende update, stay tuned,
Pter