Hallo allemaal,
Als gevolg van het buxus dat is binnengekomen heb ik een schets gemaakt hoe ik de achterkant van het schip wil laten uitzien. Cazador heeft een redelijk simpele achterkant, maar ik heb iets anders in gedachte waarvoor ik het buxushout wel kan gebruiken. In de 18e eeuw is de Barok stijlthema op schepen redelijk populair. Dus ik heb in die stijl een schets van acanthusbladeren gekozen. Een goede schets is erg belangrijk als je wilt houtsnijden. Ik maak er dus altijd een.
Het is een pittige om te maken, maar ik heb het eerder gedaan, dus in theorie zou het me moeten lukken.....

Ook de omlijsting wordt van Buxus alleen de zwarte binnenkant van fineerlatjes dat ik zwart maak met Oostindische inkt. Het houtsnijwerk van de acanthusbladeren wordt er dan tegenaan gezet.
Ik wil jullie een indicatie geven hoe dat er ongeveer uit zou moeten gaan zien.
De afgelopen avonden heb ik gewerkt aan de bel en het "huis" waar deze inhangt. Ik heb werkelijk geen idee hoe het heet. Weten jullie het? Belhuis? Beltoren?

In ieder geval heb ik de metalen onderdelen weer weggegooid en heb er een andere constructie van gemaakt, wel redelijk in lijn met het idee dat OcCre bedacht had, maar net even anders.
Omdat ik mezelf nog wel eens wil uitdagen, heb ik in het dak aan de onderkant vierkante gaten gemaakt waar de pennen van de staanders precies invallen. Je ziet er nooit meer iets van, maar ik vond het leuk om het zo te maken.

De bel wilde ik een bronzen uitstraling geven, maar ik ben geen schilder en heb maar een paar potjes verf (flesjes van Valejo). Dus ik heb wat kleuren gemengd om toch iets te maken dat enigzins brons benaderd. Wellicht had ik beter een flesje kunnen bestellen.
Tot snel en fijne avond,
Pter