Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De blokjes zijn inderdaad klein, maar in verhouding met de sloep toch net even beter dan de 3 mm die ik eerst voor ogen had. Voor het hele lopend want gebruik ik bijna uitsluitend 3 mm blokjes op een paar uitzonderingen na, die zijn dan 4 mm. In samenwerking met de belijning van 0,2 mm dik geeft dat een vrij realistisch beeld2mm blokjes, phoe, dat is klein. Over miniatuur gesproken..Ook een mooie foto zo van bovenaf alsof je op een van de marsen staat en naar beneden kijkt.
![]()
De blokjes zijn inderdaad klein, maar in verhouding met de sloep toch net even beter dan de 3 mm die ik eerst voor ogen had. Voor het hele lopend want gebruik ik bijna uitsluitend 3 mm blokjes op een paar uitzonderingen na, die zijn dan 4 mm. In samenwerking met de belijning van 0,2 mm dik geeft dat een vrij realistisch beeld![]()
Wel Hans, het woord 'bibbs' is inderdaad nieuw voor mij, dus wat dat betreft heb je me weer iets bij geleerd. Maar een hommer is echter heel wat anders, dat is een ronde of achthoekige verdikking net onder de mast- of stengentop waar de langszaling op rust. De oren(overigens een goed Nederlands woord voor deze delen) worden ook wel nommerstukken genoemd en juist om de verwarring tussen 'hommer' en 'nommer' te vermijden noem ik ze over het algemeen gewoon 'oren'Ha - ik kan Piet ook wat leren!
De "oren" onder de zalings heten hommers, en in het Engels "bibbs".
Hier moest ik wel een beetje om lachen, want zo'n moeilijke naam heb je niet PeterJullie met al die scheepstermen…ik ben al blij dat ik mijn naam kan onthouden.