Bouwverslag Sopwith Pup Tony Clark

Even tested of het foto upload programma van dit forum werkt.

IMG1189.jpg

En dat werkt wel heel makkelijk!

Weer even geleden maar ben nu de vleugels aan het bespannen, straks komt er weer een fotootje.

Nee Gerald!, maar we zijn weer lekker bezig. Op de tekening staat dat de rolroeren onderling zijn verbonden met een stangetje (tussen de boven en de onder vleugel). Is dit echt nodig denken jullie? Iedere rolroer wordt met een aparte servo aangestuurd. Is namelijk weer een handeling erbij bij het opbouwen. Wat denken jullie?

Bedankt Henri, dan maak ik ze wel en kan ze er dan voor een eventuele statische keuring opzetten. Ben anders bang dat de servo's stroom gaan trekken als ze met elkaar verbonden zijn.

Inmiddels de rol Profi cover weer van beplank gehaald en de linkerboven vleugel bespannen na afgelopen week de servo te hebben ingebouwd. Erg prettige folie moet ik zeggen. Doordat het geweven materiaal is zijn luchtbellen verleden tijd en kun je ook over elkaar heen folien mocht dan nodig zijn. Doordat de onderkant van de vleugel " hol" is heb ik eerst de folie goed aangebracht op alle holle ribben, zonder voorbewerking. Eenmaal afgekoeld en goed vast met de verfbrander alles lekker strak getrokken, komt niet meer los.

Afbeelding.jpg

kan ze er dan voor een eventuele statische keuring opzetten

Als je daar de F4C statische keuring mee bedoeld (dat hoop ik van harte trouwens), dan moet ik je even wijzen op het reglement ...

6.1.6. Opmerkingen:
c. Het is niet toegestaan, tussen de statische beoordeling en het vliegen, enig onderdeel van het model te verwisselen en of te verwijderen uitgezonderd de propeller en de spinner. Na de statische beoordeling mag uitwendig alleen een antenne en/of een dummy piloot worden toegevoegd.

Ik zeg het maar even om eventuele teleurstelling of problemen te voorkomen.

Bedoelde idd F4c. Kan ze er tussen zetten voor die wedstrijd. Maar weet nog niet of ik daar actief in ga worden. Heb 1 jaar actief meegedaan met sportschaal en onderling is dat erg leuk. Maar vind het een groot gemis dat er meer op beton dan op gras wordt gevlogen. Voor jets uitstekend maar voor vliegtuigen zie ik daar geen voordelen in. Nadelen ten over. En deze pup zal zeker regelmatig op zijn neus terechtkomen bij het landen. Op beton ben ik dan minimaal een prop kwijt.

En het gebrek aan vering op beton met de Pup.... En vroegah vlogen ze met dat soort kisten ook niet van betonbanen :p

Olé! :mrgreen:

a7aju4u3.jpg

Hallo scale fans,
Zit even in een bouwdip. 4 dagen na mijn laatste post overleed mijn moeder. Het zat er aan te komen maar uiteindelijk kwam het toch onverwacht. Maar we pakken de draad weer op, dat is zeker. Echter met het mooie weer wil ik weer gaan vliegen. Heb de kleine Piper weer eens onder handen genomen. Saito had geen compressie meer, moesten nieuwe kleppen in. Oude kleppen waren gecorrodeerd, waarschijnlijk door het sneeuwvliegen begin 2013. Dankzij de kundige en vakkundige hulp van een bekende winkel in Waalwijk was dat binnen 20 minuten gepiept. Service staat daar nog steeds heel hoog in het vaandel. Dus we gaan nu maar eens lekker naar buiten. De Pup zal dit jaar nog niet vliegen, dat wordt 2015 zoals ik er nu naar kijk. Grt Michiel.

.
Sterkte Michiel.
Ik hoop dat je na het vliegen weer lekker in de bouwflow komt!

Groeten, Ramses

Allereerst, bedankt allemaal voor jullie reacties op mijn laatste bericht. Had ze natuurlijk al lang gelezen maar nog niet gereageerd.

Zo, na de enorme regen van afgelopen week werd ik weer gemotiveerd. Heb 1 vleugel met de bekende nietjes geplakt en heb er 1 geschilderd. Zodra het droog is kan ik met de roundel beginnen, moet ik wel even het draadje van Strutter doornemen!

Duidelijk zijn de nietjes te zien. Ben tevreden hierover. Hier en daar dekt hij ook niet, niet erg, was vroeger ook zo. Er komt nog Glitsa overheen, is de glans volledig weg

Afbeelding.jpg

Back