Bouwverslag Sopwith Pup Tony Clark

Zijn een paar dagen heerlijk op de waddeneilanden. Heb in de avond uurtjes me zelf vermaakt door aan het dashbord te klussen. Eerste opzet, heb verder geen ander afwerk materiaal bij me. Kan de foto niet plaatsen, krijg het op de IPad niet gekopied/pasted. Misschien dat iemand anders de foto n het draadje kan zetten. Staat in mijn foto album. Anders doe ik het van de week als ik weer terug ben.

full

deze soms

Laatst bewerkt door een moderator:
Op bepaalde momenten komen mooie dingen op je af, beetje toeval, beetje zoeken hier en daar, en voilà:
full

Die gaat op Puppie komen. Contacten met Brown Bear zijn gelegd en gaat hem jaarlijks onderhouden.

Jaaaaaaaaah n echte seibel op the hawks nou dat wordt telkens als ie op t veld is in mn broek plassen!
Hopelijk gaan we hem vaak zien laat maar weten wanneer je hem gaat proefdraaien neem ik mijn s.11 mee met de zg26.

Greets pascal

Vandaag aan het stabilo begonnen. Eenvoudig klusje. Als de lijm droog is dan de strips lamineren rondom de eindlijsten.
full

Het lijkt wel of iedereen aangestoken is met het radiaal virus
is haast nog erger dan de griep

maarja
dat geluid mmmmmmmmmmm

Ja, dat geluid! Dat was 1 reden. Andere redenen zijn; perfect onder de kap, absoluut scale bij zo'n kist, het vermogen en de goede deal die ik kon doen. Althans, vrijdag haal ik hem op, dan weten we het pas! Verkoper heeft ook nog 9 pluggen vervangen. Moet er wel een kilometer of 500 voor rijden maar hebben we er graag voor over. Keep you posted all!!

En de griep gaat meestal na een dag of wat over, deze moet langer mee!

Heej Michiel,

Verdorie, per ongeluk heb ik je hier gevonden! Wat een razend mooi project heb je daar. Ik heb de hele draad van voor af aan gelezen, ben heeeeeeeeeeeel benieuwd naar het eindresultaat en het geluid met dat beest van een motor erop.
Groeten,

Pieter Gordon

sinds kort lid mvc The Hawks

Laatst bewerkt:
Dank voor je leuke reactie!! Ja, het is een heerlijk project. Gaat wel lang duren maar is niet erg. Nu het weer lekker weer begint te worden wordt het werk drukker en gaan we weer vliegen. Ga zeker door met de bouw de komende maanden maar op een lager pitje. Er komen weer wedstrijden aan en heb me voor een aantal evenementen ingeschreven. De motor heb ik ook nog niet. Dhr Griep diende stond vorige week ook voor de deur, daarom ben ik de motor niet gaan halen. De motor haal ik nu eind van de maand op, moet er 550 km voor gaan rijden.

Gisteravond op de club de Pup meegenomen en eens een keer opgebouwd. Het is toch een heel apparaat!!

full

Vandaag de motor opgehaald. Wilde hem wel horen lopen en vooral gestart zien. Dat was in 1 keer raak. Man man, wat een vermogen. Motor ziet er gewoon erg goed uit. Zal morgen foto s plaatsen. Eigenaar had zelf een kleine hobbykamer met een grote Wilga. Maar ich muss doch sicher mitgehen nach Museum? Hij bedoelde dat ik mee moest naar het huis van zijn moeder van 85 jaar. Het oude mensje woonde behoorlijk groot en zoonlief had 7 slaapkamers vol met alleen maar grote schaalkisten met Seidels, Mokies en de nieuwe Valach motoren. Paar uur rondgekeken en vooral gelachen met deze man. Beloofd dat als de Pup klaar is, ik terug kom naar Wenden en ga gastvliegen op zijn club. Zijn club bestaat uit alleen maar grote schaalkisten. Schuim en foampies zijn verboden!

Zal eens navragen of ze een website hebben! Hij vertelde gisteren ook dat ze met een nederlandse club goed contact hebben die ook op hun twee jaarlijkse meeting komen vliegen, dat is dit jaar ergens midden juli.

Hier een foto van de motor nog op de plank waarmee we hem gisteren hebben laten draaien.
full

Prop eraf gehaald en de Pupcowl er overheen gezet. Ik zou zeggen, niks meer aan doen!

full

Inmiddels is de motor in principe gemonteerd op het schot. heb gekozen voor drie lange draadeinden die verankerd zitten in het schot. Het grote voordeel is dat ik erg eenvoudig eventueel wat domping kan instellen achteraf, gewoon de schroeven wat meer in of uitdraaien.

full

Onder de kap gaat er twee componenten blanke lak op. Eventueel met een laagje zwart (2K). Rest van de kist wordt 1K lak. Ga geen gebruik maken van de ringuitlaat, vindt het te gevaarlijk. De pijpjes die erop zitten ga ik verlengen met flexibele slang en buig ze naar elkaar toe tot een opening in de aluminium cowl.

full

En dan het geheel nog zonder de kap.

full

Back