Bouwverslag Sopwith Pup Tony Clark

Wederom goed werk Michiel!

Polijsten? deze meneer zei:

so heute habe ich tatsächlich 4 Stunden nur an der Aluhaube gesessen und sie poliert,man das war nen Akt,aber es hat sich wieder gelohnt.

Hier te vinden

Neues Winterprojekt: Bristol Scout D - Seite 8

post #108

Hou er tevens rekening mee dat je er iedere vingerafdruk op ziet :D

Groeten, Ralf

Ik heb er nooit een orginele gezien met glimmende kap, heb de mijne dus met een schuursponsje bewerkt. Voordeel nooit stres over een krasje.

Heren, dank voor de reacties. Het zet mij aan het denken idd. Vind zo'n glimmende kap prachtig maar is niet origineel. Nu vind ik dat niet erg omdat ik toch in de sportschaal klasse zal blijven vliegen en er geen statische beoordeling zal zijn. Maar de krassen blijven natuurlijk wel een probleem. Met een schuutsponsje opruwen is zeker het proberen waard op een proefstukje. Ik zie in onderschrift staan dat het 6 juli Dawn Patrol is! Zal er met vakanties rekening mee proberen te houden (in het zuiden start de vakantie rond 1 juli). En als het lukt kom ik langs, niet met de Pup want die is zeker nog niet klaar. Heb er geen haast mee alhoewel het soms wel snel gaat. 2014 moet hij vliegen!

Sopwith

Heren,

nog even een verlate reactie mbt de eyelets.

Kennen jullie deze? TIPS

en dan onderdeel: zelf kabeloogjes maken?

Ik heb nog een Hanriot HD 1 van GTM; weet niet wat daar bijzit in de bouwdoos maar in geval er niets zit, ga ik ze zo maken.

Zo, weer een stuk verder met beplaten. Leuk werk en aluminium laat zich gemakkelijk bewerken. Heb gekozen om de motorkap maar niet te polijsten, ga toch voor de matte versie zoals Alexander ook heeft. Ik zou me blijven ergeren aan de beschadigingen.

Nadat ik de foto nam heb ik gisteravond het aluminium geschuurd. Krassen aanbrengen! Ging bijna tegen mijn natuur in maar wel het beste, ben er echter nog niet helemaal tevreden over, dit weekend eens verder proberen.

full

En de gun er even opgelegd, begint wat te worden! Ook de tweede bevestiging voor de gun uitgesneden en "onderdeks" de bevestiging gemaakt. Afdekplaatje erop omdat ik dat mooier vind.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geen driehoek slijper ?

Die in kombi met een stuk scotsch-brite er onder geeft een gelijkmatige matte oppervlakte.

Mvg Johan

Ja , zo,n driehoek geval .
Die maken zo,n cirkel beweging .

En met een stuk scotch brite er op krijg je een mooi gelijke matte oppervlakte .

Mvg Johan

En natuurlijk even geprobeerd op een proefstukje. Wordt idd helemaal egaal! Bedankt weer voor de tip. Morgen komt Proficover van Clark binnen. 8 meter schijnt genoegd te zijn. En de secondenlijm die op plastic niet wit uitslaat, nodig voor het instrumentenpaneel. Daar ga ik me de komende week over buigen. Snap alleen nog niet helemaal hoe het kompas er uit gaat zien, moeilijk te zien op de foto's.

Voila. Scotch Bride doet wonderen. Glans is helemaal weg en een matte " look" . Ben er blij mee!
full

Ziet er goed uit Michiel :thumbsup:.
Hoef je hem straks ook niet meer met zijden handschoentjes aan te pakken :mrgreen:

Mooi werk, kleurtoon van je deck is ook mooi geworden met teak beits.

Groeten, Ralf

Thankx! Zat nog over de kleur van de nagels te twijfelen. Heb voor messingkleur gekozen, kon geen spijkertjes vinden met een gladde bovenkant. Maar resultaat ben ik tevreden mee. Morgen andere kant doen. Op 4mm afknippen en erin lijmen. Leuk werk! De post is ook langsgeweest. Wist niet dat Proficover 1 meter breed is! Ben gewend aan Oracover en Oratex, max 60 breed. Komt dus goed uit. Kan straks 1 vleugel bekleden met 1 meter.

Ziet er allemaal mooi uit. :p

Toch een klein puntje van kritiek. :oops:

Zijn deze (wat zijn het precies) niet wat fors aan de maat? :?

full

Vergelijk bv. met wat er op de foto's hier te zien is.

Sopwith Pup pictures

Less (kleiner) is more.

jan.

Dank voor de opmerking (en positieve kritiek zoals dit is altijd welkom). Ik twijfelde er ook aan, eenmaal in de bouwmarkt is het best moeilijk inschatten. Het zijn koperen spijkertjes die ik heb afgeknipt op 4 mm. Op de foto ziet het er wel iets groter uit moet ik zeggen. Als ik kleinere kan vinden dan koop ik die, ze zitten nog niet vast en zijn er eventueel gemakkelijk uit te halen.

Ik heb hier 1 mm messing spijkers die ook bij de kits van T.C. zitten .

Kan je zo wat van krijgen zou je willen.
Ik gebruik ze voor oa de meters van de cockpit .

Mvg Johan

Oke Johan, denk er even over na, dank voor het aanbod. En zo heb ik inmiddels een stuk of 5 aluminium offset drukplaten van een vriendje gekregen. Is 0,4 mm dik en perfect toe te passen. Heb zelf nog wat nodig maar ook over. Voor een schaalliefhebber gratis te ontvangen.

Als je dit vergelijkt met die foto's van de Pup op Shuttleworth dan is het metaal gewoon te netjes gedaan.

full

Bij die echte golft en bobbelt het.

Heb je iets er strak op zitten, is het weer niet goed.

Wat nu?

;)

jan.

Men neme een hamer.. :D

Zonder dollen, mooi verslag en een geweldige kist. Oud clublid heeft zowel de pup van TC en een 1:3 Camel van..?

nenazahe.jpg

Veel bouwplezier toegewenst!

Tja, dat weet ik ook niet! Paar neuslandingen maken! Met de hamer bobbels maken? Nee, ga ik natuurlijk niet doen. Het wordt schaal, zeker maar niet zo erg dat ik daar op ga letten. Het zit er inderdaad strak op, zeker. Als straks de kist de verschillende kleuren moet hebben dan ga ik in iedergeval niet spuiten maar met de kwast en de roller. Heeft alexander ook gedaan en ziet er goed uit, voor mij ook gemakkelijker te doen. Bij het eindresultaat weten we hoe het geheel er uit gaat zien! Niet te strak, blijft een oude kist maar wel met zorg uitgevoerd.

Back