Bouwverslag Sopwith Pup Tony Clark

Klinkt als een boeiende vereniging, daar in Wenden. :p

Kan echter zo snel niks vinden . . . :nooo:

Michiel, mailen!

;)

jan.

De mail is verstuurd heren! Ik hou jullie op de hoogte.

Heb een paar vragen over de tank:
- geen overdruk aansluiting op uitlaten gezien, niet nodig?
- heb twee aansluitingen gemaakt, 1 voor de carborateur met 3,5 mm diameter en viltklunk
- 1 voor het vullen en leegpompen met stalen gewichtje
- als ik de tank vul, waar gaat dan de lucht naar toe? Normaal heb je een derde aansluiting en je vult net zo lang totdat de brandstof via de overdruk eruit komt. Toch een derde maken?

Altijd 3 aansluitingen op een tank Michiel .

1 naar de carb
1 naar de betankings slang
1 voor de beluchting/overloop bij het tanken

Mvg Johan

Dacht het al wel. Maar omdat de derde nu niet op een overdruk wordt aangesloten stroomt die leeg bij op zijn kop vliegen!? En ik kan hem niet dicht maken want dan krijgt de tank geen zuurstof.

Stel je ontluchting zit boven
zoals gewonelijk
maar je monteerd daarop een slang naar de onderkant van het model
dan ontlucht i de tank nogsteeds
maar vlieg je dan op zen kop loopt je tank niet leeg
Werkt perfect en word al jaren toegepast

Oké, ontluchting ook opgelost via slang en voorbeeld wat ik idd heb staan! Dat krijg je als je teveel focust, zie je andere dingen niet meer! Dank voor alle leuke reacties, geeftcde burger weer moed.

Afgelopen dagen de bevestiging van de wokpan gemaakt!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je Ramses, heb van de week die Pilotenpop van jou eens bekeken. Dat gaat hem ook worden voor mij. Mooie klus tijdens de zomervakantie! Als de kids in het zwembad liggen ga ik lekker figuurzagen en schuren! Verheug me er nu al op!

Waanzinnig Michiel! :D

Nog ff en je bent zo ver als deze :p:

71944963a773d6d5b.jpg

Prachtig!
Groeten, Ralf

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, die opening moet er nog in maar zie daar wel tegen op. Heeft iemand tips hoe dit te doen? Cowl met afplaktape afplakken, opening met potlood er op aftekenen en dan met de figuurzaag? Of met de dremel grof uitslijpen en dan eindeloos met de vijl? Tips zijn meer dan welkom. En bedankt voor de enthousiaste reacties!!

afplakken met schilderstape , optekenen , met de dremel en schijfje naast de lijn uitsnijden , dan met de dremel en een schuurtonnetje op lage snelheid schuren .

Mvg Johan

Ja, die opening moet er nog in maar zie daar wel tegen op. Heeft iemand tips hoe dit te doen?

Met een boor een paar gaten boren en de rest ertussenuit zagen met de figuurzaag.
Of rijtjes boren en afbreken.
Vijlen van het aluminium gaat redelijk makkelijk, eerst met een grove vijl, later de fijne vijl ertegenaan.
Voor het zagen eerst afplaktape over de hele cowl buitenkant plakken.
Dit om beschadigingen/krassen aan je cowl te voorkomen.

Je zou niet de eerste zijn met een kras op je cowl door een uitgeschoten vijl of boor :rolleyes:

Groeten, Ralf

Mooi werk Michiel!!! :D Vandaag Fons op bezoek voor m'n apk, vertelde over je uitlaatjes, effe kijkje genomen hier, je bent lekker bezig zo.

Groetjes,
Gerald

Back