En weer veel hardsolderen de laatste dagen. Dat is nog geen constante factor bij mij, daarmee bedoel ik dat op de een of andere manier het zilver niet altijd vloeit. Dan maar over nieuw beginnen en ontvetten, goed schuren en vloeimiddel gebruiken. En dan lukt het soms in 1 keer! Ben er ook achter dat als je bijvoorbeeld een dikker buisje op een dunner materiaal (messing stripje van 1 mm bijvoorbeeld) je echt de vlam moet richten op het dikkere materiaal. Als die goed warm is dan vloeit hij wel.
Hier begin van het verende onderstel, het systeem is schitterend.
De middelste massieve staaf scharniert in het midden door een mooi systeem. Aan het einde van de staaf komen de wielen. Door middel van elastiekkoord worden de wielen verend. Hier uiteindelijk alles goed gesoldeerd en vooral recht! Niet gemakkelijk want voordat je gaat solderen moet je alles goed op zijn plek krijgen met de griptang.
En de pup op hoogte! Nog geen tijd voor het pannenbier (volgens Ralf) maar dat zal niet heel lang meer duren!
Overigens gisteren in Dortmund geweest en daar veel spullen kunnen kopen. servo kabels, V kabels (3,50 per stuk!), veel zilversoldeer!, vijltjes, kleine boortjes etc. Blijft toch leuk die beurs. Er hing 1 TC Pup maar behoorlijk hoog, jammer want ik kom daardoor de details niet goed zien.