Bouwverslag Smit Rotterdam Jumo

Bedankt voor de raad. Ik ga binnenkort zo'n glas/keperweefsel en trage epoxy bestellen, en dan een doos massacreren :yes:
En wat bestel ik dan op polyestershoppen, het "Epoxy starterspakket"? Of is het beter om alles apart te bestellen?

Ik gebruik doseerspuiten om op vollume verhoudingen aan te kunnen mengen.
1 voor resin, 1 voor harder. Nimmer te verwisselen.
Epoxy komt in flessen. Gebruik overgiet bakjes die ik goed gemarkeerd heb, houten spatels die ik gescheiden houdt.
Dus zolang het niet gemengd is, kan je die bakjes "eindeloos" laten staan?
Of toch een paar dagen, terwijl je wacht tot een laag droog is, en verder kan?

De zender en ontvanger zijn blijkbaar al gebonden, of hoe dat ook heet, van de fabriek af.
Dus uitgezonderd dat ik kabel 19 nodig heb, werkt alles. Ik lees de manual nog eens door, mss kom ik dan te weten waarom de BEC geen stroom levert, zoals volgens jullie zou moeten.

Om de boegschroef op z'n plaats te krijgen, heb ik een stuk uit de kielbalk moeten boren, die ik daarom heb versterkt met plankjes.
Die plankjes zitten ook rond de straalbuizen van de boegschroef, zodat die in het schip vast zitten, en niet enkel aan de boegschroef en huid/romp.
Dus moet ik nu eerst de straalbuizen op maat maken van de plankjes, de roosters plaatsen, de straalbuizen verlengen met wat ik afgezaagd heb, dan de huid/romp rond de straalbuizen maken, en de straalbuizen op maat maken effen met de huid/romp.
Ik moet die plankjes en dat deel van de straalbuizen nu monteren, omdat de huid/romp rond de straalbuizen draait, en ik die plankjes anders niet meer op z'n plaats krijg.
Als dat een beetje logisch klinkt. Ik maak wel enkele foto's terwijl ik bezig ben, om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Sorry, vergeten op te antwoorden.
efkes de vraag herhalen .
Waar zit de rode en zwarte draad bij kabeltje 19
In BVD/VCC (10), de plus in 10 rechts, de min in 10 links, niets op het middelste pinnetje.

1752015013226.png

Deze ook nog gevonden:

1752015758831.png

De pdf staat hier, maar ik kan deze niet uploaden:

Laatst bewerkt:
Die bakjes zijn voor tijdelijk. Wat over is gaat behoedzaam weer terug in de fles.
Schraap die zorgvuldig leeg, laaste restant met garagedoek. En semi-schoon weer terug in het IKEA containertje.
Tijdens dat poetsen blijven de Nitril handschoenen aan.

Spuitjes druk ik goed leegt, tip met garagepapier afgenomen. Ook in het containertje.
Harder spulletjes met rode marker gemarkeerd, resin met blauw.
Maak je geen fouten.

Die bakjes zijn gewoon yoghurt bakjes van de super. Die met wat steviger plastic en met een schaar getrimt tot buikbaar formaat,

Back