Bouwverslag San Francisco II (Artesania Latina)

Hier is het even wat still qua updates maar zit niet stil. Veel klein werk voor de masten aan het maken en de kraaiennesten zijn klaar om op de masten te komen.

20191205_221037.jpg

Ja ik zat al te denken je aan te spreken. Ik maak niks mee zo! :bye::bier:

Goed idee, zal ook zo eens een update plaatsen

Ziet er mooi uit!

Kraaiennesten gebeitst? Is toch mooier dan egaal verven zoals ik heb gedaan.

En wat is dat lange stuk (hout?) Waar die centreer ringen enzo opliggen?

Dankje!. Dat lange stuk hout is een oud penseel. Heb een tijdje landschap schilderen gedaan en heel veel penselen, acrylverven etc. Komt veelal goed van pas haha.

Ik ben druk bezig met de masten en kan bijna niet wachten om ze op het schip te bevestigen. Dat geeft een heel andere look.
De touwen die om de masten gewikkeld worden, worden die gewikkeld en gelijmd of met de halve steek geknoopt?

0096.jpg

nou je hier mee bezig bent... wacht even met knopen hier is een fout in de omschrijving.

je laat hier geloof ik de 3e mast zien. dit is geloof ik de goede
vergelijk deze eens met de 1e 2 masten
de maten hiervan staan verkeerd om

even nameten en vergelijken met je tekening welke wel klopt

20191211_124134.jpg

Ik heb het over de maten waar je de woelingen moet vast zetten op de masten.

Bij de ene mast (ZM1) staat de kortste maat rechts en bij de andere 2 (MM1 en FM1) links....
Moeilijk uit te leggen :hammer:

Gewoon even nameten voordat je iets gaat plakken

Woelingen heb ik net ff opgezocht :koud:;)

Ik zie het zo staan zoals je omschrijft. Moeten de maten bij ZM1 omgedraaid worden?
Ik kan de fout qua maten nog niet ontdekken.

Het is een beetje inconsequente maatvoering. Vroeger op de HTS zou ik daar een punt voor afgetrokken krijgen. Of alle maten vanaf de onderkant van de mast opgeven, of alles vanaf bijv. de zaling. Maar niet alletwee door elkaar.

De woelings zitten onderling op gelijke afstand vanaf het dek tot aan de zaling. Je kunt het dus ook zonder maatvoering aanbrengen, als je het aantal maar weet.

Ik vraag me af of ik de woeling zo goed doe.
Als ik de lus aantrek ligt het knoopje er op en zal de 2 uiteinden dan af moeten knippen en lijmen of onder de woeling drukken?

Bijlagen

• 20191212_215142.jpg
    20191212_215142.jpg
    328,9 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
Back