Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo deed ik het ook bij 5 en 4 mm blokjes. Wel oppassen dat je goed boort, want daar waar het haakje zit komen de touwtjes erdoorheen.Ik had het zelf al eens opgelost door een smalle messing strook uit te snijden en die rond een blok te plakken. Dan een gaatje erin boren en een haakje erin lijmen. Dat werk goed bij blokken van 4 mm of meer.
Bekijk bijlage 559022
even reageren naar de beheerders, heb er inmiddels een goede ervaring meeIemand een idee waarom Maritiem digitaal niet meer beschikbaar is?
https://www.maritiemdigitaal.nl/index.cfm?event=search.getdetail&id=100197321
Ik had daar een archeologisch blok gezien dat precies hetzelfde gemaak was zoals ik beschreef.
Dankjewel Rob. De standaard blokken zijn van Kolderstok. Evenals de donker walnootbeits komt van daar. En het vioolblok is zelfgemaakt van kersenhout.Hoi Stephan,
waar haal jij dat castello hout vandaan? En waar kleur je het mee?
Je blokken zien er bizar mooi uit !
Vriendelijke groet, Rob
Dat gaat bij de haakjes niet lukken inderdaad als ze maar een paar mm groot zijn. Meestal werd er een bindsel om de haak gelegd. Iets wat wel zou kunnen lukken maar wat ik bij deze haakjes niet ga doen. Beetje te veel van het goede.Mooi om te zien dat zo´n haak ook een sluiting heeft. Ik zag al een paar (overigens hele mooie) open haken langs komen, en dacht meteen dat die niet veel kracht kunnen hebben als ze open zijn. De sluiting lijkt me niet of heel lastig na te maken op deze schaal.
Freek
Het ziet er weer netjes en verzorgd uit, Stephan.Wand fok is klaar, nu de pardoens en de stag naar de boegspriet.
Bekijk bijlage 561167 Bekijk bijlage 561168 Bekijk bijlage 561170 Bekijk bijlage 561171
Dankjewel Peter. Ondanks de nog soms trillende handjes is het me gelukt. De hoofdmast ziet er beter uit. Maar ben tevreden.Het ziet er weer netjes en verzorgd uit, Stephan.
Gr. Peter
Dankjewel Peter, ik vind dit gepriegel eigenlijk ook best leuk. Moet wel zeggen voor zulke details is schaal 1/75 wel wat te klein. Net als Peter zijn bluenose. Het mocht eigenlijk wel allemaal iets groter. Ik heb niet zulke fijne vingers als jullie 2, 15 jaar aan auto's en vrachtwagens sleutelen doet geen goed. Maar als ik dan op de modelbouwdag naar de modellen in die flessen keek, mogen we niet klagen. Niks is onmogelijk.Ik zei het al eens eerder, maar knoopjes leggen, blokken maken en touwtjes lijkt echt wel jouw ding te zijn. Het ziet er echt mooi uit allemaal.
Dankjewel Peter, ik doe wat ik kan en probeer nog steeds mijn draai te vinden. Jouw Peregrine word ook mooi.Ongelooflijk mooi gedaan Stephan! Ik ben ook weer aan het prutsen met mijn Peregrine scheepje! Hopelijk wordt ik ooit half zo handig als jij!![]()