Nog bedankt voor jullie reacties,
@Stephan Kertész en
@JanZMC ! Ik heb dit verslag een beetje verwaarloosd, de afgelopen weken waren erg druk, en tot de rand toe gevuld met alle activiteiten in de aanloop naar de opening van de voorverkoop van deze kit.
Te denken valt aan het afwikkelen van het touw met dit eenvoudige apparaatje: vanaf de aangeleverde trossen en klosjes naar links, waar de afstand tussen de pinnetjes steeds 20cm is. Dan met behulp van de boormachine het afgemeten touw op een handgemaakt klosje overzetten, met handige indicatie van de touwdikte (ontwerp van
@*Hans* )
Alle onderdelen verzamelen en labelen, zoals jufferblokjes, enkele blokken, dubbele blokken, stukjes staaldraad, vilt, rubber, kanonslopen etc. en ook de klosjes touw binnen handbereik.
Na een bezoek aan Hans in Dordrecht kwam ik thuis met een heleboel mooie spullen, waaronder een hele stapel masten.
En natuurlijk de lege dozen. Een prachtig ontwerp, en het was een bijzonder moment om na maanden werk nu echt te beginnen met inpakken.
Mijn dochter heeft me goed geholpen afgelopen weekend.
Vanaf het dek hield dit mannetje een oogje in het zeil:
En zondagmiddag konden de eerste dozen al worden verzonden!
Binnenkort opent de algemene verkoop via de website, waarvoor ook de productie al weer begint. Maar niet vergeten tussendoor even uit te rusten!
Via deze weg aan jullie allemaal een dikke dankjewel voor het volgen, meelezen, en al jullie suggesties en aardige berichten. Het heeft mij tijdens dit project op de been gehouden. En ik spreek bij deze met jullie af dat ik volgend jaar weet met iets nieuws kom! Deze kit kiest in elk geval nu het ruime sop.