Bouwverslag modelbouwkit "Dwarsdoorsnede van een 17e-eeuwse koopvaarder"

Het meeste is al gezegd en geschreven, waar ik weinig aan toe kan voegen. Maar toch van mijn kant een dikke PLUIM voor het ontwerpen en maken van dit mooie model, :wave

Nou, nou Mathias, dat ziet er allemaal geweldig uit zeg en ik zie ook dat je het eerste “personeel” al aangenomen hebt ;)
Succes met de verdere voortgang van dit mooie pakket:thumbsup::thumbsup:

Dit is een heel mooi model geworden Matthias, gefeliciteerd, ook mooi dat het verkoopkanaal van "@Hans " hier bij gebruikt wordt. Dit zegt iets over de kwaliteit van het model denk ik zo :wave :):)

@pietsan @TIMBERWOLF @ISOLA2 @Erik B Bedankt voor jullie berichten allemaal! Leuk om het zo te vieren samen!

@Hans Groenenberg Het is lastig om te zeggen hoeveel werk het nou per doos is, omdat ik steeds 20 keer hetzelfde doe. Mijn beeld hiervan is dat als alles netjes geordend is en überhaupt in huis is, het inpakken zelf niet veel tijd kost. Maar ja, al dat andere dus wel.
@Ptèr @Herby63 @Jaques Het was erg leuk dat mijn dochter mee kon helpen, ze heeft het heel netjes gedaan. En ze kreeg 1 euro per dag, meer dan ze normaal in een week krijgt...
@Pingu57 Daar ben ik ook superblij mee. @*Hans* heeft me in korte tijd veel verder geholpen met het hele ontwerp- en productieproces.

Het was erg leuk dat mijn dochter mee kon helpen, ze heeft het heel netjes gedaan. En ze kreeg 1 euro per dag, meer dan ze normaal in een week krijgt...
Zeer herkenbaar :) Toen ik klein was mocht ik mijnvader, die penningmeester (schatbewaarder?) was van een vereniging, helpen bij het optellen van de kolommetjes van zijn boekhouding. Ik kreeg daar ook een centje voor. Later ben ik dan maar boekhouder geworden. Als je zelf geen geld hebt, moet je maar zorgen dat je dat van een ander mag tellen. :)
Succes met de verkoop, en we zien het volgende project graag tegemoet.

Het pakket zal tussen nu en een week op de website van Kolderstok komen, met als optie een uitvoering met basis touwwerk en met luxe touwwerk tegen meerprijs. De eerste 20 pakketten zijn met luxe touwwerk tegen de basisprijs, en er zijn nog enkele pakketten beschikbaar….
Het pakket is volledig in lindehout. De eiken variant zoals eerder even ter sprake kwam is nog even in de ijskast gezet.

In je verslag en met name in de bouwfase van het kombuis praat je over de gemetselde haard en daarboven suggereerde je koper? Je hebt dit koperkleurig geverfd. Was het zo dat boven de haard bekleed werd met koperplaatjes? . Ook voor de haard was er koper op de vloer?

Laatst bewerkt:
Back