Bouwverslag King of the Mississippi Artesania schaal 1:80

Lijkt goed gelukt. Zeker op zo'n klein formaat :thumbsup: Het hele model ziet er geweldig uit en ik kan begrijpen dat Germt en Diederik lopen te pushen ;)

Hier nog weer wat foto's van de vorderingen, op het tweede dek zijn alle relingen aangebracht, en ga nu beginnen aan het derde dek daar zit nog aanzienlijk meer werk in.

20140302_141351.jpg

20140302_141356.jpg

20140302_141406.jpg

20140302_141422.jpg

20140302_141446.jpg

Hoewel het heel wat anders is dan het meeste wat we hier op dit forum deel voorbij zien komen, is het een schitterend model hoor:cool:

Met een beetje olie op de as van het schoepenrad loopt deze zo soepel dat ze ook bij een licht briesje al gaat draaien: kunnen we haar in elk geval een 'windaangedreven vaartuig' noemen en historisch is ze zeker ;).

19 april is inderdaad een uitzondering, 'gemotoriseerde vaartuigen, ook zonder zeil, zijn van harte welkom. Ik heb zelf afgelopen week een stoombootje gemaakt ("pop pop" of "putt putt" bootje) uit een leeg melkpak, een blikje en twee rietjes. ik zit erover te denken deze voor de grap ook mee te nemen. Ik heb ze net in het bad getest met m'n zoontje en ze vaart als een tierelier :D

Een kleine update van de vorderingen,

weer wat relingen en trappen aangebracht ook op het bovenste dek en bezig geweest met het aanbrengen van de schoorstenen.

20140309_194235.jpg

20140309_194252.jpg

20140309_194307.jpg

Netjes!

Ik vind de schoorstenen altijd imposant bij raderboten.
Kan me ook de Lucky Luke strip met die race op de Mississippi nog goed voor de geest halen. Een met een rader achter en een met twee opzij.

Van zo'n zijraderboot is geen model geloof ik.

Het lijkt er op dat ze bijna klaar is Robert:cool:

Nou dat wil ik niet zeggen er zit nog heel veel afwerking en prutswerk op het bovenste dek.
Maar langzaam aan loopt het wel op zijn eind, ga nu eerst weer wat verder met de Victory zodat ik deze ook een beetje toonbaar kan laten zien op de ontmoetingsdag.:D

Mooi

:music:Gefeliciteerd Robert!

wederom weer een meesterwerk! Alleen ipv bier zou ik een whisky nemen, past beter bij de Mississippi. Liefst een mooi bourbon.

Ps mooie freesmachine van proxxon trouwens. Gebruik je hem veel? Zit er zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen.

Back