Bouwverslag King of the Mississippi Artesania schaal 1:80

:music:Gefeliciteerd Robert!

wederom weer een meesterwerk! Alleen ipv bier zou ik een whisky nemen, past beter bij de Mississippi. Liefst een mooi bourbon.

Ps mooie freesmachine van proxxon trouwens. Gebruik je hem veel? Zit er zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen.

Joop, ik hou het toch maar bij bier daar kan ik al genoeg koppijn van krijgen al dat andere lust ik niet eens.

De proxxon bovenfrees bevalt mij wel goed vooral voor het kleinere werk vind ik het wel prettig, het is niet zo dat ik hem erg veel gebruik maar wordt wel steeds meer zeker al je moet scratchen dan vind ik het wel een uitkomst.

Ondanks dat dit soort schepen helemaal mijn ding niet zijn, vind ik wel dat je haar prachtig bouwt! Echt héél mooi!

Ondanks dat dit soort schepen helemaal mijn ding niet zijn, vind ik wel dat je haar prachtig bouwt! Echt héél mooi!

Achteraf gezien was het ook niet helemaal mijn model maar ik was helemaal klaar met het tuigage verhaal bij de San Fransisco II dat kreeg ik maar niet onder de knie, Ik heb veel hulp gehad op een ander forum.
De tuigage tekening van de Kit aan de kant gelegd en op aanwijzing van mede bouwers alles opnieuw aangebracht tot er een beetje structuur in kwam, achteraf gezien viel het allemaal reuze mee.
En je zult het niet geloven maar heel langzaam begin ik er weer naar uit te kijken bij de Victory om het weer aan te brengen, maar het is en blijft wel heel klein.

Kon mijn verslag al bijna niet meer terug vinden zo ver was het al weer weggezakt, de draad maar weer opgepakt en ga dit schip eerst afmaken dan kan het opgeleverd worden aan de nieuwe eigenaar, en kan langzaam aan het nieuwe project worden opgestart.
(maar ben er nog niet helemaal uit wat).

weer eens wat relingwerk aangebracht.

20140422_212540.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben net zo nieuwsgierig als Germt Robert, je hebt vast al wel 'n idee.

Ideeën zijn er zeker Ik heb hier de KIT van de Friedrich Wilhelm zu Pferde liggen maar daar heb ik mijn twijfels over zitten alleen maar tekeningen bij en geen bouwbeschrijving, dus weet niet of ik hier al helemaal aan toe ben, zoveel boten heb ik nog niet gemaakt.

Ik vind de San Juan Nepomuceno van Artesania ook een mooi schip.

Ideeën zijn er zeker Ik heb hier de KIT van de Friedrich Wilhelm zu Pferde liggen maar daar heb ik mijn twijfels over zitten alleen maar tekeningen bij en geen bouwbeschrijving, dus weet niet of ik hier al helemaal aan toe ben, zoveel boten heb ik nog niet gemaakt.

Dat is zeker 'n mooi schip om te bouwen Robert en het is ook heel goed te doen.

Op de San Juan Nepomuceno heb ik vanmiddag bij de Kombuis ook al een oogjes op laten vallen lijkt mij ook wel wat.
Dan heb ik een begin met de spaanse vloot kunnen we die Engelsen een keer de grond in boren.:rolling:
Maar eerst de San Francisco afmaken, dan pas de volgende.

Groet PC Piet (Peter)

Dan heb ik een begin met de spaanse vloot kunnen we die Engelsen een keer de grond in boren.

:rolling::rolling::rolling:
Duurt niet lang meer hoor of Aggy krijgt haar mooie donkere gepoetste lopen
We moeten bij de volgende ontmoetingsdag de nationaliteiten maar uit elkaar houden, anders wordt het geheid oorlog;)

Dan heb ik een probleem.......Spaans en Engels bij 1 eigenaar......

En Robert ?
Hou ons niet in spanning en vertel ons wat je volgend project is !
Dan nog even over je opmerking dat er geen bouwverslag bij de Wilhelm zu Pferde alleen tekeningen.
Bij de Fonzie gebruik ik alleen de tekeningen omdat alles in het Spaans is.
En het enige Spaans dat ik ken is Sinterklaas en Zwarte Piet !

Is een mooie uitdaging Robert, en groter als jouw Victory ;)
Succes met deze bouw!!

Hierbij maar weer eens een paar foto's de laatste tijd niet veel aan gedaan maar van het weekend toch maar weer wat gedaan aan het laatste dek.

inmiddels wat kleine details op het laatste dek aangebracht en een begin gemaakt met de relingen.

Het is redelijk gelukt alles op 1 lijn te zetten.
IMG_0047.JPG

IMG_0048.JPG

IMG_0050.JPG

IMG_0051.JPG

heel netjes robert ze staan mooi op één lijn
en de dekjes zien er prachtig uit hoor je zou zo een taartje op de vloer laten vallen om het daarna van het dek te likken :)

Back