Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Bouwverslag King of the Mississippi Artesania schaal 1:80
Hier nog weer wat foto's van de vorderingen, op het tweede dek zijn alle relingen aangebracht, en ga nu beginnen aan het derde dek daar zit nog aanzienlijk meer werk in.
Met een beetje olie op de as van het schoepenrad loopt deze zo soepel dat ze ook bij een licht briesje al gaat draaien: kunnen we haar in elk geval een 'windaangedreven vaartuig' noemen en historisch is ze zeker .
19 april is inderdaad een uitzondering, 'gemotoriseerde vaartuigen, ook zonder zeil, zijn van harte welkom. Ik heb zelf afgelopen week een stoombootje gemaakt ("pop pop" of "putt putt" bootje) uit een leeg melkpak, een blikje en twee rietjes. ik zit erover te denken deze voor de grap ook mee te nemen. Ik heb ze net in het bad getest met m'n zoontje en ze vaart als een tierelier
Ik vind de schoorstenen altijd imposant bij raderboten.
Kan me ook de Lucky Luke strip met die race op de Mississippi nog goed voor de geest halen. Een met een rader achter en een met twee opzij.
Nou dat wil ik niet zeggen er zit nog heel veel afwerking en prutswerk op het bovenste dek.
Maar langzaam aan loopt het wel op zijn eind, ga nu eerst weer wat verder met de Victory zodat ik deze ook een beetje toonbaar kan laten zien op de ontmoetingsdag.